• alltvarupptaget

    Gå ner i vikt innan sommaren

    Hej! Jag är en tjej på snart 22 som inte är nöjd med min kropp nu. Är 175cm och väger 89kg. Vägde 75 för ca 1,5 år sedan och hade lovat mig själv att inte gå över 80... Vill ta tag i detta nu! Någon som är på? Vi berättar vikt och så nu och sen kör vi invägning en gång i veckan. :D känns så mycket lättare med någon som pushar..

  • Svar på tråden Gå ner i vikt innan sommaren
  • Riktigragger

    Jag är på!
    Ska ha bort mina gravidkilon innan sommaren eftersom vi ska gifta oss då och vill inte stå där och känna mig stor.
    Har 13kg kvar av mina gravidkilon men innan sommaren ser jag helst att jag kan gå ner 20kg.
    Väger just nu 116kg, inte alls nöjd men försöker göra något åt det hela genom promenader med vagnen, lite hemmaträning och sen har jag påbörjat Nutrilette.

    Så följs gärna åt och peppar/peppas :)

  • alltvarupptaget

    Okej! Jag vill gärna går ner 15kg men är nöjd om jag gåttner 5 ???????? då kör vi då! Invägning på måndag ???? då är mitt mål -0,5 kg


    Riktigragger skrev 2016-03-16 11:10:35 följande:

    Jag är på!

    Ska ha bort mina gravidkilon innan sommaren eftersom vi ska gifta oss då och vill inte stå där och känna mig stor.

    Har 13kg kvar av mina gravidkilon men innan sommaren ser jag helst att jag kan gå ner 20kg.

    Väger just nu 116kg, inte alls nöjd men försöker göra något åt det hela genom promenader med vagnen, lite hemmaträning och sen har jag påbörjat Nutrilette.

    Så följs gärna åt och peppar/peppas :)


  • Pedalen

    Vill också gå ned lite innan sommaren, 8-10 kilo hade varit kalas men är nog mer realistiskt att tänka 5-7 kilo nånting.
    Har kört 5:2 förut och gått ned en del, men har så svårt att fasta när jag är hemma med barnen så det får bli till hösten. Min plan nu är motion, och helst mindre/nyttigare mat. Väger mig fredagar!

  • alltvarupptaget

    Okej men roligt att vi är fler :) jag är extremt dålig på att äta bra. Så tänker också motion! oc


    Pedalen skrev 2016-03-16 20:49:47 följande:

    Vill också gå ned lite innan sommaren, 8-10 kilo hade varit kalas men är nog mer realistiskt att tänka 5-7 kilo nånting.

    Har kört 5:2 förut och gått ned en del, men har så svårt att fasta när jag är hemma med barnen så det får bli till hösten. Min plan nu är motion, och helst mindre/nyttigare mat. Väger mig fredagar!


  • Riktigragger

    Det här med motivation och motion kan jag känna vissa dagar är svårt.. Igår var jag på en promenad i över en timme vilket kändes bra men nu idag känner jag mig nästan sänkt. Hade otroligt mycket foglossning under hela graviditeten och en del finns kvar än, så vissa dagar har jag så ont att det inte går att träna/vara ute och gå.
    Hoppas att sambon inte måste jobba över ikväll så jag kan få hinna träna lite ikväll :)

  • alltvarupptaget

    Jag har jobbat hela veckan och kan erkänna att jag inte har varit speciellt nyttig... Men idag har jag ridit en väldigt svettigt pass och promenerade med hunden. Min motivation är oftast väldigt dålig.. Vikten är lika

  • Pedalen
    Annika 135 skrev 2016-03-21 20:24:21 följande:

    Hejsan
    Jag vill gärna hoppa med här 10 kg behöver jag gå ner
    När ska vi skriva vad vi väger?


    När vi nått målvikt? ;) Nej, skojar bara! Jag missade vägningen i fredags, så jag återkommer efter nästa vägning.

    Jag har inte lyckats äta bra, haft flera födelsedagsfiranden denna veckan, och nu kommer påsken :/
    Men har varit ute och gått lite varje dag, med min ubertunga tvillingvagn. Får dock passa mig lite för foglossningen som inte gått tillbaka riktigt trots att det är 1,5 år sen killarna föddes.
  • Pedalen

    81 kg idag.
    Skulle vilja väga runt 70 men har en spärr vid 73-74 som jag sällan kommer under. Får bli 5:2 igen efter påsk!

  • Annika 135

    Jag äger 76 kilo vill gå ner 10-12 kg Mår nog bäst
    när jag väger 63-65 Nu är frågan Hur bär vi oss t??

Svar på tråden Gå ner i vikt innan sommaren