• Anonym (Nr5)

    Bf december 2016

    Här kan vi följas åt vi som är gravida och har bf december 2016. Lite anonymt då vissa kanske inte vill gå ut med den tidiga graviditen än men ändå vill ha någon att ventilera tankarna med.

    välkomna in i gemenskapen!

    Fyll gärna i Bf Lista!

    Nr5: 5 barnet bf 20 december enl sista mensen

  • Svar på tråden Bf december 2016
  • Anonym (nr6)

    ny här igen...svagt plus imorse och igår..är nog gravid igen...med nr 6..av 7 graviditeter, har inte riktigt sjunkit in. Fått samma bf 18 dec som mitt första missfall.skumt

  • Anonym (Nr5)
    Anonym (nr6) skrev 2016-04-10 13:12:13 följande:

    ny här igen...svagt plus imorse och igår..är nog gravid igen...med nr 6..av 7 graviditeter, har inte riktigt sjunkit in. Fått samma bf 18 dec som mitt första missfall.skumt


    Grattis vad kul. Då kanske det är meningen på något vis.

    Fick själv knappt synbart på gravidkollens alla tester i bara några sekunder sen blev dom gråa o osynliga så tog dagen efter apoteket och fick hur tydligt stack som helst bara efter att hållt mig i 2 h. Fick själv bf 20 dec och min son som är 2 år va beräknad till 22 dec. Så lite kul att båda kom till på nästan samma dag 3 år efter varandra.

    Hur många barn har du och åldrar?
  • Anonym (nr6)

    min lilla tjej är 2 så om detta går vägen så blir det knappt 3 år emellan. Min äldsta dotter 21 kommer att bli galen dock om jag behåller men jag vill inte göra abort även om de tbara blev. Ingen vet än, förutom här dåFlört Blir 41 i sommar...du då, ålder

  • Anonym (Ettan)

    Fick ett starkt plus igår och har väl inte riktigt förstått de än även om jag haft mina misstankar. Enligt uträkning så ska BF vara ca 10 december. Det är min andra graviditet då den första slutade i MF för några år sen så jag tar de hela med lite ro än. Ska ringa BM imorgon och boka tid. För om jag kommer ihåg rätt ska man göra de direkt va?
    Själv är jag 28 år.

  • Anonym (nr6)

    Är nog ingen brådska att ringa bm,man brukar ju inte få tid förränn v 10 typ. Fast jag vet inte var du bor, kanske är lång väntetid. Tar det med ro jag med..man är inte lika säker på att det verkligen blir ett barn närman haft missfall och blir äldre..lite tryggare efter ul

  • Anonym (Ettan)

    Okej, har ingen aningen faktiskt hur väntetiderna är här. där jag bodde tidigare fick man en tid direkt för inskrivning och sen träffades vi igen i v10-12 någon gång. vet inte exakt hur långt gången jag är heller. kan vara allt från 3:e-6:e veckan. Har haft så oregelbunden mens.
    jo, efter ul så blir det med definitivt och jag hoppas verkligen att de går så långt den här gången :)

  • Anonym (nr6)

    du kan ju ringa gyn och be om ett vul så du vet hur långt du gått.

  • Anonym (Ettan)

    okej, ska ringa imorgon och se vad dom säger :)

  • Anonym (Nr5)
    Anonym (nr6) skrev 2016-04-10 19:10:13 följande:

    min lilla tjej är 2 så om detta går vägen så blir det knappt 3 år emellan. Min äldsta dotter 21 kommer att bli galen dock om jag behåller men jag vill inte göra abort även om de tbara blev. Ingen vet än, förutom här då Blir 41 i sommar...du då, ålder


    Jag är 30 år och mina barn är 10 8 6 och minsta 2 ( han blir dock 3 i december)

    Tråkigt om din dotter, men det är ju ditt val din kropp och din dotter är vuxen och borde respektera ditt beslut som en vuxen.
  • Anonym (Nr5)
    Anonym (Ettan) skrev 2016-04-10 22:29:20 följande:

    Okej, har ingen aningen faktiskt hur väntetiderna är här. där jag bodde tidigare fick man en tid direkt för inskrivning och sen träffades vi igen i v10-12 någon gång. vet inte exakt hur långt gången jag är heller. kan vara allt från 3:e-6:e veckan. Har haft så oregelbunden mens.

    jo, efter ul så blir det med definitivt och jag hoppas verkligen att de går så långt den här gången :)


    Ja boka väl på gyn själv tänkte jag vänta till slutet av månaden innan jag boka tid till mb. Jag fick ett jobb samma dag som jag fick veta att jag är gravid. Bra timeing men de får gå får berätta efter jag varit på ul o allt ser bra ut osv
Svar på tråden Bf december 2016