• Äldre 26 Apr 14:50
    5739 visningar
    30 svar
    30
    5739

    Kvinnor: Mus som benämning på er fitta/fiffi/könsorgan/..?

    Finns säkert massor av trådar som handlar om vad man kallar kvinnans könsorgan. När är det ok att säga fitta o.s.v
    Jag använder ordet mus i sammanhang där fitta känns för vulgärt och opassande men läste i en annan tråd där några kvinnor tyckte att mus var fult/nedsättande/avtändande och jag blev förvånad.
    Vill gärna veta mer om hur andra kvinnor ser på detta.
    Ser gärna att diskussionen håller sig till användandet av ordet mus och hur det uppfattas av kvinnor. Inte vilka benämningar ni män använder på era partners kön.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor: Mus som benämning på er fitta/fiffi/könsorgan/..?
  • Anonym (Jag tycker­......­)
    Äldre 26 Apr 15:17
    #1

    Man kan kalla den för hugget

  • Anonym (annat­)
    Äldre 26 Apr 15:21
    #2

    Ordet mus är, enligt mig, inte vare sig fult, nedsättande, avtändande, fint, gulligt eller neutralt. Det är sexuellt och slangbetonat, vilket innebär att man inte ska använda det i vilka sammanhang som helst.

  • Äldre 26 Apr 15:22
    #3

    Vi har under många år använt ordet "mus" hemma. Men jag har förstått samma sak som TS, det är inte modernt längre. Just nu är det lite vakuum, jag har blivit så matad att "mus" är töntigt så jag vet inte vad jag ska säga längre. "Fitta" går fetbort hemma - det har använts för mycket som ett nedlåtande ord av många otrevliga män i olika sammanhang - (Tex "din jävla fitta".) Ordet "fitta" har liksom förstörts för oss. Jag tycker kanske att det nyare "snippa" är ganska gulligt.
    Men va fan - det får nog iaf fortfarande bli "mus".Skrattande

  • Äldre 26 Apr 15:24
    #4

    Jag avskyr benämningen "mus" om en kvinnas könsorgan. Vet inte varför men jag fullkomligt hatar det, sååå avtändande oavsett sammanhang!

  • Äldre 26 Apr 15:24
    #5

    Finns mycket värre ord än fitta tycker jag, pälsburgare och köttgrotta sade folk när jag var ung. Själv säger jag fitta i sexuella sammanhang, annars pratar jag inte värst mycket alls om kvinnors könsorgan. Underliv kanske...?

  • Anonym (Jaha)
    Äldre 26 Apr 15:30
    #6

    Säger hellre muff....

  • BBWLad­y
    Äldre 26 Apr 15:33
    #7

    Det beror ju på sammanhanget vad man säger. Mus, muff, mumindalen, höna, fitta.

    Jag gillar inte ordet fiffi. Men vet inte varför.

    Sambon gillar när jag säger "henne".


    *BigLady*
  • fae
    Äldre 26 Apr 15:49
    #8

    I vilka kretsar är "Fiffi" en vedertagen term för fitta? Mus låter löjligt och avtändande, jag har för mig att det är samma personer som kallar sex för mysa som brukar hänvisa till fitteriet som just mus. Fitta i sexuella sammanhang och underliv i övriga funkar däremot, som sagt. Brukar du ofta hamna i situationer där du behöver prata om kvinnors könsorgan?

  • Äldre 26 Apr 15:53
    #9
    fae skrev 2016-04-26 15:49:19 följande:

    Mus låter löjligt och avtändande, jag har för mig att det är samma personer som kallar sex för mysa som brukar hänvisa till fitteriet som just mus.


    Hörs på böjningsformerna ju! Mysa, mös, mus. Pluskvamperfekt och infernalis ej inräknade
  • Äldre 26 Apr 15:55
    #10
    fae skrev 2016-04-26 15:49:19 följande:

    I vilka kretsar är "Fiffi" en vedertagen term för fitta? Mus låter löjligt och avtändande, jag har för mig att det är samma personer som kallar sex för mysa som brukar hänvisa till fitteriet som just mus. Fitta i sexuella sammanhang och underliv i övriga funkar däremot, som sagt. Brukar du ofta hamna i situationer där du behöver prata om kvinnors könsorgan?


    Fiffi har jag hört främst yngre kvinnor använda, gillar det inte riktigt själv.
    Det händer att jag är i situationer där jag ska benämna kvinnors könsorgan. Men jag förmodar att din fråga mer skulle uppfattas som ironisk än att du verkligen ville veta
Svar på tråden Kvinnor: Mus som benämning på er fitta/fiffi/könsorgan/..?