• Anonym (Nyfiken)

    Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??

    Nå vad tycker ni, hur ska en 47 årig kvinna klä sig? Kan man ha på sig det man gillar eller finns det " big no no"?

  • Svar på tråden Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??
  • Malajen1970

    Jag anser att man har rätt att klä sig som man vill oavsett ålder. Tyvärr så har alla sina egna åsikter på vad de gillar själv.

  • Carabellis kusp

    Jag tycker att man ska klä sig efter sin kroppstyp oavsett ålder och undvika trender och istället välja färger och snitt som är mer tidlösa. Yrke och personlighet spelar också in; vad vill man signalera. Hur brukar du klä dig?

  • Bondförnuft
    Anonym (Nyfiken) skrev 2016-04-08 12:46:43 följande:
    Nå vad tycker ni, hur ska en 47 årig kvinna klä sig? Kan man ha på sig det man gillar eller finns det " big no no"?
    Precis så som du själv trivs med!

    Fuck vad andra tycker. Du lever bara en gång. (Kanske). Njut av livet!
  • taquine

    Personligen tycker jag väl det är ett big no på tex magtröja och ett par supertajta små jeansshorts på en medelålders kvinna , andas väl mest desperation..
    Men det är ju naturligtvis upp till var och en. Vad har du för stil i din vardag/fritid ? Har du klädkod på jobbet? 
     


    Goodness me
  • Anonym (42)

    Jag köper kläder som passar bra till min kroppsform.
    Försöker att undvika kläder som ser för damiga ut och kläder som ser för ungdomliga ut som ex för korta kjolar och tröjor.
    Tröjor med tryck brukar jag inte heller köpa.

    Sedan finns det saker som jag vill ha oavsett ålder som ex converse på sommaren, det har jag haft sedan jag var 13 år och tänker inte sluta med oavsett vad folk tycker.

  • Anonym (Tina)

    Jag tycker inte att det hänger på åldern i första hand utan på tillfället. Har du ett arbete där du ska se representativ och proper ut så kan du inte ha samma kläder som om du jobbar inom vården och har arbetskläder eller du är bartender på stans coolaste ställe. Jag tycker det är trist att begränsa sej från det man vill bära. Men visst finns det plagg jag inte skulle sätta på mej som medelålders, mest för att jag tycker de är fula eller opraktiska. Korta tröjor med bar mage var kallt redan på 80 talet och neonfärgat var inte min grej ens som tonåring. Tajta jeans och tröjor, sneakers, hoodies och korta kjolar har jag inte tänkt sluta med nånsin men olika tillfällen kan kräva anpassning.

  • Anonym (njutavlivet)

    Man ska klä sig precis som man vill! ????

    Alla har olika smak vad gäller klädstilar, men det är ju viktigare att kläderna passar din kroppstyp och personlighet än att den avspeglar din ålder. Jag tycker vi kommit lite för långt i utvecklingen för att säga att vissa saker är till för unga och andra för gamla.

  • Anonym (C)

    Mer classy än trashy tycker jag att de flesta borde tänka när de ska klä sig. Särskilt när man är över 40 år. Att klä sig i kläder tänkta för 14-åringar som vill se sexiga ut ser för jävligt ut på folk som passerat tonåren.

  • Anonym (Tina)

    Jag protesterar mot begreppet "trashy". Och mot begreppet desperat.

    Kvinnor klär sej ofta för andra kvinnor, för att de är inspirerade av mode, för att pigga upp sej. Sällan för män, skulle jag påstå.

    Det känna väldigt förlegat att tro att en kvinna skulle vara desperat för att hon bär vissa kläder och ännu mer förlegat att döma ut någon som trash för samma sak. Med medsystrar som dej behövs inga talibaner!

Svar på tråden Hur "ska" man klä sig som 47 årig kvinna??