• Anonym (hycke­lhycke­l)
    Äldre 22 Apr 07:27
    10991 visningar
    53 svar
    -2 +2
    53
    10991

    Det enorma hyckleriet angående kvinnor och deras trosor

    Jag har tänkt på en sak. Kvinnor och tjejer hycklar så jävla mycket vad gäller trosor. För tio år sedan var string poppis. Innerst inne vet vi alla varför string är sexigt och kvinnor känner sig åtråvärda och attraktiva i det, även om stringen inte alls syns.

    Då hette det att stringen inte visade troskanter och att den var bekväm. Det är skrattretande bullshit. String visar precis lika mycket troskant som hipsters och alla andra trosmodeller, det som döljer kanten är om trosorna är sömlösa eller inte. Men inte vågade säga emot med risk för att stämplas som misogyn eller liknande, så kvinnornas hyckleri fick hållas.

    Idag är hotpants eller hipsters mer poppis (mode alltså), och nu har troskanten helt plötsligt spelat ut sin roll, nu är den tydligen inte viktig längre. Givetvis är det så att den aldrig var viktig, det handlade bara om att kvinnor ville följa det som var populärt och moderiktigt för tillfället - ett område där män och kvinnor definitivt skiljer sig åt rejält. Män har inte alls samma behov av att passa in i gruppen och säkra sin roll genom att ha "rätt" åsikter, kläder osv.

    Så idag säger kvinnor att string är obekvämt och att de inte kan fatta hur man kunde ha det förr. Dessa är samma kvinnor som för tio år sedan lovordade stringen och hittade på massa anledningar till att de valde just string - eftersom det tycks vara tabu att erkänna att man har det för att känna sig sexig, åtråvärd eller attraktiv. Som om det skulle vara något fel med det.

    Sedan har vi förstås även en stor mängd fula/feta kvinnor som alltid sagt att de tycker string är fult - ja det är klart det är fult när det sitter på en ful kropp. Men återigen kan tjejer inte prata i de temerna för då är de "okänsliga" och "elaka". Istället gillar de att skvallra och snacka skit bakom ryggen på andra kvinnor, det är mer socialt accepterat.

    Om tio år har vi säkert en ny trosmodell som är poppis då kommer alla som använder hipsters eller hotpants idag fråga sig hur man kunnat använda det. Kvinnor säger ofta att de väljer underkläder för att de vill trivas med sig själva - översättning: de vill göra som alla andra och känna sig hemma i gruppen, alternativt känna sig sexiga och åtråvärda.

    Väldigt få kvinnor kan ta en helt rak och öppen diskussion om sånt här. Det är därför män ljuger så mycket, de säger bara det de vet att kvinnor vill höra.

    Jag är bara så sjukt trött på allt kvinnligt hyckleri och allt bullshit som accepteras utan att blinka.

  • Svar på tråden Det enorma hyckleriet angående kvinnor och deras trosor
  • Äldre 22 Apr 08:12
    #1
    Anonym (hyckelhyckel) skrev 2016-04-22 07:27:40 följande:

    Jag har tänkt på en sak. Kvinnor och tjejer hycklar så jävla mycket vad gäller trosor. För tio år sedan var string poppis. Innerst inne vet vi alla varför string är sexigt och kvinnor känner sig åtråvärda och attraktiva i det, även om stringen inte alls syns.

    Då hette det att stringen inte visade troskanter och att den var bekväm. Det är skrattretande bullshit. String visar precis lika mycket troskant som hipsters och alla andra trosmodeller, det som döljer kanten är om trosorna är sömlösa eller inte. Men inte vågade säga emot med risk för att stämplas som misogyn eller liknande, så kvinnornas hyckleri fick hållas.

    Idag är hotpants eller hipsters mer poppis (mode alltså), och nu har troskanten helt plötsligt spelat ut sin roll, nu är den tydligen inte viktig längre. Givetvis är det så att den aldrig var viktig, det handlade bara om att kvinnor ville följa det som var populärt och moderiktigt för tillfället - ett område där män och kvinnor definitivt skiljer sig åt rejält. Män har inte alls samma behov av att passa in i gruppen och säkra sin roll genom att ha "rätt" åsikter, kläder osv.

    Så idag säger kvinnor att string är obekvämt och att de inte kan fatta hur man kunde ha det förr. Dessa är samma kvinnor som för tio år sedan lovordade stringen och hittade på massa anledningar till att de valde just string - eftersom det tycks vara tabu att erkänna att man har det för att känna sig sexig, åtråvärd eller attraktiv. Som om det skulle vara något fel med det.

    Sedan har vi förstås även en stor mängd fula/feta kvinnor som alltid sagt att de tycker string är fult - ja det är klart det är fult när det sitter på en ful kropp. Men återigen kan tjejer inte prata i de temerna för då är de "okänsliga" och "elaka". Istället gillar de att skvallra och snacka skit bakom ryggen på andra kvinnor, det är mer socialt accepterat.

