• Mephan

    Gamers

    Hallå! 

    Det påstås att det finns mängder av tjejer som tycker om att spela datorspel "online spel".
    Jag har nämligen haft det intresset själv en längre tid och har en hel hög med killkompisar som spelar, däremot inte en enda tjejkompis, vilket såklart kan kännas lite tråkigt.

    Finns det någon tjej här ute som tycker om att spela online spel? Kul att lära känna dig/er i så fall :)
    Alltid trevligt med lite nya vänner!

    Om inte, så ha en toppen dag allihopa :)

  • Svar på tråden Gamers
  • Carambolan

    Jag spelar och har flera tjejkompisar som gör det också. Många har däremot (liksom jag själv) övergått till mer casual-spelande eller solospel när barnen började komma, eftersom det är svårt att kombinera guildande med fler än ett barn...

  • Mephan
    Carambolan skrev 2016-03-22 14:54:22 följande:

    Jag spelar och har flera tjejkompisar som gör det också. Många har däremot (liksom jag själv) övergått till mer casual-spelande eller solospel när barnen började komma, eftersom det är svårt att kombinera guildande med fler än ett barn...


    Okej ja där ser man. De flesta tjejer jag känner fortsätter att säga att spelande bara är ett omoget beteende.
    Det är lite synd, då man självklart vill ha tjejkompisar med :)

    Du pratar om guildande. Vad är det då för spel? WoW? :)
    Själv är jag mest insatt i League of Legends, eftersom det inte kräver att man sitter och nöter i många timmar i sträck :)
  • Carambolan
    Mephan skrev 2016-03-22 15:24:42 följande:

    Okej ja där ser man. De flesta tjejer jag känner fortsätter att säga att spelande bara är ett omoget beteende.

    Det är lite synd, då man självklart vill ha tjejkompisar med :)

    Du pratar om guildande. Vad är det då för spel? WoW? :)

    Själv är jag mest insatt i League of Legends, eftersom det inte kräver att man sitter och nöter i många timmar i sträck :)


    Ja, WoW och GW2 är vad jag spelat mest. Jag gillar spel med mycket content och världar att utforska. Med småbarn är dessvärre pausknappen guld värd, så nu är det mest fallout 4 som gäller för min del ;)

    Upplever du inte att killar också tycker att det är omoget då? Det är i alla fall det intrycket jag fått på jobbet från män som inte spelar, att det där med spel är nåt man borde ha slutat med i tonåren.
  • Aniiee

    Yes, I'm here! Och jag har en hel klan kvinnor i ryggen, nära 300 personer (som betecknar oss i alla fall ibland som kvinnor, men några är gender fluid, m2f, agender, vi är ca 70 st "transpersoner"), som spelar (tillsammans i olika konstellationer), diskuterar, stöter och blöter, håller koll på nyheter, raljerar över Anita Sarkeesian, sluter upp på happenings, med mera, med mera, med mera. 

    Vi spelar massor av olika spel, online och så klart offline, och finns utspridda över hela världen, nästan.


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Mephan
    Carambolan skrev 2016-03-22 15:48:20 följande:
    Ja, WoW och GW2 är vad jag spelat mest. Jag gillar spel med mycket content och världar att utforska. Med småbarn är dessvärre pausknappen guld värd, så nu är det mest fallout 4 som gäller för min del ;)

    Upplever du inte att killar också tycker att det är omoget då? Det är i alla fall det intrycket jag fått på jobbet från män som inte spelar, att det där med spel är nåt man borde ha slutat med i tonåren.

    Hehe förstod nästan det :)
    Fallout är ju ett schysst spel!

    Hmm jo det är väl klart att det finns flertalet män som tycker att spelandet är omoget.
    Men enligt mig handlar det inte om mognad, utan snarare en hobby.
    Dock tycker jag att de flesta tjejer / kvinnor jag träffat och pratat med ogillar spelande och ser ner på folk som håller på med det :)

Svar på tråden Gamers