• Äldre 6 Apr 14:40
    1599 visningar
    6 svar
    6
    1599

    Bruna flytningar, hjälp!!

    Hej!

    Jag är gravid i vecka 5+5. Igår var jag på VUL då jag haft extremt svårt att ta till mig denna graviditet, har haft svårt o tro att det är någonting.

    I fredags fick jag en pytteliten ljusrosa flytning, knappt så man anade den. Efter det har jag fått ljusbruna flytningar i samband när jag gjort nummer 2. Jag gjorde nummer två i morse och då kom det lite bruna flytningar, vilket det har gjort (i små mängder) under dagen, man granskar ju pappret och då kan man ana det.

    På VUL igår kunde hon se en fostersäck och en gulesäck som motsvarar ca v 5, vilket bör stämma. Har fått en ny tid ca 2 veckor fram, men det känns som en evighet.

    Jag är så satans orolig och har svårt o sova, svårt att arbeta osv.

    Kan man ha små små bruna flytningar utan att det är någon fara??? Jag håller på o gå sönder inombords av oro.

    Tillägga kanske bör att jag inte har magont.

    Snälla, är det någon som har erfarenhet av detta??? :(

  • Svar på tråden Bruna flytningar, hjälp!!
  • Äldre 6 Apr 14:46
    #1

    Jag har varit med om bruna flytningar i två graviditeter. Första gången började det i v 5 och i v 7 fick jag mf. Andra gången började det i v 6 men slutade efter några dagar. Fick en mindre blödning (färskt blod) i v 8 men allt har gått bra sedan dess, är i v 31 nu. Ingen av gångerna hade jag ont.

  • Äldre 6 Apr 15:07
    #2
    gruvan skrev 2016-04-06 14:46:19 följande:

    Jag har varit med om bruna flytningar i två graviditeter. Första gången började det i v 5 och i v 7 fick jag mf. Andra gången började det i v 6 men slutade efter några dagar. Fick en mindre blödning (färskt blod) i v 8 men allt har gått bra sedan dess, är i v 31 nu. Ingen av gångerna hade jag ont.


    Ush vad orolig jag blev nu:(

    Hur var flyktingarna när du fick missfall?
  • Äldre 6 Apr 17:58
    #3

    Puffar.

    Ingen annan??? :(

  • Äldre 6 Apr 17:59
    #4
    Jagoda skrev 2016-04-06 15:07:37 följande:

    Ush vad orolig jag blev nu:(

    Hur var flyktingarna när du fick missfall?


    De var ljusbruna och kom hela tiden. Vissa dagar hade jag trosskydd, andra klarade jag mig utan. Men det var likadant den här gången när jag inte fick mf och då blödde jag ju även färskt blod. Så det är jättesvårt att säga om det är mf på gång eller inte. Det är bara att vänta och se, tyvärr. Bra att du redan har en tid inbokad. Då får du förhoppningsvis se ett tickande hjärta. Lycka till!
  • Äldre 6 Apr 18:17
    #5

    Det finns inget att göra så här tidigt i graviditeten.

    Det är dock vanligt med småblödningar.

    För mig så sluttade de bruna och rosa flytningarna i missfall i v 8. När jag blev gravid på nytt fick jag också bruna flytningar och även lite rosa, var jätteorolig men det var ingen fara alls! hade sedan småblödningar under hela graviditeten med det var ingen fara och sedan föddes vårt barn helt perfekt och kärnfriskt. Är nu gravid med andra barnet och har inte haft en enda blödning eller missfärgad flytning så graviditeterna kan variera väldigt mycket. Det finns inget rätt och fel.

    Vad jag tycker du ska fokusera på är dina övriga gravidkänningar. Typ är brösten fortfarande lite ömma och svullna?

    När jag fick missfall försvann alla gravidpsymtom, det var det som gjorde mig rädd, inte flytningarna.

    Min bm tipsade också om att ligga och vila i horisontellt läge. Avtar blödningarna då så är det vanligtvis ingen fara.

  • Äldre 6 Apr 19:02
    #6

    Jag är oxå jätte orolig . Ska gå in i v 7 imorgon enligt appar osv. Men idag fick jag rosa bruna flygningen sen efter någon timme fick jag en mellan stor röd fläck i trosan och jag torkade mig så var det färskt blod. Men efter det så har det inte kommit något förutom bruna fläckar när jag torkar mig .. har inskrivning hos barnmorskan den 15 men vet inte om jag kan vänta till dess

Svar på tråden Bruna flytningar, hjälp!!