    Om tio år har vi säkert en ny trosmodell som är poppis då kommer alla som använder hipsters eller hotpants idag fråga sig hur man kunnat använda det. Kvinnor säger ofta att de väljer underkläder för att de vill trivas med sig själva - översättning: de vill göra som alla andra och känna sig hemma i gruppen, alternativt känna sig sexiga och åtråvärda.

    Väldigt få kvinnor kan ta en helt rak och öppen diskussion om sånt här. Det är därför män ljuger så mycket, de säger bara det de vet att kvinnor vill höra.

    Jag är bara så sjukt trött på allt kvinnligt hyckleri och allt bullshit som accepteras utan att blinka.


    Jag vet inte vilka du avser, men jag känner och möter kvinnor som vidhåller sin åsikt om olika trosmodellers bekvämlighet och även väljer trosmodell efter vilka övriga kläder de avser bära, att inte alla gör det avgör inte om de förstnämndas åsikt är skitsnack eller inte.

    Att en stor mängd ändå följer aktuellt mode istället för gårdagens mode är inget unikt för trosor eller något annat, det är så det är överlag.

    Man får heller inte glömma att det idag finns tjejer som är vuxna eller i övre tonåren men som var små barn eller inte ens födda när string var det som var modernt.
  • Äldre 22 Apr 08:48
    #2

    Men det där har väl inget med kön att göra?
    Det har alltid varit så att både män o kvinnor rättar in sig i leden o blir påverkade av media och medmänniskor.

    Kolla männens kalsongmode tex. Det är inte så väldigt länge sedan som det inte fanns ben på kalsongerna, nu kör alla med boxerkalsonger. Utom några gubbar som inte alls tycker att dom är bekväma. (Själv kör jag med typen "amerikanska" boxershorts, har testat moderna kalsonger - men dom är faktiskt inte alls sköna.)

    Så kom inte och påstå att det skulle vara skillnad på kvinnor och män när det gäller att följa mode. Solig

  • Anonym (D'arc­hangel­)
    Äldre 22 Apr 09:19
    #3

    "Det enorma hyckleriet"? Herregud, tagga ner!

    Att tjejer över huvud taget behövde rättfärdiga sitt string-bärande berodde på att det blev en stor debatt om stringens vara eller icka vara. Människor tar på sig de kläder som är hyfsat moderiktiga och pratar inte om det normalt. Både män och kvinnor. Och de flesta som får frågan om varför de bär de kläder de gör svarar förmodligen att de tycker att kläderna är sköna.

    Kvinnohat much? Sök hjälp.

  • Äldre 22 Apr 09:38
    #4

    Förr hade män tanga. Dom har haft briefs. Just nu är det boxer som gäller. Att säga att män överlag inte följer mode på kalsongfronten och där skiljer sig från kvinnor är rent skitsnack. Det är precis samma princip.

    Går man in på en onlinesaft och kollar kallingar så hittar man:


     


    Boxer: 639 Boxershorts: 127 (mestadels sladdriga boxers)
    Hipsters: 21 (det är boxers med något lägre midja)
    Shorts: 62 (de som valt att kalla sina boxers för shorts istället)
    Sportkalsonger: 52 (av dessa kallingar i funktionsmaterial var 50 i formen boxer)


    Briefs: 115
    Maxi: 14 (briefs med hööög midja)
    Midi: 25 (briefs med inte fullt lika hög midja och anings högre skuret i benen)Mini: 7 (briefs med låg midja och högre skuret i benen)


     


    Tanga: 2 (normal midja och skurna upp till resåren i benen) [det visade sig vara samma modell i 1pack och 2pack fö]


     


    String: 3


     


    Jockstrap: 3


     


    Där har du 5 olika typer av kallingar med undergrupper.


     


    Själv vill jag ha en sval kalling som håller fast paketet, helst med hög midja så den går över min rumpa så man slipper känna att det känns som man håller på att tappa dom. Tanga är det som funkar för min del och utbudet är minst sagt begränsat. Jag har försökt med boxer men det blir för svettigt. Minus 20,  jepp då är boxer ett alternativ. Inte annars. Herrmodet säger dock att boxer är grejen och bra många av dom går med svettiga ljumskar och riskerar svamp.


     


     


     

  • Celine­s Essenc­e
    Äldre 22 Apr 10:38
    #5

    Herregud... "enorma hyckleri"...?!

    Ang stringtrosor så är vissa bekväma och andra obekväma. Jag använder det oftare nu än på 90 talet. Orsaken är oftast att jag vill att skinkorna ska framträda fint utan sömmar i vissa kläder, så som snävare kjolar, klänningar, eller byxor. Eftersom att tyget sträcks och tänjs ut mest där jag är bredast, dvs över rumpan, syns inga konturer och rumpan får framträda som den är. Längre upp, kring midjan sitter mina kläder mindre tajt och vid linningen vid byxor, eller kjolar, ser man mindre.

