• Viola

    Förvirrad efter dejt

    Jag har varit singel i ett halvår efter ett jobbigt uppbrott från en destruktiv relation. Jag har mått bra som singel och återhämtat mig bra. För ett tag sen blev jag utbjuden på en dejt av en kille. Dejten var väldigt lyckad och vi klickade på alla plan. Jag blev jätteintresserad av honom. Efter detta var kontakten från honom gles. Sa han att han skulle höra av sig gjorde han inte det. Det kunde gå dagar innan han hörde av sig eller svarade på mina meddelanden. Det gjorde mig väldigt osäker och rädd för att bli sviken. Jag fick panikkänslor. En vän rådde mig att vänta ut honom. Det orkade jag inte så många dagar. Så jag bestämde mig för att ta bort honom på FB och skrev att det inte var någon ide stt ha mer kontakt, trots att jag har starka känslor för honom. Han reagerade med att bli ledsen och var helt oförstående, särskilt att jag tog bort honom på FB. Jag förklarade att jag fått starka känslor för honom och blivit rädd. Han svarade att han förstår mig konstigt nog. Jag ville inte pressa honom med att ha ner kontakt, inte heller säga att jag känner mig extra sårbar efter den senaste relationen. Kanske han är sån som person att han inte hör av sig så ofta? Kag kanske bara har missförstått honom. Jag känner mig helt förvirrad. Vi känner båda att vi behöver träffas för att prata om det här. Jag är orolig för att han ska se mig psykiskt instabil? Kan en relation bli bra efter en sån här förvirrad start eller är vi gör olika? Nån som kan ge mig ett råd?


    Dejtförvirrad
  • Svar på tråden Förvirrad efter dejt
  • knasigapappan
    Viola skrev 2016-04-15 21:24:01 följande:

    Jag har varit singel i ett halvår efter ett jobbigt uppbrott från en destruktiv relation. Jag har mått bra som singel och återhämtat mig bra. För ett tag sen blev jag utbjuden på en dejt av en kille. Dejten var väldigt lyckad och vi klickade på alla plan. Jag blev jätteintresserad av honom. Efter detta var kontakten från honom gles. Sa han att han skulle höra av sig gjorde han inte det. Det kunde gå dagar innan han hörde av sig eller svarade på mina meddelanden. Det gjorde mig väldigt osäker och rädd för att bli sviken. Jag fick panikkänslor. En vän rådde mig att vänta ut honom. Det orkade jag inte så många dagar. Så jag bestämde mig för att ta bort honom på FB och skrev att det inte var någon ide stt ha mer kontakt, trots att jag har starka känslor för honom. Han reagerade med att bli ledsen och var helt oförstående, särskilt att jag tog bort honom på FB. Jag förklarade att jag fått starka känslor för honom och blivit rädd. Han svarade att han förstår mig konstigt nog. Jag ville inte pressa honom med att ha ner kontakt, inte heller säga att jag känner mig extra sårbar efter den senaste relationen. Kanske han är sån som person att han inte hör av sig så ofta? Kag kanske bara har missförstått honom. Jag känner mig helt förvirrad. Vi känner båda att vi behöver träffas för att prata om det här. Jag är orolig för att han ska se mig psykiskt instabil? Kan en relation bli bra efter en sån här förvirrad start eller är vi gör olika? Nån som kan ge mig ett råd?


    Du är inte hans enda.

    Det kan du va säker på iaf.

    Sätt inte alla pengarna på en häst.
  • Viola

    Tack! Jag tar till mig de svaren. Vi är nog för olika i sättet att kommunicera helt enkelt. Jag har aldrig haft det här problemet förut då jag dejtat utan det är just den här killen som gör mig förvirrad. Det känns kört med honom tyvärr. Man kan ju inte ändra på någon.

  • Hen

    Det är tyvärr enklare än vi tror. Är han intresserad hör han av sig. Punkt. 

  • Carambolan

    Förstår jag det rätt om jag tolkar ditt inlägg som att du efter bara EN dejt fått så starka känslor för honom att du får panik över att han svarar långsamt online och vill bryta kontakten för att inte må för dåligt över honom?

    För de flesta tror jag att första dejten bara är ett sätt att försiktigt känna lite på varandra och ta reda på om det är nån man kanske vill träffa fler gånger. Många som aktivt letar efter nån dejtar flera samtidigt tills dess att en av dem börjar bli mer seriös. Om nån av mina dejter hade flippat så där redan i början av vår relation hade jag verkligen backat. Jag blir förvånad att han könner behov av att träffa dig och prata om det. Antar att det är ett bra tecken för dig, att han verkigen är intresserad :)

  • Viola

    Tack! Jag hade också backat och förstår inte hur jag kan reagera så starkt.

    Jag är inte mogen för dejting och måste tagga ner. Stackarn jag har nog skrämt livet ur honom... !!!

  • Viola

    Det finns män som är överseende. Idag hörde min dejt av sig och sa att det positiva vi haft överväger, att han förstår mig (!!!) och att han vill fortsätta träffa mig. Jag är såå glad för att han ger mig en andra chans.

  • Hen
    Viola skrev 2016-04-17 00:35:28 följande:

    Det finns män som är överseende. Idag hörde min dejt av sig och sa att det positiva vi haft överväger, att han förstår mig (!!!) och att han vill fortsätta träffa mig. Jag är såå glad för att han ger mig en andra chans.


    Får dåliga vibbar av det här ärligt talat. Så nu ska du vara tacksam för att han till slut hörde av sig? Jag vet inte, var försiktig. 
  • Viola

    Han visade sig vara psykiskt instabil och opålitlig med flera på gång samtidigt. Träffade honom en gång sen på sommaren och förstod då hur illa det var. Glad att jag avslutade och snabbt gick vidare.

Svar på tråden Förvirrad efter dejt