• LHUF

    förkylningsastma? varför upplever jag det som han är andfådd och att få ut luft??

    Sonen har varit förkyld från förra söndagen med först feber och hosta rätt högt upp, fick öroninflammation och PC på torsdagen. Slutade kuren i måndags. Har alltså inte varit på fsk på över en vecka, hostan minskade med penicillinet. Men i måndags tyckte jag att näsan började rinna igen och att hostan kom tillbaka men sitter längre ned. Inatt upplevde jag att han hade jobbigt att få ut luften han andades in. Bokade tid på närakuten imorse, men han sa att han lät lite lite rosslig längre ned men syret var på 96 % precis som förra v och pulsen bra. Han sa att det ev kan vara början till förkylningsastma om det upprepar sig vid flera tillfällen.

    Men varför upplever jag det som att han var andfådd och hade svårt att få ut luften? Är det bara inbillning? Blir tokig

    Men han hostar inte på nätterna längre iaf men det kommer ju igång på morgonen sedan..


    Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden förkylningsastma? varför upplever jag det som han är andfådd och att få ut luft??
  • Mamma76

    Det kan vara förkylningsastma eller trakeobronkomalaci.

    Då har man svårt att få ur luften.

    Om det blir illa måste du ringa ambulansen.

  • Lilla Gs mamma

    Jag har astma och får ofta problem vid förkylning - precis som du beskriver blir jag andfådd och får svårt att andas ut. Kolla upp det, det finns ju medicin som hjälper ganska fort.

Svar på tråden förkylningsastma? varför upplever jag det som han är andfådd och att få ut luft??