• Bogus

    Kompisfällan

    Nu har jag riktigt tröttnat på detta med att ständigt bli en "vän", hur gör man ens för att undvika att hamna där?

    Jag är alltid mig själv när det kommer till att träffa tjejer, jag kan vara allt ifrån att vara blodigt allvarlig till att bjuda på mig själv.

    Jag får känslan av att jag är väldigt omtyckt som person och människor över lag brukar ha väldigt lätt för att tycka om mig.

    Men varjegång jag försöker ta det där lilla extra klivet med en tjej så är det som om allt bara vänder kappan efter vinden. Då är jag bara en "vän".

    Och jag har på senare år försökt att vända ryggen till och bara gå, även om det är den värsta känslan man kan få. Då man går ifrån något man tycker så mycket om.

    Men de vill aldrig att man ska gå, man ska finnas kvar för dem. Varför?

    Känns som om man ska gå i atomer varjegång det händer.

    Så om någon vet hur man undviker kompisfällan, samt hur man tar sig ifrån den om man väl hamnar där, skriv gärna.

    Mvh

    En kille som vill vara mer än vän.

  • Svar på tråden Kompisfällan
  • Anonym (Tuva)

    Mitt enda tips är att vara tydlig från början. Vill du dejta nån, säg det så att hon vet om det. Då tackar hon ja eller nej (och säger hon nej kan du välja om du vill lära känna henne som kompis ändå). Det är en fin tanke att först bli vänner och sedan ta det vidare, men det händer rätt sällan (enligt min erfarenhet).

  • Bogus
    The one in Blue skrev 2016-04-16 15:49:15 följande:

    Det finns inget knep för att få folk att bli kära i dig. Jag trodde du ville vara dig själv?


    Självklart vill jag vara mig själv, och klart det inte finns några knep för att någon ska falla för en.

    Men är det så att vissa bara kan vara den där "kompisen"? För det är ju alltid där man hamnar liksom.
  • Bogus
    Anonym (Tuva) skrev 2016-04-16 16:00:36 följande:

    Mitt enda tips är att vara tydlig från början. Vill du dejta nån, säg det så att hon vet om det. Då tackar hon ja eller nej (och säger hon nej kan du välja om du vill lära känna henne som kompis ändå). Det är en fin tanke att först bli vänner och sedan ta det vidare, men det händer rätt sällan (enligt min erfarenhet).


    Jag har varit rätt tydlig många gånger, men det händer liksom ändå. Men jag ska försöka att vara mer strikt med det. Det är ju inte nya kompisar jag är ute efter. Men självklart så kan man ju aldrig få för många vänner heller. Men det är självklart trist när man har de där extra känslorna för någon.
  • Tjoffsan76

    Det är tråkigt att hamna i den positionen men du kanske ska satsa på nätdejting eller nåt i så fall. Om du är lätt omtyckt och en trevlig kille som vill ha ett förhållande så lär det gå snabbt att hitta nån som vill ha samma sak. Är nog en fördel om båda har samma mål.

    I samma veva kan du ta och kolla upp uttrycket vända kappan efter vinden ;)

Svar på tråden Kompisfällan