• Greta90

    Vart kan man köpa billiga mammakläder??

    Jag var in på H&M i Umeå idag och tänkte titta på mammakläder, men inte hade dom några :S På deras hemsida har dom massor, men jag vill helst prova kläderna innan jag köper dom.. Var även inne på kappahl och lindex och där fanns inte heller några. Vet ni vart man kan köpa mammakläder ? Vill gärna ha så billiga som möjligt eftersom dom bara kommer att ligga o skräpa efter graviditeten..

  • Svar på tråden Vart kan man köpa billiga mammakläder??
  • syntharen

    Zalando har mycket med varierande priser, dom har fri frakt och fri retur. Jag ska beställa därifrån när magen blir större.

  • ALSI

    Jag gillar Lindex, men du får köpa på nätet. För mig funkade samma storlek som jag hade innan.

  • Greta90
    ALSI skrev 2016-04-12 18:11:49 följande:

    Jag gillar Lindex, men du får köpa på nätet. För mig funkade samma storlek som jag hade innan.


     


    Men jag kan inte beställa byxor från nätet.. :/ har ingen aning om vad jag har för storlek... Har alltid haft problem med att hitta jeans så hade helst velat prova ett par först.. :/ 

  • Mammatillelise
    Greta90 skrev 2016-04-12 21:17:55 följande:

     


    Men jag kan inte beställa byxor från nätet.. :/ har ingen aning om vad jag har för storlek... Har alltid haft problem med att hitta jeans så hade helst velat prova ett par först.. :/ 


    Mammabyxor tex är ofta väldigt stretchiga. Jag köpte bara på hm. Väldigt fina och sköna. Det brukar ofta va storlek 34,36,38 osv. Köpte den storleken jag har i tröjor. (34 eller 36) dom sitter jättebra. Sök på Tradera och blocket efter mammakläder hm. :)
  • Jag är bara jag

    Secondhandbutiker. Tänker jag köpa vad tiden lider,förhoppningsvis mycket snart! Har också mycket svårt hitta byxor i vanliga fall som passar. 

  • Gweny

    Bonprix på nätet har mycket prisvärt.

    Mamnmakläder kan vara gott att gå och strosa i hemma när man har en nyfödd och ammar med.

    Har det blivit kejsarsnitt, så vill man inte ha kläder som är tighta heller.

    Så litet mer tag funkar dem att använda.

  • Annelie 76

    Den enda butik som ibland har mammakläder till vettiga priser är hm men deras storlekar är små. Tyvärr får man chansa. Har man svårt med storlekar så välj byxor i trikå hellre än jeans då jeansen är förhållandevis oelastiska.
    Sommarmodet är ju vida, fladdriga byxor och det borde funka bra för gravida också. Yogabyxor med mudd upptill är också bra. Första graviditeten kunde inte jag ha byxor som gick upp över magen så alla med mudd var super.
    Håll utkik på Lidls erbjudanden. Ibland har de mammakläder som faktiskt är riktigt bra och till bra pris.

  • amalie79

    Måste ju inte vara rena Mammakläder heller. Hm s haremsbyxor för 149:- är väldigt sköna o prisvärda nu när våren kommer!

    Gick i dem från juni - september förra året när jag var gravid.

    Hms jeans ör supersköna med men som vanligt är de små i storleken. Finns en modell som heter super skinny som är jättebra även om man inte är super skinny men fick gå upp någon storlek.

    Bon Prix har massor men där tvärtom de är stora i storlek, jag växte aldrig i mina byxor därifrån så borde beställt mindre. Men fina var de!

Svar på tråden Vart kan man köpa billiga mammakläder??