• Hippofluff

    Avskedsgåva till värdparet?

    Hej!

    Jag under mina studier hemifrån har varit inneboende hos ett gulligt litet par i 35-årsåldern under ett år. Nu är det dags för mig att flytta och jag vill gärna ge dem något litet som tack för att de varit så rara under den här tiden. Men jag har ingen aning om vad!

    Vilken prisklass är lämpligt att lägga sig på? Och finns det något gulligt som är "lagom" personligt så att säga. Blommor känns lite för opersonligt... De väntar dessutom smått så jag kan inte komma med en flaska vin heller, är rädd att jag av misstag skall köpa något annat olämpligt?!

    Hjälp mig FL!

  • Svar på tråden Avskedsgåva till värdparet?
  • bullen1984

    Köp en korg och plocka ihop lite smått och gott att ge dem. två flaskor vin, ett rött och ett vitt, olivoolja, vinäger, nån sylt, ost och kex, fin choklad, doftljus, fina servetter och sådant du tycker passar dem.

    De kommer garanterat bli överväldigade!

  • Hippofluff
    bullen1984 skrev 2016-04-14 21:30:21 följande:

    Köp en korg och plocka ihop lite smått och gott att ge dem. två flaskor vin, ett rött och ett vitt, olivoolja, vinäger, nån sylt, ost och kex, fin choklad, doftljus, fina servetter och sådant du tycker passar dem.

    De kommer garanterat bli överväldigade!


    Ja jag har också funderat i de banorna! Vin undviker jag nog... i och med att bara en av dom kan dricka. Är det någon ost gravida inte kan äta? Mamma har sagt att hon inte kunde äta sin älskade mögelost när hon väntade mig.
  • Anonym (ida)

    Köp en flaska alkoholfritt rosé från systemet. SÅÅÅ GOTT! 
    ost kan väl alla gravida äta? Annars choklad och godsaker? kex?

  • Carambolan

    Gravida ska inte äta opastöriserad ost. Alltså brie, camembert, gorgonzola, chèvre, kittost, etc.

  • Hippofluff
    elevit skrev 2016-04-14 21:58:58 följande:

    Varför köper du inte nått bebisplagg? =D


    Jag vet inte hur jag ska förklara det riktigt... känns som att man behöver ha en lite närmre relation för en sådan sak. Sedan skulle jag nog bli väldigt obekväm i butiken, eftersom bebisar är så väldigt främmande för mig. Men tack för tipset! :)
  • Anonym (Nej)
    bullen1984 skrev 2016-04-14 21:30:21 följande:

    Köp en korg och plocka ihop lite smått och gott att ge dem. två flaskor vin, ett rött och ett vitt, olivoolja, vinäger, nån sylt, ost och kex, fin choklad, doftljus, fina servetter och sådant du tycker passar dem.

    De kommer garanterat bli överväldigade!


    Nej! Om kvinnan är gravid så kan hon ju inte äta varken ost eller vin. Hade varit jättetrist att få då.Eller ska hon knapra på kexen och servetterna medans mannen festar loss på det andra..
  • Physalis

    Om hon gillar ost så kan du ju gå till en butik med manuell disk. Be personalen ta fram alternativ som gravida får äta, de bör kunna sådant. Sen kan du köpa lite goda grejer till osten, kanske någon marmelad.

    Annars kanske någon lyxig te eller kaffeblandning? Der brukar finnas såna "lyxbutiker" i köpcenter.

    Du råkar inte annars veta om de samlar på något? I och med att du bor med dem. Tänker att du kan få rätt mycket info om någon när man bor tillsammans. Kanske gillar de att bada lyxigt, så någon fin tvål eller badsalt?

  • Hippofluff
    Physalis skrev 2016-04-15 05:56:07 följande:

    Om hon gillar ost så kan du ju gå till en butik med manuell disk. Be personalen ta fram alternativ som gravida får äta, de bör kunna sådant. Sen kan du köpa lite goda grejer till osten, kanske någon marmelad.

    Annars kanske någon lyxig te eller kaffeblandning? Der brukar finnas såna "lyxbutiker" i köpcenter.

    Du råkar inte annars veta om de samlar på något? I och med att du bor med dem. Tänker att du kan få rätt mycket info om någon när man bor tillsammans. Kanske gillar de att bada lyxigt, så någon fin tvål eller badsalt?


    Te fick de i julas, men jag har funderat lite fram och tillbaka och tänkte plocka ihop lite saker från en gårdsbutik som jag åker förbi i helgen, om de har något intressant. Och kanske köpa lite tulpanlökar eller liknande, eftersom de är trädgårdsintresserade.

    Men nja, vi har inte umgåtts direkt. De har ett jättehus och jag har fått hyra ett rum i källaren med egen ingång, toalett och dusch och tvättstugan alldeles intill. Det kan gå veckor mellan träffarna. Den jag pratat med mest är deras katt tror jag!
  • Anonym (well)

    presentkort till en lyxig restaurang - om du har ekonomin? Det skulle i alla fall jag tycka om att få

  • Physalis
    Hippofluff skrev 2016-04-15 15:15:12 följande:

    Te fick de i julas, men jag har funderat lite fram och tillbaka och tänkte plocka ihop lite saker från en gårdsbutik som jag åker förbi i helgen, om de har något intressant. Och kanske köpa lite tulpanlökar eller liknande, eftersom de är trädgårdsintresserade.

    Men nja, vi har inte umgåtts direkt. De har ett jättehus och jag har fått hyra ett rum i källaren med egen ingång, toalett och dusch och tvättstugan alldeles intill. Det kan gå veckor mellan träffarna. Den jag pratat med mest är deras katt tror jag!


    Jaha ^^ då är det lite svårt. Men din plan låter hur bra som helst de blir säkert glada
Svar på tråden Avskedsgåva till värdparet?