• Knäck

    Bebis problem med snoppen

    Hej!

    Hoppas nån här vet. Min son är 8 månader och har sen kanske en månad mer och mer problem med klåda i underlivet. Vid blöjbyten gnäller/gråter han och försöker klia och riva intensivt (river sår om vi inte stoppar honom), tar tag i snoppen och drar och gråter, gnider benen snabbt mot varandra.

    Det syns ingenting konstigt, inga röda ljumskar, ingen torr hud, inget rött eller kletigt i snoppen. Förhuden är dock trång, snoppen blir som en ballong när han kissar och han kissar ofta avbrutet alltså en sekunds paus och sen kissar han vidare.

    Har pratat med bvc och fått en läkartid om några veckor men oroar mig för att han lider.

    Nån som känner igen symtomen?

  • Svar på tråden Bebis problem med snoppen
  • Anonym (Ulrika)

    Men stackars liten! Hoppas ni får en snabbare läkartid, be om det.

    Jag har en bror med två småpojkar som haft dessa symtom, och det berodde på att förhuden var för trång, nu behöver det ju inte vara så i erat fall.

    Men minns att dom tyckte att det gjorde ont att kissa och det blev att dem höll sig in i det sista liksom.

    Men har för mig att dom fick en salva, ena pojken fick operera eller göra ett lättare ingrepp för att förhuden var alldels för trång. Men det var inga problem, ett enkelt ingrepp sen kunde han kissa som vanligt igen.

    Jag hoppas det går över för er lille pojke!

  • Knäck

    Tack! Jag tycker det är svårt att tjata, han mår ju bra utom vid blöjbytena och eftersom det inte syns nåt undrar jag om jag inbillar mig. Men han verkar besvärad av nåt och tre veckor är lång tid. Jag får ta och ringa igen.

Svar på tråden Bebis problem med snoppen