• Anonym (Irriterad)

    Irriterad på kompisens förälder

    Mitt son och hans kompis går på samma idrott och det behöver skjuts till träningen. Jag har kört många fler ganger än kompisens föräldrar. I helgen startade inte min bil och kompisens föräldrar sa att de kunde köra dit och tillbaka. När de väl kom dit vägrade kompisen att vara med på träningen och då åkte de bara hem och lämnade min son där. De lämnade heller inga pengar till min son så att han kunde ta bussen hem. Sonen vägrade tjuvåka så jag fick skynda mig dit (tar ca 30 min med buss).

    Nu kommer den kompisen aldrig mer att få åka med oss. Träningen är svindyr och kompisens föräldrar har inte möjlighet att skjutsa till alla träningar, så de har kastat ut en massa pengar I onödan på träning som deras barn inte kan delta i.

    Var inte det taskigt att de inte väntade på min son till sonen var klar med träningen?

  • Svar på tråden Irriterad på kompisens förälder
  • Anonym (Hmm)

    Dom skulle bara köra din son dit. Dom har inget ansvar för honom. Det är du som föräldrer ska se till att din son har pengar till bussen? Ifall nått sånt här skulle hända.

  • Miew
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-24 12:42:44 följande:

    Dom skulle bara köra din son dit. Dom har inget ansvar för honom. Det är du som föräldrer ska se till att din son har pengar till bussen? Ifall nått sånt här skulle hända.


    Om du läser igen så sa ju kompisens föräldrar att de kunde köra dit och hem, då lämnar man inte pojken sådär...
  • Anonym (Hmm)
    Miew skrev 2016-03-24 12:44:52 följande:
    Om du läser igen så sa ju kompisens föräldrar att de kunde köra dit och hem, då lämnar man inte pojken sådär...
    Och!!! som mamma måste man ändå vara förbered på allt. Tyvärr så tycker jag att detta ligger på mammans ansvar
  • Anonym (H)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-24 12:42:44 följande:

    Dom skulle bara köra din son dit. Dom har inget ansvar för honom. Det är du som föräldrer ska se till att din son har pengar till bussen? Ifall nått sånt här skulle hända.


    Dom tog på sin ansvaret när dom sa att dom skulle skjutsa dom dit och hem

    Och det är deras barns kompis!

    Och ts skjutsar ju dit och hem deras barn oftast
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2016-03-24 12:47:59 följande:
    Dom tog på sin ansvaret när dom sa att dom skulle skjutsa dom dit och hem

    Och det är deras barns kompis!

    Och ts skjutsar ju dit och hem deras barn oftast
    Ja men som mamma så ska man alltid vara förbered på allt, så varför skicka hon inte med sonen pengar då ifall något skulle gå galet.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-24 12:42:44 följande:

    Dom skulle bara köra din son dit. Dom har inget ansvar för honom. Det är du som föräldrer ska se till att din son har pengar till bussen? Ifall nått sånt här skulle hända.


    De sa ju att de skulle köra hem också. Det skulle aldrig falla mig in att bara lämna ett barn så. Tycker det var dåligt gjort, speciellt som jag sagt att jag inte hade bil. Men som jag skrev I TS i fortsättningen skjutsar jag inte kompisen, men eftersom jag är ordentligt har jag redan sagt det till kompisens föräldrar.
  • Anonym (H)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-24 12:55:58 följande:

    Ja men som mamma så ska man alltid vara förbered på allt, så varför skicka hon inte med sonen pengar då ifall något skulle gå galet.


    Ja tydligen kan man inte lita på att sina medmänniskor, barnets kompis föräldrar som man regelbundet hjälper och möjliggör deras barns hobby, inte överger ens barn när dom innan lovat att skjutsa dit och hem...

    Inget gick galet, förutom att dom uppenbart är helt sjuka i huvudet som skiter i ett barn dom tagit på sig ansvar för..
  • Anonym (trams)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-03-24 12:42:44 följande:
    Dom skulle bara köra din son dit. Dom har inget ansvar för honom. Det är du som föräldrer ska se till att din son har pengar till bussen? Ifall nått sånt här skulle hända.
    Dumheter! Har man tagit på sig ett ansvar, i det här fallet att köra barnen dit och att sedan köra dom hem, fullföljer man det ansvaret.

    I vår förening är det många som samåker. De har scheman som följs även om det egna barnet är sjukt.
  • Anonym (.)

    Självklart hade de ansvar för ditt barn. De borde ha sagt till sitt eget barn att han inte behövde delta, men att de skulle stanna i alla fall (såvida det inte går snabbt att köra hem och sedan komma tillbaka för att hämta din son).
    Nu gjorde de fel, men jag reagerar ändå på att du vägrar skjutsa deras barn i fortsättningen.

    Är era barn nära vänner? Det slår ju mot din son också om han inte får sin kompis som träningssällskap. Dessutom bör ju inte deras son förlora på att föräldrarna gör fel. Jag vet inte hur mycket extra krångel det är för dig att skjutsa. Tar det mycket tid och kraft kanske du skall låta bli, men inte pga denna händelse, utan för att du rent allmänt inte orkar/har lust.

  • Anonym (Mia)

    Det hände något oväntat som inte din sons kompis föräldrar kunde rå över! Sånt som händer! Hade känt mig lite irriterad om jag var med om samma men i slutänden så är man ansvarig över sitt egna barn! Visst, de kunde ju försäkrat sig över att ditt barn kom hem såsom busspengar, det är väl isåfall det annars så är det nog inget att bråka om!

Svar på tråden Irriterad på kompisens förälder