• Äldre 20 Mar 20:19
    2268 visningar
    8 svar
    8
    2268

    Vad ska vara i godispåsen

    5årskalaset närmar sig med stormsteg och jag har börjat fundera på vad som ska vara i godispåsarna. 

    Godishalsband
    3 chokladpengar
    1 kinderägg
    1 fp ekologiska russin
    såpbubblor
    2 ballonger
    Klistermärken om vi hittar några roliga 

    Är det lagom? Ta bort nått? Lägga till nått?

    Vi äter i väldigt lite godis, det blir i stort sett bara i samband med kalas, så vår koll på vad som är "mycket" eller "lite" i den åldersgruppen är inte den bästa.

  • Svar på tråden Vad ska vara i godispåsen
  • Äldre 20 Mar 20:24
    #1

    Tycker det låter lagom men jag skulle nog bytt ut kinderägget mot tablettask. Alla gillar inte choklad och eftersom ni redan hade chokladpengar.

  • Äldre 20 Mar 20:34
    #2

    Bra idé som ovan skrev med tablettask. Kinderägg går sönder så lätt.

    Nyfiken på varför det ska ligga ballonger i påsen. Bättre att få en uppblåst på pinne/snöre då. Barn ska inte gärna gå runt och blåsa i en ballong. De suger in koldioxiden och om den spricker är det gummi som sätter sig i halsen.

  • Äldre 20 Mar 20:36
    #3

    Jag tycker överlag att det är mycket i påsen. Både såpbubblor, ballonger och klistermärken. Hade valt en av grejorna. Frågat mitt barn vad han helst velat ha i. Klistermärke eller en tatuering hade nog varit roligast enligt honom.

  • Äldre 20 Mar 20:51
    #4

    På det goda 70talet hade man: en clementin, ett litet rött vinteräpple, en paket russin och några skumgodisar. Kör på det, garanterad succé....

  • Äldre 20 Mar 20:53
    #5

    Är godishalsband uppskattade av femåringar? De känns lite knepiga att äta?

  • Thu 2 May 2019 14:02
    #6

    Vi gjorde en "salty" version av godispåse som vi fyllde med grillchips, ostbågar, salta nötter och popcorn. Det blev förvånandsvärt uppskattat!


    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
  • Thu 2 May 2019 17:54
    #7
    Spaghetti skrev 2019-05-02 14:02:36 följande:

    Vi gjorde en "salty" version av godispåse som vi fyllde med grillchips, ostbågar, salta nötter och popcorn. Det blev förvånandsvärt uppskattat!


    Vilken tur att du hittade en tre år gammal tråd att berätta detta i, hur skulle vi annars klarat oss?!
  • Thu 2 May 2019 18:35
    #8
    Alexi skrev 2019-05-02 17:54:35 följande:

    Vilken tur att du hittade en tre år gammal tråd att berätta detta i, hur skulle vi annars klarat oss?!


    Alltid roligt att vara till hjälp (^_^)
    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Vad ska vara i godispåsen