• Ballerinan

    Första barnet BF december -16

    Hej! Om allt går som det ska så kommer mitt och sambons första barn på självaste nyårsafton. Vore kul om fler som har beräknat BF i december och är första gångs förälder vill följas åt, man som kvinna. Finns fler trådar med BF i december men fann ingen för första barnet. :)

  • Svar på tråden Första barnet BF december -16
  • Ballerinan

    Vad kul för er! Hur mår ni alla? :) jag har ett rejält kvällsillamående, dagarna är hel okej. Men man märker så fort jag inte äter bra så mår jag illa. Vill bara att det ska vara över.

  • Makintoch

    Jag mår bra! Har inte så mycket symtom.. Det enda är väl att jag är extremt hungrig och att jag kan känna av liiite molvärk, främst på kvällarna.. Svårt att ta till sig att man är gravid när man inte känner av så mycket.. Är livrädd att det ska visa sig vara MA vid ultraljudet om en månad..

  • Marika93

    Mår bra hittills, smått illamående vissa dagar men inte så att man behövt kräkas, så det är väldigt skönt. Är dock supertrött hela tiden och vissa dagar springer man å kissar stup i kvarten. ^^'  Lite hungrigare än vanligt också och ömma bröst. 
    Men i det stora hela märker man inte av det så mycket än Glad Hur mår ni andra?

  • bastardusa

    Hej hallå! 

    Jag och min sambo ska ha vårt första barn i december. BF: 9 december! Vad mysigt att det blir en decemberbarn då vi kan få mysa verkligen ordentligt, under julen och en nybebis! :D

    Jag mår bra, men är konstant hungrig så jag blir galen. Blir lätt mätt men blir hungrig igen efter 2 timmar nästan. Suck! Jag har äntligen piggnat till efter haft haft besvärligt med trötthet då jag sov bara igenom april-månaden, nästan! 


    Hur mår ni? 

  • Makintoch
    bastardusa skrev 2016-05-25 14:01:53 följande:

    Hej hallå! 

    Jag och min sambo ska ha vårt första barn i december. BF: 9 december! Vad mysigt att det blir en decemberbarn då vi kan få mysa verkligen ordentligt, under julen och en nybebis! :D

    Jag mår bra, men är konstant hungrig så jag blir galen. Blir lätt mätt men blir hungrig igen efter 2 timmar nästan. Suck! Jag har äntligen piggnat till efter haft haft besvärligt med trötthet då jag sov bara igenom april-månaden, nästan! 

    Hur mår ni? 


    Exakt så är det för mig! Hungern kommer snabbt och plötsligt och då kan jag inte tänka på något annat än mat!
  • HannaSickan
    bastardusa skrev 2016-05-25 14:01:53 följande:

    Hej hallå! 

    Jag och min sambo ska ha vårt första barn i december. BF: 9 december! Vad mysigt att det blir en decemberbarn då vi kan få mysa verkligen ordentligt, under julen och en nybebis! :D

    Jag mår bra, men är konstant hungrig så jag blir galen. Blir lätt mätt men blir hungrig igen efter 2 timmar nästan. Suck! Jag har äntligen piggnat till efter haft haft besvärligt med trötthet då jag sov bara igenom april-månaden, nästan! 


    Hur mår ni? 


    Hej! Jag har BF den 17/12. Jag sov också igenom halva april och halva maj. Obestämd Det är först nu som jag känt att jag börjar orka lite mer. Var du sjukskriven under hela april? Jag sjukskrev mig bara två veckor och kämpade mig igenom de flesta arbetspassen (trots att jag somnade i stolen emellanåt). Skäms
Svar på tråden Första barnet BF december -16