• stilih

    Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?

    Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

    När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

    Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

    Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

  • Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?
  • Anonym (C)

    Har oxå funderat på det! När jag var 14-15 hängde jag å mina kompisar med killarna som va 18-22. Vi tyckte ju att det var ascoolt då men nu i efterhand undrar man ju vad det var för fel på dessa killar som hängde med småtjejer! Men jag antar att tjejerna i deras egen ålder inte var intresserade av att umgås med dem... De tar väl vad de får typ...

  • Meatballsurgery

    Hänga och snacka med en så ung tjej skulle jag kunna göra men aldrig något mer än att bli kompis med dem. 

    Det skulle kännas jättekonstigt. 

  • Dr Nail

    Svaret är superenkelt: de tänker med kuken. Juridiken och moralen säger en sak, men biologin säger nåt helt annat.

  • stilih

    Jo, många av killarna man hängde med var "losers" som antagligen inte kunde få en tjej i sin egen ålder. Men just den killen jag hade sex med var ändå mogen med ordentligt jobb, hyfsat snygg och så så han hade lätt kunnat få en äldre tjej.

  • stilih
    Meatballsurgery skrev 2016-04-12 10:23:02 följande:

    Hänga och snacka med en så ung tjej skulle jag kunna göra men aldrig något mer än att bli kompis med dem. 

    Det skulle kännas jättekonstigt. 


    Hur gammal är du? Antar att du är runt 20?

    Exakt vad skulle du få ut av att umgås med en tjej i den åldern? Såvida du inte är väldigt omogen så borde du ha kommit längre i livet än så unga flickor.

    Jag kan absolut småprata med både pojkar och flickor i den åldern, men skulle inte kunna umgås med dom som vänner då vi inte har något utbyte av varandra.
  • Meatballsurgery
    stilih skrev 2016-04-12 10:37:14 följande:
    Hur gammal är du? Antar att du är runt 20?

    Exakt vad skulle du få ut av att umgås med en tjej i den åldern? Såvida du inte är väldigt omogen så borde du ha kommit längre i livet än så unga flickor.

    Jag kan absolut småprata med både pojkar och flickor i den åldern, men skulle inte kunna umgås med dom som vänner då vi inte har något utbyte av varandra.
    Här handlar det väldigt mycket om vad man associerar med omogenhet och sådana saker.
    Jag är väldigt mycket av en nörd och skulle gissa att många skulle kalla mig omogen tack vare det men de jag umgås med är lika mycket nördar dem så :)

     
  • OlleSQ

    För att när de är 14-15 så hänger deras jämnåriga tjejer med killar i 20års åldern för att de är ballare och myyyycket mer mogna (really?) Det är alltså en klart underskott på fitta för en normal 15årig kille. När han är 20 är det inte så och han vore dum om han inte drog nytta av att fjortisar tycker han är cool och gör allt för honom så hon får åka med i hans bil och tro att hon är vuxen. De 20 åriga tjejerna tycker ju fortfarande att de jämnåriga är barnsliga och omogna och hänger med de som är 25-30 och har egen lya och hyfsat med pengar så dom kan bjuda på ett annat sätt än de 20åriga killarna kan.

  • Mascaraklumpar

    När jag var 14 hade jag gott om 25-åringar efter mig och till och med en 37-åring. Då trodde jag att det var normalt. Dessa män var ju de enda jag kom i kontakt med, så för mig verkade de vara i majoritet. Nu när jag är äldre ser jag att de allra flesta män i 25-35-årsåldern inte ens tittar åt 15-åringar. Så mitt svar är att det gör de inte, om det inte är något fel på dem.

  • Studentpappa

    Det tycker vi inte. Jag var med en betydligt äldre tjej när jag var femton, betyder det att alla tjejer tycker det är ok?


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Johan75

    Håller med Maskaraklumpar. Känner ingen som i 25-årsåldern hängde med tjejer i 15-årsåldern. Sen fanns de säkert där utanför ungdomsgården där man inte var själv. 

    Sen finns väl en generell biologisk skillnad. En 15-årig tjej är nog ofta mycket mer nära sin vuxna kropp än vad en 15-årig pojke är. Jag tror det generellt är en tydligare kroppslig skillnad mellan en 25-årig man och en 15-årig kille än vad det är mellan en 25-årig kvinna och en 15-årig tjej. 


    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?