• Anonym (Svikaren)

    Akut hjälp!!!

    Hej!...

    Jag har under 1 år vart tillsammans men en kille som jag tidigare haft som vän. Vi haft haft ett bra förhållande och inte bråkat så mycket. Vi har dessutom tänkt på vår framtid ihop. För 2v firade vi ett år ihop och för 1v var jag bortrest med jobbet. Där träffade jag en kille som jag inte haft ögonen för förut, men efter att en del på jobbet sagt att vi skulle passa ihop så har hjärnan tagit en sväng om. Vi pratade en hel del jag och killen på jobbet. Vi pratade om Ideal och ju mer jag tänkte på det desto mer kände jag mig attraherad till honom.

    En kväll så frågade jag honom om de andra hade rätt, att vi skulle kunna ha något ihop och han tvekade inte utan besvarade min känsla. Killen från jobbet har flickvän och jag pojkvän och därmed har vi inte tänkt i dessa banor tidigare. Saker och ting hände mellan mig och denna killen och nu till den stora frågan

    Hur ska jag berättade detta för min pojkvän?

    vill tillägga att vi haft ett distansförhållande under hela året och nu så ska han flytta men inte närmare mig utan vi kommer isåfall ha ett distansförhållande. Jag vet personligen att jag inte orkar ha distans längre. Skulle kunna vara tillsammans med honom om 5 år och bygga ett liv med honom men klarar inte av distans längre och jag kan tyvärr inte flytta.

    Men han är min bästa vän.

  • Svar på tråden Akut hjälp!!!
  • Långbenopluto

    Berätta vad?

    Gör slut så "snällt" som möjligt och vänta tills den andra har lämnat sin sambo, sedan är det bara att köra på.

  • Anonym (Svikaren)

    hur gör man slut på ett så "snällt sätt" som möjligt?

    Kommer att åka upp till honom på måndag och har panik.

  • Anonym (Svikaren)
    Snövits skrev 2016-04-20 10:31:41 följande:

    Berätta vad?

    Gör slut så "snällt" som möjligt och vänta tills den andra har lämnat sin sambo, sedan är det bara att köra på.


    Skall man nämna otroheten?
  • Anonym (H)
    Anonym (Svikaren) skrev 2016-04-20 10:36:57 följande:

    Skall man nämna otroheten?


    Jag har varit i en liknande situation och gjorde som så att jag gjorde slut och svarade ärligt på alla hans frågor. Kände att det inte fanns någon anledning till att ljuga när jag visste att det var slut för alltid. Så mitt råd är att berätta IFALL han frågar.

    Lycka till!
  • Anonym (Vuxen)
    Anonym (Svikaren) skrev 2016-04-20 10:36:57 följande:
    Skall man nämna otroheten?
    Man säger ju åtminstone att man fått känslor för en annan som en viktig anledning till att göra slut. Frågar han om du varit tillsammans med den andre så svarar man ärligt.
    Så är det iaf i min värld.
  • Anonym (Svikaren)
    Anonym (H) skrev 2016-04-20 11:16:14 följande:

    Jag har varit i en liknande situation och gjorde som så att jag gjorde slut och svarade ärligt på alla hans frågor. Kände att det inte fanns någon anledning till att ljuga när jag visste att det var slut för alltid. Så mitt råd är att berätta IFALL han frågar.

    Lycka till!


    tack så mycket för hjälpen. Får bita i det sura äpplet och ta tag i det..
  • Anonym (förslag)
    Anonym (Svikaren) skrev 2016-04-20 10:33:19 följande:

    hur gör man slut på ett så "snällt sätt" som möjligt?

    Kommer att åka upp till honom på måndag och har panik.


    Hur man gör slut på ett snällt sätt?
    Tja, en variant är ju att..... göra slut UTAN att pissa sin partner i ansiktet genom att vara otrogen? Eller hjälpa till att pissa den andres partner genom att delta i hans otrohet mot sin partner?
  • Anonym (Svikaren)
    Anonym (förslag) skrev 2016-04-21 12:09:55 följande:

    Hur man gör slut på ett snällt sätt?

    Tja, en variant är ju att..... göra slut UTAN att pissa sin partner i ansiktet genom att vara otrogen? Eller hjälpa till att pissa den andres partner genom att delta i hans otrohet mot sin partner?


    Jo men nu är det gjort? Svårt att göra det ogjort?

    Killen som jag var otrogen med, är fortfarande tillsammans med sin flickvän och har inte berättat om oss och jag tänker inte vara pissigt och berätta om det som hände.
  • Anonym (förslag)
    Anonym (Svikaren) skrev 2016-05-03 23:08:31 följande:

    Jo men nu är det gjort? Svårt att göra det ogjort?

    Killen som jag var otrogen med, är fortfarande tillsammans med sin flickvän och har inte berättat om oss och jag tänker inte vara pissigt och berätta om det som hände.


    Varför skulle det vara pissigt att att låta henne veta sanningen om sin kille och ge henne chansen att göra ett val?. Jag tycker det är mer pissigt att inte berätta
  • Xpat77
    Anonym (Svikaren) skrev 2016-05-03 23:08:31 följande:

    Jo men nu är det gjort? Svårt att göra det ogjort?

    Killen som jag var otrogen med, är fortfarande tillsammans med sin flickvän och har inte berättat om oss och jag tänker inte vara pissigt och berätta om det som hände.


    Du tänker inte vara pissig? Sorry, men det skeppet seglade när du bestämde dig för att vara otrogen. Det blir inte mycket pissigare än så.

    Du skriver att han är din bästa vän. Omöjligt! Hade han varit det så hade du aldrig gjort detta mot honom. Det hade varit den enklaste saken i världen att dumpa honom INNAN du körde på med den ny kille.

    Uppenbarligen var han inte värd den lilla återhållsamheten och respekten från dig!!

    Nu finns det ingenting annat kvar än att berätta ALLT för honom så att han kan få inse att du inte var någonting att ha och gå vidare med sitt liv.
Svar på tråden Akut hjälp!!!