• Äldre 23 Apr 08:32
    1278 visningar
    2 svar
    2
    1278

    När barn växer upp med en förälder med personlig assistent

    Hej på er!

    Jag vet inte nu om det redan finns en sida eller tråd för detta, hänger normalt inte här.

    En kort bakgrundsförklaring: en förälder har personlig assistans 24/7. Den andre föräldern är "vanlig" förälder (förlåt uttrycket men vet inte hur jag ska förklara).

    Bägge (förhoppningsvis) blivande föräldrana är fullt med. Nu är frågan om fler har varit med om detta tidigare och hur ni har gjort?

    Hoppas ni förstår vad jag vill.

    Assistenterna måste ju alltså också till viss del vilja ta hand om nyfödd/spädbarn.

  • Svar på tråden När barn växer upp med en förälder med personlig assistent
  • Anonym (Assis­tent)
    Äldre 23 Apr 08:51
    #1
    +1

    Som personlig assistent är man förhoppningsvis medveten om att brukaren utvecklas och att arbetet är styrt efter brukarens behov. Det brukaren har behov av när jag börjar min anställning kommer mest troligt att ändras med tiden.

    Jag skulle därför inte tycka att det var märkligt att det så småningom ingick att hjälpa brukaren med uppgifter och rutiner som tex spädbarnsvård.

    Jag är ett hjälpmedel och det är mitt jobb att så långt det är möjligt hjälpa min brukare att leva ett så normalt liv som möjligt.

  • Äldre 23 Apr 08:59
    #2

    Tack för ditt svar, det är så jag tänker. Känns skönt att höra tankar från dig som personlig assistent. ?

Svar på tråden När barn växer upp med en förälder med personlig assistent