• Anonym (Stina)

    Man som ljuger- jag psycobitch.

    Jag har en man sedan 10 år som har ljugit om saker redan från början. Först var det om att han drack varje dag i stort sett. Detta höll han hemligt i 1 år, jag förstod det när vi blivit sambo.

    Han brukade snacka med många tjejer online, även om dessa uttryckte att de ville ha sex med honom, eller dejta honom, vilket gjorde mig osäker. Just då var jag inne i en behandling för ätstörning och har alltid haft dålig självkänsla.

    Han har även hängt på live jasmin i början av relationen och han hade en tjejkompis som han berättade alla mina privata hemligheter för längre in i relationen, saker jag bara delat med honom som handlar bland annat om övergrepp. Under tiden med tjejkompisen är han bara otrevlig mot mig, och till sist gjorde han slut ett tag. Sedan bad han att få komma tillbaka.

    Han har svarar ett ex när hon ville ha tillbaka honom, inte med att nämna att jag fanns, utan med att hon alltid varit hans livs kärlek och de bor ju så långt ifrån varandra så han får se hur det blir i framtiden.

    När jag för ett par år sedan åkte på semester så festade han loss på bland annat mdma i flera dagar och jag kunde inte få tag på honom. Han ljög om detta i 1 år, fast jag många gånger tog upp det.

    Åren har kantats av smålögner, men även bra ögonblick. Dessa blir dock allt färre och vårt sexliv är dåligt. För att han inte vill. Det känns som han har sex med mig varannan månad för att jag ska vara nöjd. Det finns mer, men tio år får inte plats här.

    Själv har jag blivit en misstänksam, svartsjuk psychobitch som bara tror han gör saker bakom min rygg. Jag kollar hans dator ibland, jag frågar om hans kollegor. Ofta känner han kanske att han måste ljuga för att jag inte tar saker bra, samtidigt som jag inte vågar lita på någon som ljuger. Om hans telefon piper får jag ångest. Han har slutat umgås med vänner för att jag blir för upprörd när han sedan ska ut med dem. Inte okej, nej.

    Nu har jag sett att han pratar med en 15 år yngre tjej online (över 18), eftersom jag snokade i hans historik. Han satt och tittade på hennes bilder på vår tioårsdag. Han är inte vän med mig på facebook eftersom det är en särskild sida och han vill inte ha mig som vän. Vår tioårsdag firade han inte alls. Han tog bort tjejen som vän (hon kunde tydligen vara hans vän där, men inte jag).

    Jag blev upprörd över henne då hon enbart lägger ut sexiga selfies. Och för att han struntade i mig på vår tioårsdag. Han lovade att inte ha mer kontakt med henne, men för ett par dagar sedan såg jag att det fanns ännu en chatt med henne i historiken, många andra också, många utan namn också, man ser bara att det är chatter. Chatter är ju okej, men varför med henne? Ser inte ens vad de har gemensamt utöver hennes bilder.

    Jag bad honom visa vad de chattar om, men han förnekar att han gjort det. Han har inte varit på hennes sida och inte pratat med henne. Han tryckte på länken i historiken och den kommer upp som en blank facebooksida, jag tror han raderat eller så har han flera facebook.

    Att hennes namn skulle finnas med fast de har noll kontakt tror jag inte på. När jag sa att det inte fungerar så blev han skitarg och började skrika på mig. Har jag fel? Kan hennes namn stå med på ett visst datum om de inte alls haft kontakt?

    Öppet offentligt erbjuder sig tjejer visa nakenbilder på sig i grupper vi båda är medlemmar i, han har en chefsposition inom ett område som gör att han kan ge bort vissa dyra saker till dem om han vill. Han bemöter inte dessa kommentarer, men jag tycker det är jobbigt.

    Jag orkar inte vara kontrollerande mer. Orkar inte känna mig värdelös och som den som gör honom till ett offer för misshandel, för så säger han att han känner i sin tur. Ingen av oss har vänner längre. Han säger när han är arg att han hatar mig och vill göra slut, båda har gjort slut flera gånger. Jag behöver veta hur jag löser detta. Jag har inte varit såhär i tidigare relationer, och vi är ganska gamla.

    Det finns saker som varit bra också, men vi är så olika. Även om vi skulle älska varandra finns det inget lugn och harmoni. Jag ser ganska bra ut, jag är egentligen en snäll person, men jag kan ju inte bli 20 år igen, och det känns som han gillar att prata med killar och tjejer i den åldern mest.

  • Svar på tråden Man som ljuger- jag psycobitch.
  • LFF

    Varför är du med denna människa som bryter ner dig så? Varför har du stannat så länge?

    DU är värd en man du kan lita på, en man som inte bryter ner dig, en man som du har förtroende för.

  • Anonym (Stina)

    Kanske för att jag känner att jag är medskyldig? Att jag behandlat honom dåligt genom att fråga, kontrollera och snoka. Kanske han smugit för att jag kollar honom, ungefär så.Tycker själv att det blir så när någon bara ljuger, men han säger att om han vore kvinna och jag man hade jag setts som en svartsjuk och farlig person som inte låter honom ha personlig intregitet.

    Jag har ju älskat honom också genom alla år. Men jag mår så otroligt dåligt nu att jag inte längre orkar. Känner att hag är nära en punkt där jag psykiskt går under ärligt talat.

  • LFF
    Anonym (Stina) skrev 2016-03-17 08:47:51 följande:

    Kanske för att jag känner att jag är medskyldig? Att jag behandlat honom dåligt genom att fråga, kontrollera och snoka. Kanske han smugit för att jag kollar honom, ungefär så.Tycker själv att det blir så när någon bara ljuger, men han säger att om han vore kvinna och jag man hade jag setts som en svartsjuk och farlig person som inte låter honom ha personlig intregitet.

    Jag har ju älskat honom också genom alla år. Men jag mår så otroligt dåligt nu att jag inte längre orkar. Känner att hag är nära en punkt där jag psykiskt går under ärligt talat.


    Men om inte han betett sig som en idiot så hade ju aldrig ditt behov av att snoka och kontrollera uppstått, eller hur? Ditt kontrollerande är ett resultat av hans beteende, inte tvärt om.
  • bullen1984

    Det är sällan man vill se sig som ett offer i en relation. Så fungerar även de relationer som innehåller våld. Kvinnan skuldbelägger sig själv. 
    Låt oss säga att det är ditt fel också. Tycker du då att ni två som människor passar ihop? 
    Radda upp några saker som du vill ha i en relation. Kan garantera att några av dem är Trygghet, sex, och tillit. Ganska viktiga saker va? 
    Tycker du ska gå. Ge dig själv en bättre man :) 

  • LFF

    Och att lägga skulden på dig genom att säga att du hade varit farlig etc om du vore man och han kvinna är ju bara så fel. Att inte tydligt säga nej när kvinnor bjuder ut sig till honom, att säga att exet är hans livs kärlek etc och sen lägga skulden på kontrollerandet på dig är ju så vansinnigt så det inte finns ord. Så för din egen skull, snälla, lämna denna man.

  • AnnaZL

    I ditt fall var det befogat att "snoka" då han medvetet hemlighåller saker du absolut behöver veta för att kunna bestämma om du vill vara tillsammans med honom.

    Men, du har inte tvingar honom till några av alla de dumheter han håller på med. Det är hans fria val.

    Snälla, respektera dig själv och gör slut, du kommer att må så mycket bättre. Vill du ha ett förhållande finns det massor av psykiskt friska killar att välja på

    Lycka till!

Svar på tråden Man som ljuger- jag psycobitch.