• SupersurasunkSara

    Hemsidor

    Hej

    Jag ska skapa en hemsida men vet inte något om det direkt. Domännamn vill jag så klart ha, men...

    Loopia, one.com osv, det finns ju massor, vad väljer jag? Jag vill att det ska vara så billigt som möjligt till en början, jag vill eg mest åt mailadressen just nu, skapandet av sidan kommer i ett senare skede.

    Eftersom jag skapar den som privatperson till en början vill jag som sagt att den ska vara så billig som möjligt, men med möjlighet att kunna utöka funktionerna senare.

    Någon som vet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-23 07:53
    Åh, just det, jag måste kunna använda mina egna bilder och loggor.

  • Svar på tråden Hemsidor
  • Farfallos

    Jag har och driver ett antal webbsidor både för mig själv och andra, och jag skulle tro att du får mest för pengarna om du väljer one.com. Vill du göra mer avancerade grejer med cron och konsollen så kanske de inte är optimala, men jag tror inte att du är där ändå. De har många bra verktyg och funktioner och det är jätteenkelt att uppgradera om du behöver mer utrymme eller prestanda, men även enklaste paketet håller riktigt bra prestanda tycker jag. Jag har sämre prestanda på dyrare webhotel än one.


    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • SupersurasunkSara
    Farfallos skrev 2016-04-23 08:22:16 följande:

    Jag har och driver ett antal webbsidor både för mig själv och andra, och jag skulle tro att du får mest för pengarna om du väljer one.com. Vill du göra mer avancerade grejer med cron och konsollen så kanske de inte är optimala, men jag tror inte att du är där ändå. De har många bra verktyg och funktioner och det är jätteenkelt att uppgradera om du behöver mer utrymme eller prestanda, men även enklaste paketet håller riktigt bra prestanda tycker jag. Jag har sämre prestanda på dyrare webhotel än one.


    Ok tack. Cron och det andra du skrev vet jag inte vad det är ens Jag ska ha sidan för att presentera mitt framtida företag. Lite flikar att klicka på så att inte första sidan blir så kompakt med info. Bättre att välja vilka delar man vill läsa om tänker jag.
  • Farfallos
    SupersurasunkSara skrev 2016-04-23 09:11:36 följande:

    Ok tack. Cron och det andra du skrev vet jag inte vad det är ens Jag ska ha sidan för att presentera mitt framtida företag. Lite flikar att klicka på så att inte första sidan blir så kompakt med info. Bättre att välja vilka delar man vill läsa om tänker jag.


    Det jag nämnde har inget med utseendet på sidan att göra, utan med funktioner som t.ex schemaläggning av utskick eller hantering av mail med underdomäner typ namn@avdelning.foretag.se

    På One så kan du installera WordPress med ett klick. Kan du inte Webbdesign så underlättar det en smula. De har även ett eget enklare verktyg för hemsidebygge som jag inte har testat. Men jag skulle nog testa det före WP ändå.
    OBS! 1 - Inget är svart eller vitt. 2- Lägger du ord i min mun får du ovett.
  • daniellarsson

    Har både kört one och Loopia och jag föredrar Loopia. Där kan du också ha one click installer för att sätta igång en wordpress site.

  • chadde

    Jag har jobbat med webbutveckling i över tio år. Om du är totalt novis tycker jag att du istället för webbhotell ska använda en pakettjänst som t.ex. squarespace. 


    Domänen kan du köpa var som helst. Jag skulle inte rekommendera one.com för hosting, men som enbart domänregistrar spelar det mindre roll. 

    Vill du ändå kora på hosting + wordpress rekommenderar jag Binero eller Loopia.
  • Easycms

    Hej  !

    Testa gärna detta www.easycms.se
    Den tjänsten kostar i månaden och man kan redigera och bygga upp sin sida rätt enkelt själv. De har bra support och de hjälper till med om man vill.

    Laila Bagge är kund där :)

Svar på tråden Hemsidor