• Pyssilullan

    Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?

    Vi har bokat en resa, till side i maj, betald o klar och bokad förra året..

    Vi ser fram emot den, då vi aldrig varit utanför Sveriges gränser förr..

    Men så fort vi nämner för vänner och släkt att vi åker till Turkiet i maj så typ skriker alla rakt ut, o säger att de är farligt att ta den risken och att vi borde välja ett annat land...

    Vi åker med ving, reser med tre barn - bor på sunwing

    Skulle ni åkt?

  • Svar på tråden Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?
  • Anonym (Linda)

    Jag var i Turkiet tre gånger förra året och har två resor bokade i år.
    har varit där åtta gånger de tre sista åren.Bry er inte om olyckskorparna, jag har inte märkt ett skvatt där nere.

  • Johan75

    Nej, men jag skulle aldrig ha åkt till Turkiet ändå av helt andra orsaker. 


    Behold, i come as a thief.
  • K med lilla E

    Vi ska åka till Side två veckor i juni. Ett tag kände jag för att boka om någon annansstans men nu ser jag jättemycket fram emot att åka!

  • Vimi

    Det var oroligt i Side i höstas.Det kan ju ha lugnat ner sig men personligen hade jag inte åkt. Men gåå på din egen magkänsla.

  • Maddi

    Nej inte Turkiet, jag var där på 90 talet och de va helt ok då tyckte jag. Men jag vill upptäcka saker och inte bara vara på hotellet, så idag blir de inte det landet.

  • Carambolan

    Jag tänker att Turkiet är lite av en krutdurk just nu och det kan svänga sjukt snabbt i relationen mellan EU och Turkiet, eller mellan Turkiet och övriga länder inblandade i Syrien-kriget.

    Jag hade åkt om det var idag. Men jag hade också varit beredd på att läget kan vara annorlunda i maj och att riskerar att vara pengar i sjön och bättre att stanna hemma. För det är ju inte värre än att ni kan välja att stanna hemma om det inte känns bra när det är dags :) Urartar det i Turkiet så kommer troligen Grekland och Italien inte att vara så himla stabila heller så det verkar inte värt att boka om till nåt annat i samma charterprisklass.

Svar på tråden Vi, familjen har en resa till Side bokad i maj, skulle ni åkt?