• Anonym (K)
    Äldre 2 Apr 22:27
    1410 visningar
    10 svar
    10
    1410

    Hjälp!

    Prata med hennes föräldrar.

  • Anonym (K)
    Äldre 2 Apr 22:47
    #4
    Anonym (J) skrev 2016-04-02 22:36:43 följande:

    Tack. Barnet ifråga bor bara med pappan då det inte alls funkar med mamman. Hon har vid flera tillfällen sagt att det känns precis som om jag vore hennes förälder. Vilket känns helt fel. Att prata med pappan i det här fallet kan bli svårt då dottern alltid är med


    Så du kan inte ringa till pappan och prata då, eller åka hem till honom medan dottern är hos er?
  • Anonym (K)
    Äldre 2 Apr 22:51
    #6
    Anonym (J) skrev 2016-04-02 22:49:29 följande:

    Jag har inte pappans nr. Det har bara min sambo. Men oftast när hon är här så jobbar pappan.


    Och du kan inte fråga din man? 

    Jag köper inte att du aldrig kan prata med pappan ostört. Det verkar vara undanflykter. Som när du säger att du inte har hans nummer. Du kan ju bara fråga din sambo så får du numret. Eller så kan din sambo ringa.
  • Anonym (K)
    Äldre 3 Apr 00:14
    #8
    Anonym (J) skrev 2016-04-03 00:06:16 följande:

    Nu bad jag om hjälp och råd och inte att bli utskälld. All pappans lediga tid är han med sina barn. Att prata ostört med honom är väldigt svårt. Till och med kontaktfamilj frågan togs upp när hans barn var med. Svar krävdes även när de var med trots att vi uttryckligen sa att detta var något vi vuxna skulle behöva diskutera själva


    Vem har skällt på dig? Förstår du inte själv att det är en undanflykt när du säger att du inte har numret? 

    Om det är viktigt går det att ordna. Pappan kan ju komma över till er så pratar en av er med honom utan att barnet är där.

    Eller så får ni prata medan pappan är på jobbet, på hans rast. 
Svar på tråden Hjälp!