• Anonym (Johan (anony­m))
    Äldre 14 Apr 23:19
    3339 visningar
    10 svar
    10
    3339

    Tycker tjejer att det är bra med leksaker?

    Jag är en kille (eller man kanske man ska säga) på nästan 40 år. Har fru och barn.

    Jag har aldrig lärt mig att tillfredsställa min fru ordentligt. Det känns som att hon tycker att sex är ok, men jag tror inte hon kommer och hon verkar inte tycka det är skönt när jag försöker med handen.

    Det hon verkar gilla bäst är att bli slickad så det gör jag så klart ibland men får lätt kramp i nacken, tungan, etc. för att man måste hålla på så länge.

    Har tänkt att jag kanske ska introducera en leksak för att hon ska få ut mer av sexet, men är rädd för hennes reaktion.

    Anses det normalt bland tjejer att partnern använder leksaker på henne och vad är då bäst en vanlig vibrator eller en penisring med vibrationer? Har läst om Dolfinger och Rabbit som verkar kunna ge alla tjejer orgasmer, vilket är bra då hon verkar ha svårt att komma.

    En annan sak jag undrar är om det är normalt att vilja se sin tjej i stayups? Jag tycker att det är så otroligt sexigt så det vore verkligen min dröm om hon kunde ha på sig det. Skulle ni tycka att ett sådant förslag är konstigt?

  • Svar på tråden Tycker tjejer att det är bra med leksaker?
  • Äldre 15 Apr 00:34
    #1

    Par som inte kan kommunicera brukar inte ha bra sexliv, för de kan inte säga till sin partner vad de gillar, så nu, fråga din fru vad hon gillar i sängen, om du önskar se henne i stay-ups, fråga henne om det!

    Ang sexleksaker, jag är en ung kvinna på 22 år, var jag som faktiskt föreslog det till min partner. Så nej, om ni inte pratar om ert sex är det självklart att ni inte utvecklas där.

    Så sätt igång och prata med varandra, bara om man vågar öppna och berätta sina fantasier, vad man blir riktigt kåt på, vad man finner sexigt, så kommer det förändra ert sex liv totalt :)

  • Anonym (q)
    Äldre 15 Apr 00:47
    #2

    håller med föregående talare. Jag är i din ålder TS och har underbart sex, och har haft även med tidigare partners. Jag blir nästan förfärad av att du skriver "jag tror inte hon kommer". Vadå tror inte? Hur kan man vara ett par en längre tid utan att veta en sån sak? Har du inte frågat henne? Eller slutar ert sex när du (mannen) har kommit? Tyvärr finns det en del som har det så illa. 

    Stay-ups är högst ordinärt idag, kan inte tro hon skulle bli upprörd om du frågar om hon kan ha på sig det. Vem vet, hon kanske känner sig sexigare i det även för egen del, inte bara för att klä upp sig inför dig. 

    Kommunikation är A och O. Prata om sex när ni inte har det, säg att du funderar över vissa saker och gärna vill göra det bättre för henne, se vad hon svarar. 

  • Anonym (q)
    Äldre 15 Apr 00:49
    #3

    Glömde detta med leksaker. Det får ni diskutera, kanske titta på bilder på nätet osv. Om ni inte tidigare har testat och inte är vana att prata om ert sexliv kan det bli fel om du köper något utan att ha kollat med henne först, men det kan bliriktigt kul om ni gör det som ett gemensamt projekt . 

  • Äldre 15 Apr 01:08
    #4
    Anonym (q) skrev 2016-04-15 00:49:20 följande:

    Glömde detta med leksaker. Det får ni diskutera, kanske titta på bilder på nätet osv. Om ni inte tidigare har testat och inte är vana att prata om ert sexliv kan det bli fel om du köper något utan att ha kollat med henne först, men det kan bliriktigt kul om ni gör det som ett gemensamt projekt . 


    Precis! Sedan kan ni ta det lugnt i början och börja med stimulerande glidmedel.
  • Anonym (Johan (anony­m)) Trådstartaren
    Äldre 15 Apr 18:44
    #5

    Hej, tack så mycket för bra svar.

    Jag ska erkänna att jag helt tappar lusten för sex när jag har sprutat och jag blir väldigt trött också så det brukar bli att jag bara somnar efteråt.

