Forum Graviditet - Pappagrupp
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • En fråga till er killar som har gravid partner

Fre 22 apr 2016 11:40 Läst 14844 gånger Totalt 11 svar
    Fre 22 apr 2016 11:40

Hur är ni killar mot er gravida partner??

• Fre 22 apr 2016 11:42 #1

Försöker vara extra omtänksam och fråga hur det är samt hjälpa till och avlasta.

• Fre 22 apr 2016 11:44 #2
    ARRJ skrev 2016-04-22 11:42:51 följande:

Försöker vara extra omtänksam och fråga hur det är samt hjälpa till och avlasta.

Är du så vanligtvis också eller "bara" nu när hon e gravid?
  • Fre 22 apr 2016 13:26 #3
    HonanHöna skrev 2016-04-22 11:44:26 följande:
    Är du så vanligtvis också eller "bara" nu när hon e gravid?
    Jag är så vanligtvis oxå, bara lite extra nu =)
  • Fre 22 apr 2016 13:33 #4
    ARRJ skrev 2016-04-22 13:26:55 följande:

Jag är så vanligtvis oxå, bara lite extra nu =)

Mycket bra av dig :) de e nog väldigt uppskattat!
  • Tor 28 jul 2016 12:52 #5

Jag försöker underlätta hennes vardag så mycket som möjligt. Hon tar ju hand om vår lilla blubb så då tar jag hand om hushållet. Försöker se till att sköta handlingen, det mesta av vardagsstädandet samt ge henne lite extra omtanke i form av massage och mysiga kvällar efter jobbet.

• Anonym (avsku­m)
    Visa endast
    Tis 23 aug 2016 19:24 #6

Är lite som vanligt, märker inga fysiska problem på henne förutom att hon blir tjurig nån gång eller har ont nånstans. Då försöker jag vara mer överseende men annars son vanligt då det funkar som vanligt

• Tor 6 jul 2017 22:25 #7

Kvinnan drar ju det stora "oket" på egen hand under graviditeten. När frun var gravid så försökte jag vara extra omtänksam. Lyssnade extra mycket på vad hon hade att säga, fixade mat som hon älskar (av det som gravida får äta, givetvis) och var påpasslig ifall hon behövde något. 

Besök gärna min blogg: www.aktieviking.se
  • Anonym (Kiv (kille­))
    Visa endast
    Sön 13 aug 2017 23:28 #8

Jag försökte hjälpa henne så mycket jag kunde. Samt prata hur vi skulle lägga upp framtiden för barnet. När hon låg på bb. Så var det färdigt städat . Det fanns mat på bordet när hon kom hem. Samt blommor på köksbordet med. Efter bb, så behövde jag inte fråga 2 gånger om avstigning heller.

• Lör 2 sep 2017 06:56 #9

Jag är väldigt hjälpsam och väldigt kärleksfull

• Anonym (Tur)
    Visa endast
    Fre 13 jul 2018 22:08 #10
    Anonym (Kiv (kille)) skrev 2017-08-13 23:28:58 följande:

Jag försökte hjälpa henne så mycket jag kunde. Samt prata hur vi skulle lägga upp framtiden för barnet. När hon låg på bb. Så var det färdigt städat . Det fanns mat på bordet när hon kom hem. Samt blommor på köksbordet med. Efter bb, så behövde jag inte fråga 2 gånger om avstigning heller.

Menar du leka dammsugare... Hon suger och du låter? Hahaha
  • Sön 28 jul 11:03 #11

Eftersom det är så mycket som hände för henne med alla hormoner och hur det påverkar henne på olika sätt. Jag är extra extra tillmötesgående med hennes idéer och önskemål. Hennes nöd är min lag. 
    Jag brukar vara tillmötesgående för att hon ska må så bra som möjligt. Men extra mycket nu under graviditeten.

• Sön 28 jul 11:03 #11

Eftersom det är så mycket som hände för henne med alla hormoner och hur det påverkar henne på olika sätt. Jag är extra extra tillmötesgående med hennes idéer och önskemål. Hennes nöd är min lag. 
    Jag brukar vara tillmötesgående för att hon ska må så bra som möjligt. Men extra mycket nu under graviditeten.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll