• Crash Man

    Kanada legaliserar cannabis.

    Därmed blir Kanada det tredje landet i världen där cannabis är lagligt, efter Nederländerna och Uruguay.

    I Sverige är debatten om cannabis enormt stigmatiserad, här lever folk fortfarande med uppfattningen att alla droger är det hemskaste som finns. I andra länder har man en betydligt mer liberal syn och framförallt en mer realistisk syn på droger.

    Det har blivit förklarat gång på gång att cannabis är betydligt mindre farlig än alkohol, men ändå så vägrar många tro på det.

    Detta är ett bra beslut av Kanada och jag hoppas fler länder följer efter.

    www.svt.se/nyheter/vetenskap/da-legaliserar-kanada-cannabis

  • Svar på tråden Kanada legaliserar cannabis.
  • ulanta

    Härligt världen blir lite mer tollerant. Då kan man snart kanske se träindustrin utbytt mot hampaindustri(mindre koldioxidutsläpp och träden får vara kvar). Kanske kommer vi förstå att oljan från växten kan bota cancer och andra sjukdommar.

  • volvo142

    Tycker inte om nån drog men att kriminalisera gör drogen farligare enligt mig...
    Skulle inte vända mig emot det så läge det är "kontrollerat" ska inte va så lätt att få tag på för unga bara...

  • Pixm0
    volvo142 skrev 2016-04-25 00:28:55 följande:

    Tycker inte om nån drog men att kriminalisera gör drogen farligare enligt mig...
    Skulle inte vända mig emot det så läge det är "kontrollerat" ska inte va så lätt att få tag på för unga bara...


    Jag är genuint imponerad över ditt öppensinnade uttalande. Hoppas det finns fler som dig :)
  • Rataxes

    Använder absolut inga droger (förutom kaffe då...) men är ändå för en legalisering. Tänk vad många poliser som skulle kunna ägna sig åt viktigare saker.


    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    Deceree1 skrev 2016-04-25 19:34:01 följande:

    Och jag skulle äntligen få uppleva dagar utan smärta :) jag är för.


    Aja baja, bara använda de livsfarliga smärtstillande som staten godkänt, typ Tramadol...
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • ostpaj

    Det skulle kunna funka, som i andra länder. T.ex Amsterdam. Du får inte ha på dig hur mkt som helst, bara för att det är lagligt. På ett café skickade tjejen i kassan ut tre killar för de satt och visade upp hur mkt de hade. Folk beter sig civiliserat. Alkohol är värre, men många verkar inte fatta det.

  • Deceree1
    Rataxes skrev 2016-04-25 19:40:05 följande:

    Aja baja, bara använda de livsfarliga smärtstillande som staten godkänt, typ Tramadol...


    Haha, de gör jag redan :))
  • Deceree1

    Det börjar bli svårt att få läkare att skriva ut tramadol. Jag är alltid orolig att hon ska ta det ifrån mig. Många sitter i samma sits med smärta och självklart vore det bättre att få klippa en hövding ist för att en gång i månaden vara tvungen att krusa sin läkare. Så legalisering vore bra. Men vår kära storebror socialstyrelsen anser att cannabis är mer skadligt än alkohol.

  • volvo142
    Pixm0 skrev 2016-04-25 17:58:48 följande:
    Jag är genuint imponerad över ditt öppensinnade uttalande. Hoppas det finns fler som dig :)
    Haha ja jag har sätt missbrukare på nära håll kriminalisering har aldrig hjälpt enligt mig. :)
Svar på tråden Kanada legaliserar cannabis.