• Äldre 15 Apr 22:23
    10407 visningar
    10 svar
    10
    10407

    Medlearn tandsköterska

    Är det någon som har gjort medlearns antagningsprov? Hur svårt var provet?

    Är det svårt o komma in ? :)

  • Svar på tråden Medlearn tandsköterska
  • Anonym (E)
    Äldre 16 Apr 12:18
    #1

    Det var inte jättesvårt men beror väl på vilken kunskap man har. Var mest svensk och engelsk läsförståelse.

    Ja det är högt tryck på platserna. Jag började plugga i kista i höstas och det var typ 12-13 sökande per plats.

  • Äldre 16 Apr 12:43
    #2

    Oj det var många sökande!, gjorde du inget intervju efter antagningsprovet?

  • Anonym (E)
    Äldre 17 Apr 10:02
    #3

    Nej jag sökte in, gjorde antagningsprovet och sedan fick jag besked. Vet att någon skola haft intervjuer också men inte medlearn. :)

  • Äldre 25 Apr 18:09
    #4

    Hej!
    Har just skapat en liknande tråd..då jag ska göra provet på måndag.
    Var de mycket på engelska? Skulle man kunna mycket om munhälsa? Är de något man kan läsa på?

  • Anonym (E)
    Äldre 28 Apr 19:37
    #5

    Nej det var inget om tandvård man ska kunna och inget i övrigt att läsa på. Som sagt, det var bara läsförståelse.

  • Äldre 20 Apr 21:35
    #6
    91erica skrev 2016-04-25 18:09:45 följande:

    Hej!
    Har just skapat en liknande tråd..då jag ska göra provet på måndag.
    Var de mycket på engelska? Skulle man kunna mycket om munhälsa? Är de något man kan läsa på?


    91erica skrev 2016-04-25 18:09:45 följande:

    Hej!
    Har just skapat en liknande tråd..då jag ska göra provet på måndag.
    Var de mycket på engelska? Skulle man kunna mycket om munhälsa? Är de något man kan läsa på?



    Kan du berätta lite gran vad var för frågor 
  • Anonym (rrr)
    Äldre 20 Apr 21:40
    #7
    Anonym (E) skrev 2016-04-16 12:18:15 följande:

    Det var inte jättesvårt men beror väl på vilken kunskap man har. Var mest svensk och engelsk läsförståelse.

    Ja det är högt tryck på platserna. Jag började plugga i kista i höstas och det var typ 12-13 sökande per plats.



    Roupina skrev 2018-04-20 21:35:44 följande:
    91erica skrev 2016-04-25 18:09:45 följande:

    Hej!
    Har just skapat en liknande tråd..då jag ska göra provet på måndag.
    Var de mycket på engelska? Skulle man kunna mycket om munhälsa? Är de något man kan läsa på?



    Kan du berätta lite gran vad var för frågor 
  • Anonym (rrr)
    Äldre 22 Apr 21:36
    #8
    Anonym (E) skrev 2016-04-16 12:18:15 följande:

    Det var inte jättesvårt men beror väl på vilken kunskap man har. Var mest svensk och engelsk läsförståelse.

    Ja det är högt tryck på platserna. Jag började plugga i kista i höstas och det var typ 12-13 sökande per plats.


    Kan du bara berätta lite gran om prov, vad var för frågor 
  • Äldre 29 Apr 11:34
    #9

    Provet har ungefär samma upplägg som högskoleprovet, men endast språkdelen. Det är flervalsfrågor.

    Jag tyckte att provet var lätt - man kan ha max 80 poäng, och man fick 2 poäng för varje rätt svar.

    Vad jag förstått så tar de poängen från de kurser i ens betyg som de valt ut (svenska A+B, Engelska A och Matematik A) och slår ihop det numret med provresultatet.

    Jag har tre VG och ett MVG till mitt förfogande i de kurserna, så redan där tappas 3 poäng. Jag misstänker att jag har mellan 2-4 fel på provet, så där ryker 4-8 poäng. Så, best case scenario ligger jag 7 poäng under max, worst case scenario är det 11 poäng under max. Det är så, så många som fightas om platserna att jag inte vågar hoppas speciellt mycket, om jag ska vara ärlig. Jag har sökt Södertälje, Västerås och Kungsbacka för att maximera mina chanser.

    Är det nån annan som har ett hum om hur det gick för dem? Skulle vara roligt att vänta besked tillsammans med någon!

  • Äldre 12 Jun 12:47
    #10

    Jag kommer gå i Kungsbacka i höst. Någon annan som kommer gå där?


    ♥ Filippa 2004 ♥ Kelvin 2009 ♥ Clarissa 2011 ♥ Mindy 2016 ♥ Toddy 2017 ♥
Svar på tråden Medlearn tandsköterska