• tina transsexuell

    Söker som vill hjälpa mig

    Hej söker någon som vill hjälpa mig visa hur amning går till. Och hur nan använder bröstpump för att mjölka ur brösten.

  • Svar på tråden Söker som vill hjälpa mig
  • Annelie 76

    Pumpa är inte så svårt. Du sätter tratten mot bröstet och sätter på pumpen. Är det Medelas så börjar den med ett särskilt utdrivningsprogram. När det är slut och pumpen pumpar ordentligt så ökar du pumpsuget tills det känns lagom. Mjölken ska komma i bra stråle men det ska inte göra ont. Hur länge du pumpar beror på. Vill du öka på mjölken så pumpar du tills mjölken är helt slut och gärna lite till efter det. Pumpa ofta också, varannan, var tredje timme. Vill du däremot behålla den volym du har och inte öka så pumpar du tills mjölken är nästan slut och ungefär var fjärde timme. Se till att brösten inte kläms nånstans, blir det kvar mycket mjölk så får du mjölkstockning.

  • Annelie 76

    Just det, jag har aldrig pumpat på natten. Jag har pumpat sent på kvällen innan jag går och lägger mig och sen på morgonen så iaf 7 timmar mellan. Brösten har varit väldigt fulla på morgonen men mängden har inte minskat för mig och jag har inte fått mjölkstockning av det.

Svar på tråden Söker som vill hjälpa mig