• Spirkl­e
    Äldre 14 Apr 20:39
    8788 visningar
    12 svar
    12
    8788

    Hon dog 10 dagar innan hon skulle födas

    Vår lilla dotter dog 10 dagar innan hon skulle födas, nu för 4 månader sedan. Det var navelsträngen runt armen som stoppat all tillförsel till lilla hjärtat. Jag förlöste en alldeles perfekt liten tjej!! Och...Nu ligger hon begraven på änglagården.

    Kan inte med ord beskriva kärleken jag kände...tomheten när hon var borta. Åka hem utan mage och utan barn.

    Nu undrar jag om ni som varit med om något liknande. Hur tog ni er igenom och vilken hjälp fick ni? Hur hanterade ni sorgen och vad har ni för "tips" för att ta sig igenom sorgen?

    Finns det någon grupp som träffas i sthlm?

    Stor kram till alla starka kvinnor där ute!!

  • Svar på tråden Hon dog 10 dagar innan hon skulle födas
  • Äldre 14 Apr 21:21
    #1

    Jag har tack och lov inte råkat ut för det men jag vill skicka en varm kram till er och jag beklagar förlusten

  • Äldre 14 Apr 21:40
    #2

    Beklagar din förlust. Det är en närmast obeskrivlig själslig smärta.

    Vi förlorade vår son i magen under slutet av graviditeten. För oss var det stöd i träffar som sjukhuskyrkan ordnade för föräldrar som förlorat små barn. Vi fick också träffa en psykolog, vilket var bra för oss som par eftersom vi sörjde så olika. Det finns en grupp på Facebook för änglaföräldrar där jag hittat stöd och förståelse. Där finns också fler änglaföräldrar nära er.

    Kanske spädbarnsfobden har något i närheten?

    Önskar er all kraft att orka er igenom detta, det värsta man kan vara med om.

    Kram

  • Äldre 15 Apr 08:39
    #3

    Beklagar verkligen det som hänt... finns inga ord för den smärtan och sorgen som infinner sig när man förlorar sitt barn...

    Vi förlorade våran dotter i augusti, 8 månader sen.. känns som att det var igår..
    Vi hade passerat bf datum, var i v.42.

    Vi har pratat med en kurator via sjukhuset som varit till otrolig stor hjälp, går på möten fortfarande.
    Sen är vi några som pratat här på FL, det har också hjälpt väldigt mycket. Nu har vi en hemlig facebook grupp där vi pratar och stöttar varandra i sorgen och önskan om att få småsyskon till våra barn, några av oss är redan gravida med småsyskon.
    Jag bor i Sthlm, men vi alla i gruppen bor på utspridda ställen - Du är mer än välkommen till gruppen om du önskar.

    Vet att spädbarnsfonden bla har lite träffar men har inte styrkan att ta mig till en sån träff så kan inte säga så mkt om de.

    Många kramar till dig <3

  • Spirkl­e
    Äldre 18 Apr 21:15
    #4

    Tack underbara ni för tips vart man kan vända sig!! Jag beklagar även sorgen ni går igenom! <3

    Jag bor i sthlm,fanns det någon grupp där eller vill du ses "skiz" ?

    Jag går också gärna med i facebook-gruppen.

    Ska även söka upp änglaföräldrar.

    Jag finns på Anna.sunesson @ gmail.com

    Tack igen och stooor kram!

  • Äldre 19 Apr 07:05
    #5
    Spirkle skrev 2016-04-18 21:15:36 följande:

    Tack underbara ni för tips vart man kan vända sig!! Jag beklagar även sorgen ni går igenom! <3

    Jag bor i sthlm,fanns det någon grupp där eller vill du ses "skiz" ?

    Jag går också gärna med i facebook-gruppen.

    Ska även söka upp änglaföräldrar.

    Jag finns på Anna.sunesson @ gmail.com

    Tack igen och stooor kram!


    Jag har nu bjudit in dig till fb gruppen.
    Jag kan absolut tänka mig att träffas. Vi kan föra diskussionen vidare på fb.

