• Äldre 31 Mar 15:58
    2845 visningar
    12 svar
    12
    2845

    Huvudvärk v.33

    Hejsan!

    Har i över en veckas tid haft konstant huvudvärk. Den släpper aldrig. Sitter som ett spännband över pannan och tinningarna. Alvedon hjälper inte alls. Har tagit urinprov i tisdags som var fint. Mitt tryck har hela tiden legat runt 120/60 men låg då på 136/84. Fick därför koma tillbaka idag för att lämna nytt urinprov som också var fint och ta ett nytt tryck som idag låg på 127/79. Har ny tid på måndag hos min ordinarie bm (hon hade semester denna vecka) och då ska vi ta järnvärde osv. Äter nifrex sen några veckor tillbaka (1 per dag). Är de någon mer som har såhär ont i huvudet?! Vad gjorde ni?? Börjar få lite smått panik då vila inte hjälper alls och min nattsömn har börjat påverkas. Mår även illa och har svårt att få i mig mat... Jättejobbigt att gå med huvudvärk dygnet runt ???? är dessutom hemma med min tvååring men sambon var tvungen att hjälpa till idag..

  • Svar på tråden Huvudvärk v.33
  • Äldre 31 Mar 16:10
    #1

    Jag tycker det låter som spänningshuvudvärk, jag har själv haft så, dock inte som gravid men det låter precis som jag hade det

  • Äldre 31 Mar 16:28
    #2
    Malla1 skrev 2016-03-31 16:10:18 följande:

    Jag tycker det låter som spänningshuvudvärk, jag har själv haft så, dock inte som gravid men det låter precis som jag hade det


    Men borde inte de gå över då jag sover/vilar/får massage? Jag har huvudvärken hela dagen och natten. Vaknar och somnar med den. Fick knappt sova inatt pga den.
  • Äldre 31 Mar 16:50
    #3

    Nej jag fick gå till en sjukgymnast och få "massage" och sådär, jag hade min i flera veckor.

  • Äldre 31 Mar 16:57
    #4
    Malla1 skrev 2016-03-31 16:50:28 följande:

    Nej jag fick gå till en sjukgymnast och få "massage" och sådär, jag hade min i flera veckor.


    Bläää.. Orkar knappt en dag till känns de som. Blir till och från förkyld som en tok också och de hjälper då inte huvudvärken...
  • Äldre 31 Mar 17:44
    #5

    Äter du järntabletter? Jag får jätteont i huvudet pga järnbrist.

    Har tex haft ständig huvudvärk i en vecka trots järntabletter. Tog nya prover och det visade järnbrist. Nu äter jag extra järntabletter. Få se om det lättar. Hinner kanske inte göra det då jag är i vecka 39+2...

  • Äldre 31 Mar 17:47
    #6

    Såg nu att du äter niferex. Du kanske får ta extra tablett.

  • Äldre 31 Mar 17:58
    #7
    Saltig skrev 2016-03-31 17:47:18 följande:

    Såg nu att du äter niferex. Du kanske får ta extra tablett.


    Ska jag bara göra de utan att ha sett järnvärdena på 4 v? Sist låg ja på 111.
  • Äldre 31 Mar 21:17
    #8
    hundenhubbe skrev 2016-03-31 17:58:52 följande:

    Ska jag bara göra de utan att ha sett järnvärdena på 4 v? Sist låg ja på 111.


    Ring Mvc och be om tid så de kan kolla allt dvs ta prov. Bättre att ta nya prover för att se om det verkligen är järnvärdet som orsakar din huvudvärk.
  • Äldre 31 Mar 21:54
    #9
    Saltig skrev 2016-03-31 21:17:44 följande:

    Ring Mvc och be om tid så de kan kolla allt dvs ta prov. Bättre att ta nya prover för att se om det verkligen är järnvärdet som orsakar din huvudvärk.


    Ska dit på måndag! Så får väl avvakta om de inte blir värre..
  • oktnr1
    Äldre 31 Mar 22:04
    #10

    När jag var gravid fick jag huvudvärk som läkaren på MVC sa berodde på hormoner. Kanske vara det?

    Blev så illa att jag fick citadon utskrivet för att inte bli galen av smärta då det aldrig gav med sig och inget annat hjälpte.

  • Äldre 31 Mar 22:30
    #11
    oktnr1 skrev 2016-03-31 22:04:44 följande:

    När jag var gravid fick jag huvudvärk som läkaren på MVC sa berodde på hormoner. Kanske vara det?

    Blev så illa att jag fick citadon utskrivet för att inte bli galen av smärta då det aldrig gav med sig och inget annat hjälpte.


    Usch låter inge kul.. Men är villig att testa bara nått hjälper..
  • Äldre 6 May 09:20
    #12

    Jag var in till förlossningen och tittade alla blodprover, fock dropp och citodon utskrivet. Huvudvärken släppte två dagar senare och har nu de senaste dagarna kommit lite smygande men har citodon om de blir riktigt hemskt. Tror jag var uttorkad så försöker tänka på att hälls i mig vatten. Dom hittade iaf inget annat än dåliga järnvärden så skulle äta mer järntabletter.

Svar på tråden Huvudvärk v.33