    Nu för tiden har lågt skurna stringtrosor börjat säljas och om man köper sådana kommer givetvis troskanten att synas, men även idag är det lätt att hitta snygga, bekväma stringtrosor som är normalhöga. Det som avgör bekvämligheten är hur övergången mellan grenen och stringen ser ut. Den får inte börja för tidigt. Sedan är det ju viktigt att välja rätt storlek.

    Jag använder underkläder för att vara sexig också, och varierar mellan olika modeller där även string ingår, men det gäller inte bara trosor. Jag gillar även andra sexiga underkläder. Tyvärr har jag svårt att hitta sexiga underkläder i min storlek.

    Ang sömlösa trosor så följer sällan trosan med in i mellan skinkorna på ett skönt och snyggt sätt och skinkorna blir lite hoptryckta. De gånger jag använt sömlösa trosor fungerar endast väldigt stora och tunna som verkligen följer rumpans konturer.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (hycke­lhycke­l) Trådstartaren
    Äldre 23 Apr 01:38
    #6
    Anders 386 skrev 2016-04-22 08:48:26 följande:

    Men det där har väl inget med kön att göra?
    Det har alltid varit så att både män o kvinnor rättar in sig i leden o blir påverkade av media och medmänniskor.

    Kolla männens kalsongmode tex. Det är inte så väldigt länge sedan som det inte fanns ben på kalsongerna, nu kör alla med boxerkalsonger. Utom några gubbar som inte alls tycker att dom är bekväma. (Själv kör jag med typen "amerikanska" boxershorts, har testat moderna kalsonger - men dom är faktiskt inte alls sköna.)

    Så kom inte och påstå att det skulle vara skillnad på kvinnor och män när det gäller att följa mode. Solig


    Jo, män har inte alls samma behov att passa in i gruppen som kvinnor har.

    Men jag vet att feministerna på FL är allergiska mot könsskillnader då det inte finns i deras ideologi/religion.
  • Anonym (jpe)
    Äldre 23 Apr 03:23
    #7

    Det gäller inte bara trosor utan alla sorters damkläder.

    Härom året hade många kvinnor den fixa idén att de skulle gå med jättekorta tröjor och magen bar och vips nu är det ingen som går klädd så längre. I början av 80-talet vurmade alla kvinnor för färgglada benvärmare, men det försvann sedan på stört. För att inte tala om de fula okvinnliga axelmuffarna. Eller de tjocka svarta glasögonen vid milenniumskiftet.
    Växlingarna sker snabbt och listan kan göras lång.

  • Celine­s Essenc­e
    Äldre 23 Apr 17:24
    #8
    -1
    Anonym (hyckelhyckel) skrev 2016-04-23 01:38:55 följande:

    Jo, män har inte alls samma behov att passa in i gruppen som kvinnor har.

    Men jag vet att feministerna på FL är allergiska mot könsskillnader då det inte finns i deras ideologi/religion.


    Så du menar att kvinnor är så svaga att de måste köpa en viss sorts trosor för "passa in i gruppen". Skärp dig! Vad är ditt problem egentligen? Enligt ditt resonemang borde det ju vara mer rätt att använda höga stringtrosor, eller tangatrosor med hög skärning, eller annat som inte är modernt nu. Det borde väl vara det ultimata sättet att visa att man inte styrs av grupptryck.

    Att gå och handla hotpants, eller hipsters är alltså ett tecken på att man har behov att tillhöra en grupp? ! Herregud människa!

    Ang mode så varierar modet mer bland kvinnor än män i sina kollektioner olika år. Ibland kan man bli förtjust i en en speciell byxmodell, eller tröjmodell, som man gärna skulle köpa igen, (när tex favoritbyxorna blivit slitna), men då kan modellen ha utgått från sortimentet. Klart man påverkas av mode, men inte bara påverkas, till viss del minskar valmöjligheter utifrån de sortiment som finns.

    Tänk om man ville ha tex en tröja med axelvaddar (Sådant initiativ borde du väl gilla, för väljer man det i dag är man inte styrd av mode eller grupptillhörighet), så fick man det svårt för sådant säljs inte idag.

    Man kan ju undra vad du drivs av genom att försöka trycka ner kvinnor genom deras trosval...?!
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (q)
    Äldre 23 Apr 17:36
    #9

    intressant TS. Du verkar ha issues med kvinnor överlag, men du förklär det i att prata om trosor. Snacka om att hyckla, hahaha.
    Meeeen det är ju helg, du kanske har tagit dig en liten virre för många så här på lördagseftermiddagen :D 

  • Äldre 23 Apr 17:37
    #10
    +1

    Vet du, jag håller med dig. Kvinnor borde verkligen ha SAMMA plagg år ut och år in. De får välja en uppsättning kläder när de är 10 och sen får de fanimej hålla fast vid det hela livet! De får väl träna så arslet behåller samma form helt enkelt!

    I den bästa av alla världar bör alla kvinnor med samma klädstil bo i samma stad också, så man lätt kan få en översikt. Ordning och reda.

Svar på tråden Det enorma hyckleriet angående kvinnor och deras trosor