• mikkeyy

    anses detta som otrohet?

    Jag  (man) älskar min sambo över allt annat , men har väl kanske fått lite får mycket "fritid" efter att ha blivit arbetslös. Många funderingar om allt. Tänkte efterlysa en mejl kontakt från tjej/kvinna som kanske sitter i samma sits som mej.Som kan skriva en rad eller två om tankar och funderingar,kan vara allt mellan himmel och jord, MEN , och nu till frågan.  Då det finns väldigt många experter på området,många som anser att man om man har partner, inte få titta,tala eller ens fantisera om motsatta könet, Kan detta tolkas som otrohet?

  • Svar på tråden anses detta som otrohet?
  • Anonym (L)

    Alla par anser olika, för vissa är mejlkontakt med någon annan otrohet, för andra inte. Jag anser personligen att man måste få ha vänner av de motsatta könet och så länge man inte sitter och fnittrar där hemma och smsar fram och tillbaka hela tiden hade jag tyckt de va ok. För att de ska va otrohet för mig ska de vara någon slags sexuell kontakt, även om den sker i skrift och inte fysiskt. Så länge du inte träffar denna kvinnan och håller mejlkontakten på en ytlig nivå kan jag tycka de är ok.

  • Anonym (Nana)

    Det går ju inte att svara på då vi inte vet hur just ert förhållande ser ut. Endel tycker att sms-kontakt är otrohet, endel tycker inte det är otrohet att ligga med andra. Vad har ni "gjort upp"?

  • Anonym ((Y))
    Babyfeber skrev 2016-04-11 08:58:30 följande:

    Fråga din sambo vad hon anser :)


    Då det finns väldigt många experter på området,många som anser att man om man har partner, inte få titta,tala eller ens fantisera om motsatta könet,
    Detta är en av de dömande experterna.
  • mikkeyy
    Anonym (L) skrev 2016-04-11 08:59:43 följande:

    Alla par anser olika, för vissa är mejlkontakt med någon annan otrohet, för andra inte. Jag anser personligen att man måste få ha vänner av de motsatta könet och så länge man inte sitter och fnittrar där hemma och smsar fram och tillbaka hela tiden hade jag tyckt de va ok. För att de ska va otrohet för mig ska de vara någon slags sexuell kontakt, även om den sker i skrift och inte fysiskt. Så länge du inte träffar denna kvinnan och håller mejlkontakten på en ytlig nivå kan jag tycka de är ok.


    Det är ju precis så jag menar. För mej är otrohet sexuell kontakt ,men för många andra "experter " är otrohet att göra som jag undrar över. Jag skulle nog hålla det på en hemlig nivå och inte berätta för sambon, för så länge det inte förekommer sexuell kontakt så tycker jag att det inte är nåt att berätta om. I "experternas" förhållanden verkar ju allt hållas öppet. De kan inte gå ut och dansa med motsatta könet utan att berätta för sin partner om det. För mej verkar det som om de har varit otrogna nångång och vill förekomma med att berätta OM nån sett dom.
    Jag har fått massor av mejl på arbetet från kvinnliga kollegor utan att berätta det hemma,och det har innehållit ibland mer än jobbrelaterat,dock inget med anspelning på sex.
    Så varför måste allt handla om sex för dessa "experter"?
  • Anonym (--)
    mikkeyy skrev 2016-04-11 08:49:51 följande:

    Jag  (man) älskar min sambo över allt annat , men har väl kanske fått lite får mycket "fritid" efter att ha blivit arbetslös. Många funderingar om allt. Tänkte efterlysa en mejl kontakt från tjej/kvinna som kanske sitter i samma sits som mej.Som kan skriva en rad eller två om tankar och funderingar,kan vara allt mellan himmel och jord, MEN , och nu till frågan.  Då det finns väldigt många experter på området,många som anser att man om man har partner, inte få titta,tala eller ens fantisera om motsatta könet, Kan detta tolkas som otrohet?


    Varför ska du efterlysa just en kvinna i samma situation? Låter som könet och inte situationen intresserar dig mest. Luktar unket!
  • Grus grus

    Om du funderar över om det är otrohet, så är det otrohet. Annars hade du aldrig funderat på om det var det.

    Om du väljer att ha det som hemlighet, svarar du verkligen på din egen fråga. Jag anser inte allt olämpligt som otrohet, men om jag inte skulle bete mig på samma sätt om min man stod bredvid, så är det ändå över gränsen för vad som är lämpligt. Och hamnar jag i en situation där jag frågar mig själv om det är otrohet, så är det för att jag egentligen är fullt medveten om vad min partner skulle tycka om det, och gör man det då ändå, ja då är det otrohet.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (gottegris)
    Anonym (--) skrev 2016-05-11 10:32:55 följande:
    Varför ska du efterlysa just en kvinna i samma situation? Låter som könet och inte situationen intresserar dig mest. Luktar unket!
    Inte nödvändigtvis. Jag finner det mycket lättare att prata med kvinnor än andra män. Har alltid varit så sedan jag var liten. De flesta av mina vänner är tjejer.
  • Anonym (--)
    Anonym (gottegris) skrev 2016-05-12 03:49:56 följande:

    Inte nödvändigtvis. Jag finner det mycket lättare att prata med kvinnor än andra män. Har alltid varit så sedan jag var liten. De flesta av mina vänner är tjejer.


    Självklart inte nödvändigtvis. Hade TS skrivit "Jag har lärt känna en kvinna som är i samma sits som jag och jag har stort utbyte av att prata med henne om det" hade det inte varit särskilt konstigt och inte funnits anledning att ens fundera på om man var otrogen. Men TS uttryckt att han "fått för mycket fritid" och vill "hitta en kvinna" att skriva med om "allt mellan himnel och jord". Låter i mina öron som en man som vill hitta någon att fördriva tiden med på ett sätt som han misstänker inte är ok, eftersom han måste fråga om råd.
Svar på tråden anses detta som otrohet?