• Anonym (Mamma till en pojke)
    Äldre 9 Apr 23:00
    14337 visningar
    123 svar
    123
    14337

    Alla dessa oönskade små pojkar :(

    Hur kommer det sig att man får typ VARJE VECKA läsa om kvinnor som är sååå besvikna att det ligger en pojke i magen? Känner mig så ledsen för dessa oönskade pojkars skull. Jag har en av varje och av någon anledning önskade jag också att första barnet skulle vara en flicka, vilket det sedan var. Andra barnet är en pojke och det är verkligen ingen skillnad! Älskar båda lika mycket.

    Är det så att kvinnor har ett stort behov av att få barn av samma kön? Nästan så att det är fanatiskt? Vad kan det bero på?

    Tänker nu på min underbara son som ligger i sin säng och sover, han är är sin egen person och en fantastisk liten människa oberoende sitt kön. Jag är helt övertygad om att jag kan få en helt lika bra relation med honom som min dotter.

  • Svar på tråden Alla dessa oönskade små pojkar :(
  • Anonym (Mia)
    Äldre 9 Apr 23:04
    #1

    Vill bara säga att jag har två söner och de är sååå önskade.
    Jag var tvärtom mot det du beskriver hundra procent inställt och innerligt önskade pojkar!
    Vilket jag fick. 

  • Anonym (Pojkm­amma)
    Äldre 9 Apr 23:05
    #2

    Har en pojke, han var så sjukt önskad och efterlängtad och allt jag någonsin önskat. Kommer inte få några mer barn men det kvittar, fick bingo med första. Vad är det man tror att pojkar innebär? Min son är mysig, kramig, varm och empatisk och gillar både fotboll och pyssel, rosa och blått. Kan inte förstå denna pojksorg för allt i världen, vad är det jag missar egentligen?

  • Anonym (Hemsk­)
    Äldre 9 Apr 23:06
    #3

    Jag förstår precis vad du menar. Dock så har jag alltid varit åt andra hållet att jag helst velat haft bara grabbar men har en dotter som blir 10 i år och sedan 2 söner, ena blir 7 och den andra är 2 veckor gammal. Men trots att jag "helst" velat ha bara grabbar så kände jag mig ALDRIG besviken när jag fick veta att de var en tjej jag hade i magen. Utan självklart precis som med mina söner så blev jag överlycklig över att se det lilla hjärtat slå och känna sparkarna samt lyckan när hon äntligen kom till mig. Idag är hon en liten diva med hett humör och uppkäftig som få och jag älskar henne nåt så otroligt mkt o har aldrig gjort skillnad på barnen. :)

  • Äldre 9 Apr 23:08
    #4

    Tror det generellt är vanligare med oönskade flickor i världen..

  • Anonym (Mamma till en pojke) Trådstartaren
    Äldre 9 Apr 23:33
    #5
    RebeckaS skrev 2016-04-09 23:08:13 följande:

    Tror det generellt är vanligare med oönskade flickor i världen..


    Ja men då handlar det om något helt annat, mer kulturell vilja att ha en son som för släkten vidare och försörjer föräldrarna när de blir gamla. I västvärlden är det mer en självisk vilja, att ha ett barn av samma kön som man själv är och därmed mer lik en själv (fast det stämmer ju inte då det beror på personligheten och inte könet).
  • Äldre 10 Apr 00:04
    #6

    Min förstfödde är en underbar liten gosse och med andra barnet var jag inställd på att det skulle bli en pojke till men det blev en vacker liten flicka. Båda barnen är lika älskade och önskade i vår familj och könet har inte spelat någon roll för oss! vi har istället varit glada över att vi lyckats få två friska barn på naturlig väg. Människor idag är så otacksamma och trångsynta. Var istället glada över att ni lyckats bli gravida och att bebis stannat kvar hela graviditeten.

  • Anonym (Också reager­at)
    Äldre 10 Apr 00:05
    #7

    Har också blivit ledsen över de oönskade pojkarna i trådarna. Har 2 fantastiska vuxna söner och skulle inte kunnat önska mig något bättre. Fattar inte vad det handlar om?! Funderar på om det är en liten modedocka man önskar sig eller? Som man kan styla och visa upp?

  • Anonym (Erkän­ner)
    Äldre 10 Apr 00:14
    #8

    Jag erkänner, önskade mig inget hellre än en flicka, mycket för att mina syskon bara fått pojkar, jag är sist med att skaffa barn och skulle då vara glad om jag var först med en tös.

    Nu är jag gravid i v. 33 och känner, efter att ha läst dessa trådar om alla oönskade pojkar att fasen, det spelar såklart ingen roll! Kommer älska barnet lika mycket oavsett! Tycker det är hemskt att läsa om vissa mammor som rent av ångrar att de blev gravida, bara för könet och jag tänker inte vara en av dom.

  • Anonym (Också reager­at)
    Äldre 10 Apr 00:26
    #9
    Anonym (Erkänner) skrev 2016-04-10 00:14:17 följande:

    Jag erkänner, önskade mig inget hellre än en flicka, mycket för att mina syskon bara fått pojkar, jag är sist med att skaffa barn och skulle då vara glad om jag var först med en tös.

    Nu är jag gravid i v. 33 och känner, efter att ha läst dessa trådar om alla oönskade pojkar att fasen, det spelar såklart ingen roll! Kommer älska barnet lika mycket oavsett! Tycker det är hemskt att läsa om vissa mammor som rent av ångrar att de blev gravida, bara för könet och jag tänker inte vara en av dom.


    Underbart att höra! Jag älskar mina söner vanvettigt mycket och har en nära relation med båda. Så varmt lycka till och Grattis vad det än blir.
  • Anonym (Karin­)
    Äldre 10 Apr 00:47
    #10

    Jag har fyra döttrar och två pojkar. Mina söner är så fina och mjuka i sitt sätt och det är underbart att se. Jag gillar även symmetri så två pojkar till hade inte varit fel så det blir fyra av varje.

Svar på tråden Alla dessa oönskade små pojkar :(