• Anonym (Anna)

    Rekommendera vibrator?

    Min pojkvän köpte ett vibrerande ägg heter det men det låter fruktansvärt.. Inget man kan använda på kvällen direkt om ngn är hemma eller barnen sover.. Och ljudet blir avtändande.

    Jag vill alltså ha ngt som är väldigt tyst.

    Har ingen lust att beställa hem 10 olika för att prova då man inte direkt kan lämna tillbaka dom ????

    Någon som kan hjälpa mig i denna djungel???

  • Svar på tråden Rekommendera vibrator?
  • Anonym (Vibb)

    Jag har aldrig fattat vitsen med dessa vibrerande ägg, har själv en vanlig vibrator med lite böjd topp så den kommer åt g-punkten. Men den är inte speciellt tyst den heller...

  • HasseA
    Anonym (Anna) skrev 2016-04-26 00:02:03 följande:

    Min pojkvän köpte ett vibrerande ägg heter det men det låter fruktansvärt.. Inget man kan använda på kvällen direkt om ngn är hemma eller barnen sover.. Och ljudet blir avtändande.

    Jag vill alltså ha ngt som är väldigt tyst.

    Har ingen lust att beställa hem 10 olika för att prova då man inte direkt kan lämna tillbaka dom ????

    Någon som kan hjälpa mig i denna djungel???


    Det är väl lite krångligt sånt här, om det ska vara "väldigt tyst", då måste det ju vara "väldigt isolerat". En motor låter ju, liksom. En väldigt tyst motor i sig, den kostar förstås mer. Så det går inte. Och att isolera, det kostar. Och blir stort.

    Jag har inget att tipsa om, och förstår dig, men det är ett generellt problem med sexleksaker. De måste vara billiga för att sälja - och då är det dålig kvalitet, tex enkel plast som kanske snarare förstärker ljudet. Och vibratorerna går på batteri, som inte orkar ge så mycket vibrationer, och batterierna tar slut fort (allrahelst knappcellsbatterier). Det är så det är, och det kan vara bra att inse det.
  • Anonym (Lelo)

    sexleksaker från Lelo är mycket tysta, har en vibrator därifrån som är min absoluta favorit.

  • Anonym (Micke)
    HasseA skrev 2016-04-27 15:40:25 följande:
    Det är väl lite krångligt sånt här, om det ska vara "väldigt tyst", då måste det ju vara "väldigt isolerat". En motor låter ju, liksom. En väldigt tyst motor i sig, den kostar förstås mer. Så det går inte. Och att isolera, det kostar. Och blir stort.

    Jag har inget att tipsa om, och förstår dig, men det är ett generellt problem med sexleksaker. De måste vara billiga för att sälja - och då är det dålig kvalitet, tex enkel plast som kanske snarare förstärker ljudet. Och vibratorerna går på batteri, som inte orkar ge så mycket vibrationer, och batterierna tar slut fort (allrahelst knappcellsbatterier). Det är så det är, och det kan vara bra att inse det.
    Tror att det är just såhär så allt är ju relativt vad man menar med tyst. Men något som har "kraftiga" vibbar i stället för små ettriga tror jag låter mindre generellt. Typ en wand eller liknande före en liten ilsken vibrator..  :)
  • HasseA
    Anonym (Micke) skrev 2016-05-02 10:31:06 följande:
    Tror att det är just såhär så allt är ju relativt vad man menar med tyst. Men något som har "kraftiga" vibbar i stället för små ettriga tror jag låter mindre generellt. Typ en wand eller liknande före en liten ilsken vibrator..  :)
    Jag håller med om det, det dova ljudet från Wanden går inte igenom alls på samma sätt, hörs knappt på andra sidan sovrumsdörren. Men är förstås inte ljudlös.
  • Bengt79

    Köpte Bamboo från Rocks Off till min fruga. Den är jäkligt tyst, och vibrationerna får henne att komma om och om igen!
    Vi beställde den från Taboo.se och den finns i en massa olika färger.


    Den har tydligen den perfekta formen också, och den är inte i vägen när vi knullar heller! Denna är perfekt på alla sätt!

  • vargveum

    Prostate vibe från Pipedream är bra och jag tycker den är tyst. Den marknadsförs som prostatastimulator för män men är egentligen bäst som vanlig dildo, tjejerna tycker mycket om den, rätt hanterad förstås. Skulle jag önska hade en likadan fast med böjd topp varit perfekt, för att enklare komma åt g-punkten eller p-punkten.

  • Anonym (Anna)

    Jag har faktiskt hittat 2 stycken som inte låtar alls mycket, så det var inte alls att inse det. De hörs om det är helt tyst runtikring men ett väldigt tyst och dovt ljud.


    HasseA skrev 2016-04-27 15:40:25 följande:
    Det är väl lite krångligt sånt här, om det ska vara "väldigt tyst", då måste det ju vara "väldigt isolerat". En motor låter ju, liksom. En väldigt tyst motor i sig, den kostar förstås mer. Så det går inte. Och att isolera, det kostar. Och blir stort.

    Jag har inget att tipsa om, och förstår dig, men det är ett generellt problem med sexleksaker. De måste vara billiga för att sälja - och då är det dålig kvalitet, tex enkel plast som kanske snarare förstärker ljudet. Och vibratorerna går på batteri, som inte orkar ge så mycket vibrationer, och batterierna tar slut fort (allrahelst knappcellsbatterier). Det är så det är, och det kan vara bra att inse det.
  • Leahh

    Jag tycker att Pico Bongs produkter är bra och tysta nu har dem inte just något ägg, men en väldig massa andra produkter är starka fast dem är tysta.
    Har testat flertalet olika ägg, antingen har dem sladd som det blir glapp i och dem trådlösa äggen blir inte tillräckligt kraftfulla för min smak.
    Så nu har jag gått över till vibratorer som inte styrs med fjärrkontroll.

Svar på tråden Rekommendera vibrator?