• Anonym (Januaribebis)

    BF Januari 2017

    Hej.

    Tänkte starta en tråd för oss som plussar och får 2017:s första månad som BF.

    Jag plussade i förrgår, och om mina beräkningar stämmer blir det BF 1 januari. Mitt första barn kom på BF+16 (igångsättning), men nu blir det väl för tidigt istället så bebis kommer samtidigt med tomten.

    Jag är 36 år och bor i Stockholm.

    Hopas vi blir fler här i tråden snart.

  • Svar på tråden BF Januari 2017
  • holydiver

    Hej! Jag hoppar på här om det är okej? Grattis till ditt plus!

    Jag plussade i måndags och enligt beräkning utifrån då jag tror att jag befruktades så har jag BF 31/12-3/1 beroende på vilken app eller sida jag kollar på. Om jag går på sista mensen första dag så är BF runt 25-27/12. Men varje gång jag varit på ultraljud så har jag alltid varit kortare gången än jag trott.

    Jag har en son som snart fyller 4 år och som jag fick på BF+13.

    Utan att ha försökt så blev jag gravid i november 2014 men jag fick ett missfall i v5-6 ca. 
    Efter missfallet försökte vi aktivt att få barn och det tog sig först i december 2016. Även denna graviditet slutade i missfall i v5-6 ca.

    Nu gick det som tur var snabbare att bli gravid och jag har fått lite mediciner så har vi tur så går det vägen denna gången, även om jag knappt vågar hoppas.

    Jag är 31 och bor i en mindre stad i Värmland.

  • Karin8206

    Hej :)!

    Jag hoppas få ansluta mig till den här gruppen lite senare denna månad då jag väntar på ett plus. Plockade ut spiralen förra månaden och hade ÄL i Fredags och hoppas, hoppas på att det tagit sig.

    Jag är 33 år och bor med min man och två flickor, 5 och 8 år. Längtar efter en liten 3:a.

  • fjanten

    Jag plussade igår, BF är (enligt mensens första dag) 5:e januari. Detta blir vårt andra barn om allt går vägen. Första är snart fyra månader, men då jag är påväg mot ett tidigt klimakterium blev vi uppmanade att försöka skaffa syskon så snart som möjligt om vi ville ha biologiska syskon. Så, vi kommer förhoppningsvis ha två småttingar här hemma januari 2017!

  • Anonym (Januaribebis)

    Vad roligt!:)

    Välkomna hit! Håller tummarna Karin8206 att du kommer med senare.

    Jag är oxå osäker på BF. Ägglossningen verkar inte ha skett i närheten av vad den ska/brukar.. Är nämligen på BIM+15 men jag har testat sedan BIM+4 och det är först på runt BIM+10 som jag plussade så om inget är knas så verkar ägglossningen skett ca 14 dagar för sent.

    Ska bli spännande att höra efter KUB vad det blir för BF. Ska jag gå efter sista mens så är det ju betydligt tidigare. Men jag gissar på väldigt sen ägglossning då symtomen kring bim var precis som vid ÄL.

    Är det någon som känner något av graviditeten?

    Inte jag, men i min förra kände jag knappt nåt under hela graviditeten.

    Har oxå ett mf och ett utomkveds (innan dottern) i bagaget.

    Håller tummarna för oss alla nu.

  • Emmask

    Enligt sista mens har jag BF 30-31 december men vi hade bara sex en gång, vid min sena ägglossning 11/4, vilket ger bf 1-3 januari. Jag väljer att hänga i båda grupperna. Räknar med ett decemberbarn men hoppas på ett januaribarn :)

  • lovalivet

    Hej! Jag följer gärna med här. Bim -5. Studsade upp i morse och testade svagt plus. Superlycklig hela morgonen. Började genast googla bebisrelaterade sidor osv. Plötsligt slog det mig att jag kanske tog fel test.. In i badrummet för att rota fram testet ur sopkorgen.. Mycket riktigt hade jag tagit ägglossningstestet. Hyfsat antiklimax. Så jag får vänta till i morgon och testa med rätt test ???? håll gärna tummarna för mig!

  • Emmask
    lovalivet skrev 2016-04-25 10:47:59 följande:

    Hej! Jag följer gärna med här. Bim -5. Studsade upp i morse och testade svagt plus. Superlycklig hela morgonen. Började genast googla bebisrelaterade sidor osv. Plötsligt slog det mig att jag kanske tog fel test.. In i badrummet för att rota fram testet ur sopkorgen.. Mycket riktigt hade jag tagit ägglossningstestet. Hyfsat antiklimax. Så jag får vänta till i morgon och testa med rätt test ???? håll gärna tummarna för mig!


    Åh jag gjorde samma grej förra månaden!
  • holydiver

    Håller också tummarna för att du får ett positivt gravtest imorgon .

    Jag känner mig hittills väldigt trött, lite svullen i kroppen och har haft lite molvärk i magen ett par gånger. Annars har jag inga jättetydliga symptom.
    Med sonen mådde jag aldrig illa eller hade direkt ömma bröst. jag var däremot väldigt känslig mot lukter och hade en fruktansvärd foglossning men det var inte förrän efter v 10 eller nåt sånt.

  • Anonym (första plusset!)

    Grattis till era plus! <3

    Jag plussade i torsdags, bf 1/1! Första barnet för mig och min sambo och känslorna stormar, så lyckliga men också oroliga. Vill bara att tiden ska gå så vi kommer igenom dom kritiska veckorna. 


    Har ni varit på mvc än? Vi ska dit på måndag på inskrivningssamtal. 

  • Anonym (Januaribebis)
    lovalivet skrev 2016-04-25 10:47:59 följande:

    Hej! Jag följer gärna med här. Bim -5. Studsade upp i morse och testade svagt plus. Superlycklig hela morgonen. Började genast googla bebisrelaterade sidor osv. Plötsligt slog det mig att jag kanske tog fel test.. In i badrummet för att rota fram testet ur sopkorgen.. Mycket riktigt hade jag tagit ägglossningstestet. Hyfsat antiklimax. Så jag får vänta till i morgon och testa med rätt test ???? håll gärna tummarna för mig!


    Men åh, typiskt! Hoppas på ett positivt svar på rätt test i morgon. :)

    Men det är ju bara BIM -4 så även om det inte blir positivt då så är det ju inte försent.
Svar på tråden BF Januari 2017