• Anonym (Uppochner)

    Gravid igen!

    Hej!

    Jag är som rubriken antyder gravid, igen. Vet inte med 100% säkerhet än men känner igen symtomen. Fick en dotter i december och har precis landat i att ha blivit mamma för första gången. Har hamnat i å ena sidan å andra sidan -tänk här. Vet inte vad jag ska göra, hur jag ska tänka. Nån som varit i liknande situation?

  • Svar på tråden Gravid igen!
  • Anonym (T)

    Jag blev gravid när mitt första barn var 11 månader

    Jag hade förlossningsdepression i 10 månader så jag hade precis blivit "normal" igen och såg ljust på livet igen efter många tunga och grå månader..

    Jag valde att göra abort, jag ville ha iaf en sommar med bara fokus på mitt först barn och få en chans att må bra och läka!

    Jag och min familj var inte redo

    Ångrar inte aborten alls, en bra beslut för mig och oss.

    Nu 1,5år senare så har jag precis plussat igen och nu känner jag mig redo! Hela min familj är redo och vi har bättre förutsättningar, hade jag fullföljt den andra graviditeten så tror jag inte vi hade varit tillsammans eller att jag hade klarat av att ta hand om något barn..

    Så gjorde iaf jag.

  • Ma004

    Det är så olika för alla. Min kusin och hennes man klarade det bra trots att det var tungt. De är nöjda över sitt beslut. Hon är lite trött nu och lite smådeppig, men det är ju inte direkt konstigt eller onaturligt och det går oftast över. De som får tvillingar har det ju minst lika jobbigt egentligen, fast då är man inte gravid två gånger på raken... Hur mår din kropp och själ? Är ni glada och pigga föräldrar så ska det ju gå. Bra i ert fall kan ju bli att barnen snart kan roa varandra, då de är så nära i ålder. Så kan ni koppla av lite under dessa stunder. Vill ni ha fler än två barn kan det ju finnas en poäng att få ett till barn redan nu.

Svar på tråden Gravid igen!