    Kram Sandra

  • Äldre 3 May 22:42
    #6
    +1

    Hej

    Grattis till er fina Dotter och ert föräldraskap men ger er min kram å famn för att hon inte fick stanna hos er.

    Jag förlorade min son i V40+1 utan orsak jag fick föda fran honom död 2005 jag fick hjälp av min sjukhus präst samt att min släkt bad om hjälp via psykiatrin där det fanns en kurator som jag hade samtal med . När jag förlorade min son ville jag träffa likasinnade som hade samma erfarenhet p känslor samt där de fanns dom som förstod mig. Jag ville inte vara i stora grupper som spädbarns fonden är. Jag valde en mindre grupp föräldraföreningen små änglar i Stockholm. Nu har vi lagt ner den med stor sorg i hjärtat. Men vi som varit delaktiga i den finns i Sthlm ändå. Mig når du på min mail. Jag hoppas du finner någon som kan ge dig stödet på rätt sätt å de är oftast vi som vet vad det innebär att förlora barn. (Jag fick tre syskon efter min ängel ) kram

  • Äldre 3 May 22:48
    #7

    Kan varmt rekommendera dig detta
    www.svenskakyrkan.se/default.aspx
    Samtal i vantörs kyrka med en alldeles fantastisk präst.

  • Spirkl­e
    Äldre 22 May 09:43
    #8

    Tack snälla ni för svaren!! {#emotions_dlg.flower} 

  • Äldre 24 May 21:02
    #9

    Jag förlöste vår lille pojk för ungefär en vecka sen, var i v27. Han slutade växa kring v17 men vi levde på hoppet ett tag, men tyvärr växte han inte tillräckligt för att klara livet utanför magen.
    Jag skulle gärna gå med i den hemlig fb-gruppen, då jag inte är på fl så mycket. Så om någon vill bjuda in mig vore jag tacksam.

    Min mail är sowe81@gmail.com

  • Äldre 25 May 16:47
    #10

    Hej!!

    Först och främst beklagar jag sorgen över ditt barn, men vill även säga Grattis till din lilla dotter....
    Fick själv en liten son november -15 som förklarades hjärndöd efter några timmar. Av okänd anledning hade vår lille Liam fått minst två massiva hjärnblödningar under sista graviditetsveckan och helt enkelt dött i min mage..
    Förlöstes med urakut kejsarsnitt på Lunds kk...
    Hur man hanterar sorg r väldigt individuellt, fick inte mycket hjälp från sjukhuset och deras kurator var ledig så hon dök upp fyra dygn efter. Samma dag som jag skulle åka hem utan min bebis, till en storebror som inte kunde förstå varför vi inte hade lillebror med oss hem. Samtidigt som jag har fått hantera min egen sorg så har jag även fått hantera storebrors sorg i det hela...

    Jag har personligen fått jättemycket stöd genom en facebook grupp som heter "änglamammor på fb", en sluten grupp som man får ansöka till för att komma in. Många frågor man kan ställa där men oxå att man får lite svart på vitt att man inte är ensam...

  • Äldre 26 May 07:29
    #11
    sowe81 skrev 2016-05-24 21:02:07 följande:

    Jag förlöste vår lille pojk för ungefär en vecka sen, var i v27. Han slutade växa kring v17 men vi levde på hoppet ett tag, men tyvärr växte han inte tillräckligt för att klara livet utanför magen.
    Jag skulle gärna gå med i den hemlig fb-gruppen, då jag inte är på fl så mycket. Så om någon vill bjuda in mig vore jag tacksam.

    Min mail är [email protected]


    Beklagar verkligen förlusten av er lilla pojke! <3


    Jag har nu bjudit in dig till den hemliga FB gruppen för oss som mist våra små i magen och längtar efter småsyskon.

  • Äldre 26 May 12:18
    #12
    skiz skrev 2016-05-26 07:29:25 följande:

    Beklagar verkligen förlusten av er lilla pojke! <3


    Jag har nu bjudit in dig till den hemliga FB gruppen för oss som mist våra små i magen och längtar efter småsyskon.


    Tack!
Svar på tråden Hon dog 10 dagar innan hon skulle födas