• Anonym (Snubben)

    Att göra med den man träffar

    Träffat en tjej i ett par månader och vi umgås en hel del på helgerna men mestadels hos mig och kollar film eller ute och går med hennes hund. Jag vill ha tips på saker att hitta på tillsammans men de tillfällen vi träffas är oftast kvällar och enda dagarna vi kan träffas på dagen är söndagar. Känns som det inte finns så mycket att göra på vardagskvällarna. Bor i Karlstad förresten.

  • Svar på tråden Att göra med den man träffar
  • LukasMatteus

    Hm. Om man har svårt att hitta på något att göra är det kanske ingen "perfect match"?

    Men vad vet jag?

    Ni kan spela tv-spel, hångla, prata, lära er ett hantverk tillsammans, lära hunden tricks, baka, laga mat, koka knäck, leka mörkerlekar i parken, rita upp era släktträd, måla tavlor tillsammans, göra musik tillsammans, prova alla nagellack samtidigt, måla om köket, konstruera ett spel, skriva vikberättelser (kanske snuskiga!), vika pappersgirlanger av tidningar, läsa tidningar/tidskrifter, lyssna på radio, läsa högt ur era favoritböcker.

  • Anonym (tips)

    Fick tips på aktiviteter från annan tråd...t.ex spela badminton, bada i simhallen, åka skridskor, kolla om det finns intressanta föredrag i stan,

  • LukasMatteus

    Bibliotek och museet (ni har ett jättefint länsmuseum).

    Gå ut på stan och bestäm er för vilken staty som är fulast.

  • Anonym (Mys)

    Måste ni hitta på så mycket? Tycker att man mest vill ligga och mysa och prata, kolla film, laga mat etc med sin partner. Finns kemin så kan man göra vad som helst ju...

  • Anonym (Snubben)

    Nej man behöver väl inte göra så himla mycket men när man kollar på film å myser varje gång man träffas så blir iallafall jag trött på det och vill gärna variera mig lite grann. Vill kunna ringa upp henne bara sådär och fråga om hon vill med och köpa milkshake till exempel men kommer inte på något mer är så, småsaker man kan ha för att få en ursäkta att träffas. Jag har nog dålig fantasi. Tack för svaren en del bra tips där.

  • viktorjohan

    Åk ut före soluppgången till nåt ställe där det brukar vara tjäder-och orrspel. Ta med matsäck och se ett skådespel. Ser ni ingen tjäder så blir det i alla fall en mysig utflykt. Eller ta er till nån grillplats i naturen och grilla lite korv. Spela minigolf. Gå på jazzklubb. Konstutställning. Hyr kanot och paddla i kvällssolen. Cykla till nåt fik en lagom bit bort. Gå en guidad stadsvandring.

  • bullen1984

    Det bästa är när man väl är ute och gör saker och inser att man bara vill hem och mysa :) 

    En bra grej är att planera ngt ihop. Kanske en lördag till söndag i en annan stad. Sitta och kolla vart ni ska, och övernattning/hotell. 

Svar på tråden Att göra med den man träffar