• Anonym (Söker­)
    Äldre 16 Apr 12:58
    7811 visningar
    26 svar
    26
    7811

    Hitta partner med BDSM intresse på vanliga dejtingsajter?

    Jag vet att DS är ett bra alternativ att hitta likasinnade. Men i mitt område har jag inte sett så många som varit i rätt ålder/singel/intressanta dock. Dessutom finns där många med intresse som inte är medlemmar. 

    För min del är det ett måste att min partner är sexuellt undergiven. På vanliga dejtingsajter brukar det vara problem att skriva rakt ut med sexuella preferenser. Nu säker jag inte enbart sex utan vill ha en kärleksrelation där BDSM utlevnad ingår. Är man för explicit med sina önskemål så verkar man som om man bara är intresserad av sex. 

    Hur går ni tillväga att finna era partners (oavsett om ni nu är ug eller dom)? Som man kan det vara nog så mycket arbete att bara ta sig fram att skapa en kontakt på en dejtingsajt så man vill gärna filtrera bort de som inte har samma preferenser. 

  • Svar på tråden Hitta partner med BDSM intresse på vanliga dejtingsajter?
  • fae
    Äldre 16 Apr 13:08
    #1
    +1

    DS är rätt överskattat. Dessutom hänger det ju lika många nötter där som överallt annars.

    Jag har själv inte befunnit mig på vanliga dejtingsajter men varför skulle det vara ett problem att ta upp sina sexuella preferenser på sådana ställen med? Allt handlar väl som vanligt om finess.

  • fae
    Äldre 16 Apr 13:13
    #2

    Just ja. Hur man bär sig åt. För mig brukar det mest vara slumpen, tur och att det bara blivit lite sådär, jag har aldrig direkt aktivt sökt, men förstår att det är annorlunda för män på nätet. Mitt tips är att vara tydlig med vad du söker, oavsett var du letar, men att som sagt applicera lite finess där...

  • Anonym (Söker­) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 14:46
    #3
    fae skrev 2016-04-16 13:08:42 följande:
    DS är rätt överskattat. Dessutom hänger det ju lika många nötter där som överallt annars.
    Jag har själv inte befunnit mig på vanliga dejtingsajter men varför skulle det vara ett problem att ta upp sina sexuella preferenser på sådana ställen med? Allt handlar väl som vanligt om finess.
    Ja håller med DS är överskattat och är ju inte en dejtingsajt som en del verkar tro. Tog upp det för att slippa alla kommentarer "sök på ds". 

    Många dejtingsajter tillåter inte att man skriver om sex rakt ut. 
  • fae
    Äldre 16 Apr 14:57
    #4
    Anonym (Söker) skrev 2016-04-16 14:46:21 följande:

    Ja håller med DS är överskattat och är ju inte en dejtingsajt som en del verkar tro. Tog upp det för att slippa alla kommentarer "sök på ds". 

    Många dejtingsajter tillåter inte att man skriver om sex rakt ut. 


    Du menar i profilen? Nähä kanske inte det, men när du får en privat kontakt med någon går det väl bra att även prata sexuella preferenser, poängtera vikten av dessa för din del, tänker jag. I synnerhet om du är ute efter en kärleksrelation och inte bara sex.
  • Anonym (UG tjej)
    Äldre 16 Apr 18:10
    #5

    Jag är en ug tjej som hänger på DS och nej där finns lika många nötter som på alla andra dejtingsidor. Jag finns på en sida som heter bodycontact (jag vet det är en "knullsajt") där har jag skrivit exakt det jag söker i min pres Flört Har många som hör av sig kan jag säga men tyvärr nötter som inte har en aning om vad det handlar om. Mitt tips är dock att testa bodycontact om du inte gjort det redan vill säga. 
    Jag har haft turen att finna guldkorn Tungan ute

  • Äldre 16 Apr 21:20
    #6

    Hittar generellt på "slump" på andra ställen än regelrätta datingsiter, aldrig varit på en sådan.

    Det ska ju finnas  lite knep från tillbaka innan internet när det var än svårare och det inte fick nämnas i kontaktannonser - pussla in "Roissy" (från Story of O) ska funka som manlig dominant eller kvinnlig undergiven. Annars kan du ju nämna att du är "bestämd" i enrum etc. 

  • Anonym (Söker­) Trådstartaren
    Äldre 30 Apr 14:52
    #7

    Även om man kanske kan skriva ut sina sexuella preferenser på olika sätt (har själv haft en profil som talade rätt mycket klarspråk) så är frågan dock om det är en sån bra idé. Det kanske då verkar som man bara har sex i huvudet.

  • Äldre 30 Apr 16:25
    #8
    Anonym (Söker) skrev 2016-04-30 14:52:10 följande:

    Även om man kanske kan skriva ut sina sexuella preferenser på olika sätt (har själv haft en profil som talade rätt mycket klarspråk) så är frågan dock om det är en sån bra idé. Det kanske då verkar som man bara har sex i huvudet.


    På en knullsajt är väl det inget problem. På match.com kanske det kan verka lite fixerat
  • Anonym (Söker­) Trådstartaren
    Äldre 30 Apr 16:28
    #9
    vargveum skrev 2016-04-30 16:25:30 följande:
    På en knullsajt är väl det inget problem. På match.com kanske det kan verka lite fixerat
    ja det är vad jag menar. Skriver man sina sexuella preferenser på BC är dte inte någon som reagerar men på "seriösa" sajter kan dte vara värre.
  • fae
    Äldre 30 Apr 16:34
    #10
    Anonym (Söker) skrev 2016-04-30 14:52:10 följande:

    Även om man kanske kan skriva ut sina sexuella preferenser på olika sätt (har själv haft en profil som talade rätt mycket klarspråk) så är frågan dock om det är en sån bra idé. Det kanske då verkar som man bara har sex i huvudet.


    Men varför måste det framgå tydligt på profilen vilka dina sexuella preferenser är, varför funkar det inte att komma in på det naturligt i en konversation istället? Just eftersom du inte endast söker sex.
Svar på tråden Hitta partner med BDSM intresse på vanliga dejtingsajter?