• Lhsson

    Gå ner i vikt trots hypotyreos?

    Hej.

    Jag har haft hypotyreos sen jag var 14 år och började då gå upp i vikt.. har kämpat med vikten hela livet sen dess och försökt hålla mig på ett BMI under 30. Idag är jag 27 år och fått 2 barn och gått upp massor, BMI ligger nu på 39 och jag tränar och rör på mig och äter bra men går knappt ner i vikt.. Undrar om det är någon i samma sits eller som faktiskt lyckats gå ner i vikt ändå? 

  • Svar på tråden Gå ner i vikt trots hypotyreos?
  • Maramina

    Jag har också svårt att gå ner i vikt. Enda gångerna jag lyckats gå ner är när jag varit gravid... Det brukar sägas att har man hamnat rätt i levaxinet ska det inte vara några problem att gå ner, men för mig är det helt klart det. Ändrar jag levnadsvanor så går kroppen i knas och jag får känningar av mina symptom. Och det oavsett om jag ändrar kost och/motionsvanor eller om jag gör andra liknande förändringar.

  • Finast

    Jag har hypo, antagligen haft det i 12-15år. Började medicinera förra sommaren, men insåg ganska snabbt att levaxin inte var något för mig. Kände mig förgiftad och alla mina symptom blev sämre. Gick snabbt UPP 10 kg, utan att ändra något förutom att jag åt levaxin. 

    Jag bestämde mig för att lära mig mer! Läste böcker, rapporter, bloggar och gick med i flera olika Facebook-grupper. Sedan nyår äter jag NDT, inköpt från canada. Jag har fått ett liv! Och jag har börjat gå ner i vikt. Har ätit LCHF i sex år, för jag mår bäst utan socker, dock utan att det hänt något med vikten. 

    NU har det dock lossnat Skrattande. Minus 8kg sedan medicinbyte, and still counting :)

    Så mitt tips, sök på "sköldkörtel" på Facebook, där kommer ini lära er massor =)

  • Angeleyes01

    Hej! Du kan prova medicinen Liothyronin i kombination med Levaxin. Uppmuntrar dig att läsa boken ; "Få livet tillbaka"

Svar på tråden Gå ner i vikt trots hypotyreos?