• Anonym (ont i magen)

    Vågar inte gå och bajsa

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen

  • Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa
  • todo nada

    TS, är du inte rädd att du skiter ner dig i sömnen? Det hade jag varit om jag gick och höll mig en hel helg, får du inte dessutom jätte ont i magen?

    Intag och utgifter, det är så vi alla fungerar. Tramsigt och förlegat det där med att kvinnor ska vara sockersöta rara små skapelser som alltid lukar rosor och aldrig fiser/eller bajsar. Dessutom tror jag inte att män tänker mycket på sådant, utan att det mer rör sig om kvinnorna själva som strävar efter att leva upp till onaturliga ideal.

  • Sarakechi
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 
    Då får han förbli singel då, ALLA skiter...
  • Anonym (well)

    Om han är fin i kanten så kommer han inte att nämna eventuell bajslukt. Vad 17 någon frizon måste man väl få ha!? Jag har inte läst hela tråden men jag har ett hett tips - jag brukar alltid lunta lite toapapper efter mig om det stinker as. Fungerar, så att säga "skitbra".

  • Anonym (Men jösses)
    Fröken Apelsin skrev 2016-03-14 11:12:31 följande:
    Det här är inte vanlig bajslukt utan handlar om att ts måste vädra efter hon varit på toan, det är inte normalt. Jag har aldrig träffat en bebis man måste vädra rummet efter och då har jag jobbat på förskolan.
    Med en dålig ventilations ett litet utrymme i gammal lägenhet är det nog inte så konstigt att lukten stannar kvar. Jag hoppas för Guds skull att ni har bättre ventilation på er förskola som gör att lukten försvinner av sig självt.
  • Fröken Apelsin
    Anonym (Men jösses) skrev 2016-03-14 17:02:23 följande:

    Med en dålig ventilations ett litet utrymme i gammal lägenhet är det nog inte så konstigt att lukten stannar kvar. Jag hoppas för Guds skull att ni har bättre ventilation på er förskola som gör att lukten försvinner av sig självt.


    Det har inget med ventilationen att göra, man spolar ju direkt.
  • Aikido
    Fröken Apelsin skrev 2016-03-14 18:34:08 följande:
    Det har inget med ventilationen att göra, man spolar ju direkt.
    Då har du inte haft riktiga hängskitar som aldrig lossnar utan bara hänger där och osar. Sluter man inte tätt om toaringen med skinkor och lår kan man snabbt förpesta ett helt kvarter.
  • Anonym (hejhopp)

    Att det fanns folk som aldrig råkat gå in på en toalett där det luktar är väldigt förvånande för mig som upplevt det på alla möjliga offentliga och privata toaletter. Ibland kanske man behöver sitta en stund och släppa sig också.

  • neverpreggo
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:44:31 följande:
    Jo visst gör han det, men han är ju kille. Han har sagt att han aldrig skulle vara tillsammans med en tjej som pruttar tex, så jag är rädd att han skulle bli äcklad om jag då går och gör något som luktar ännu värre. 

    Om du godkänner det där så får du ju skylla dig själv. Nån gång lär ni bli matförgiftade eller magsjuka och då är det bara att acceptera det. 


    Vill man ha yta istället för innehåll så...


     

  • Tom Araya
    Anonym (ont i magen) skrev 2016-03-13 17:34:03 följande:

    Jag har ett problem som någon mer här kanske varit med om.

    Det är så att jag flyttade in tillsammans med min pojkvän i en liten lägenhet strax efter nyår. Lägenheten är liten (34m2 tror jag) och lite gammaldags. Toaletten tex har inget fönster och har ganska dålig ventilation. Problemet är då att när man går och bajsar så luktar det verkligen jättemycket och jätteilla därinne ganska länge. Jag har provat luftrenare och parfym, men doften blandar sig bara med bajslukten som gör det nästan ännu värre. Mitt problem är att jag tycker verkligen att det är jätteskämmigt om min pojkvän går in på toa efter att jag har varit där och gjort nummer två. Han är dessutom lite fin i kanten och skulle nog ställa till världens liv om han måste gå in där efter mig. Det jag gör nu är att jag inte går och bajsar alls när han är hemma.

    Eftersom jag pluggar och han jobbar brukar jag passa på och göra ifrån mig när han är på jobbet. Helgerna är värst då jag måste gå och hålla mig fredag - måndag. Helgerna är med andra ord bäst när dom är över, för då kan jag gå och bajsa.

    Min största oro är under den kommande påsken då min sambo är ledig i fyra dagar i sträck, och han har sagt hur skönt det ska bli "att inte göra något" under hela påskhelgen. Dvs, jag tror inte han kommer gå ut utan mig så det kommer inte bli nån lucka där jag kan bajsa. Kan man hålla sig i fyra dagar (mitt rekord är tre hittills)? Är det farligt?

    Är det fler som varit i samma situation? Hur löste ni detta? Sitter här och har verkligen jätteont i magen


    Är ni 14 så rekommenderar jag att ni båda flyttar hem igen.
    Är ni vuxna nog att ha ett eget boende (även om ni bor ihop) så ska väl fan kunna förstå, acceptera och hantera så grundläggande och nödvändiga behov! Ja, det luktar illa när man bajsar, so what? Är det doft av rosor eller nybakta vaniljbullar på muggen när han bajsat?

    Jag har två tips att ge (förutom ovanstående påbud):
    1. Öppna en fönster eller balkongdörr på glänt på andra sida av lägenheten från toaletten, det ökar på luftombytet, i synnerhet där frånluft finns (exempelvis på muggen).
    2. Be hyresvärden om kontrollvärden för ventilationen (jag kan ge ytterligare råd om det).
Svar på tråden Vågar inte gå och bajsa