    För mig skulle det nog vara bra om hon kom först, men jag har inte kommit på något hon tycker är skönt förutom att slicka och jag tror inte att jag klarar fysiskt att slicka henne till orgasm.

    Detta med att prata är nog bra, men för mig blir det sjukt onaturligt att prata om sex när man inte har det. Var och när brukar ni göra det och hur kommer ni in på ämnet? Känns det inte pinsamt att prata om?

  • Äldre 15 Apr 19:25
    #6

    T.ex. då jag föreslog sex leksaker och att jag skulle vilja ha en dildo av hans kuk, så skrev jag det på sms, att få sms om vad ens partner skulle vilja göra eller testa tycker jag är hett och laddar upp en viss spänning till nästa gång man har sex.

    Du kan bla. skriva att du börjar bli kåt av att tänka på hennes kropp, skriv vad exakt du skulle vilja göra med henne, som t.ex. suga på hennes bröst eller slicka henne.

    Men sedan kan du börja dra upp ämnet om sex när ni kanske sitter i soffan eller när ni ligger i sängen. Börja då något försiktigt som
    "Är lite nyfiken på om det finns något nytt som du skulle vilja testa i sängen?"

    Det är nog överraskande för henne att du frågar, så se först hur hon reagerar. Sedan kan du faktiskt föreslå om hon skulle vilja testa någon sex leksak som vibrator ring som ska göra det väldigt skönt för oss kvinnor.

    Sedan om det första går bra kan du börja fråga henne om det finns några ställningar som hon skulle vilja testa och vilka som hon gillar bäst, fråga också vilka fantasier hon har.

    Det känns säkert jätte obekvämt för vissa att börja prata så här, men om ni är partners så borde i kunna göra det utan problem. Sedan finns det sex terapeuter och det kanske skulle kunna vara något för er för att förbättra ert sex liv.

  • Chubby­Lady
    Äldre 15 Apr 22:16
    #7

    Sexleksaker är ett underbart komplement enligt mig. Du skrev att hon gillar att bli slickad. Så kanske något som stimulerar klitoris kan vara bra för henne. Det finnan allt möjligt skönt. Vibratorer, klitoris sugar, rabbitstavar, osv.

    Och kanske en gpunktsstav vore skönt för henne.

    :)


    Min mulliga sexblogg: biglady.se
  • Anonym (Gaby)
    Äldre 15 Apr 22:21
    #8

    Jag gillar leksaker och det är jag som introducerat det för min man. Men alltså att du inte vet om hon öht. kommer, det är lite chockerande... Och om hon inte kommit och du kommer före får du faktiskt anstränga dig för att ge henne njutning, inte bara somna! Som flera har sagt så börjar bra sex med kommunikation, sex blir (ofta inte) automagiskt bra om man aldrig pratar om hur man vill ha det och vad man gillar. Kan kännas svårt/läskigt att prata om sex men ärligt talat, det är ännu läskigare att ha ett kasst sexliv...

  • Anonym (???)
    Äldre 16 Apr 10:51
    #9

    Du är nästan 40 år, gift, har barn. Och
    - du vet inte om din fru får orgasm
    - du somnar direkt efter att du kommit
    - du tycker det är pinsamt att prata sex med henne

    Herregud, skulle inte bli förvånad om hon lämnar dig vilken dag som helst och träffar en man som bryr sig om hennes njutning och beter sig som en riktig man! Ta tag i detta snarast!!

  • Äldre 17 Apr 00:32
    #10
    Anonym (???) skrev 2016-04-16 10:51:29 följande:

    Du är nästan 40 år, gift, har barn. Och
    - du vet inte om din fru får orgasm
    - du somnar direkt efter att du kommit
    - du tycker det är pinsamt att prata sex med henne

    Herregud, skulle inte bli förvånad om hon lämnar dig vilken dag som helst och träffar en man som bryr sig om hennes njutning och beter sig som en riktig man! Ta tag i detta snarast!!


    Du var direkt inte bra på att komma med råd.. Han skriver ju har för han inte vet riktigt hur han ska göra.
Svar på tråden Tycker tjejer att det är bra med leksaker?