• Äldre 26 Apr 17:48
    7477 visningar
    79 svar
    79
    7477

    Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?

    Någon mer som vill följa åt när vi planerar för barn nr. 3

    Hur gamla är ni? Och hur gamla är era barn? :)

    Vi är ett gift par på 31 och 34 år. Våra barn blir 8 och 5 i år :). Dom skulle älska att få ett litet syskon :)

  • Svar på tråden Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?
  • Äldre 26 Apr 19:22
    #1

    Härligt med syskon! Stort lycka till.
    Nu är jag redan en bit in i graviditeten med barn nr 3.

    Vi är gift par på 32 år som har två pojkar som är 3,5 år.

    Syskon kommer i aug.

  • Äldre 26 Apr 20:17
    #2

    He! Jag väntar en trea i höst vilket blir min pojkväns första barn. Jag har två sedan tidigare. Är fantastiskt roligt att få vara med om detta igen och barnen är glada för ett syskon till och längtar tills det är dags...

  • Äldre 26 Apr 20:19
    #3

    Jag ser att du frågar om ålder också. Vi är båda runt 40 och de två storasyskonen är 4 och 6 i år. 

  • Äldre 26 Apr 20:36
    #4

    Hej!

    Vi blir 33 i år och har två barn sedan tidigare. Två tjejer på 6 och 9 år. 9 åringens högsta önskan är att få ett syskon till. Har aldrig varit med om någon som är så bebistokig! ??

    Vi är nu inne på vårt 4:e försök, och sitter nu med smått ömmande bröst och spänningar i magen. Håller tummarna för att det tagit sig! Testar på fredag om ingen mens kommer. ????

  • Äldre 26 Apr 20:47
    #5

    Båda mina längtade mycket efter syskon och pratade massor om det innan jag avslöjade att det är ett på gång.
    Spänningar i brösten låter mycket lovande!! Håller tummarna

  • Äldre 26 Apr 21:46
    #6

    Åh vad roligt att höra allas berättelser :)

    Jag har lite bekymmer med att veta när min ÄL kommet att äga rum. Tog ut min hormonspiral i fredags och har ju inte haft någon mens under den tiden jag haft den. Fick en blödning i söndags som höll på i två dagar och nu småblöder jag lite bara men får väl räkna detta som lite mens och sen försöka ha sex lite regelbundet nu framöver ;)

  • Äldre 26 Apr 21:57
    #7

    Jag använde äl test denna månad och blev förvånad då jag hade äl först på dag 21! Inte konstigt att vi missat de tidigare månaderna! ????

  • Äldre 26 Apr 22:07
    #8
    Villhaentredje skrev 2016-04-26 21:57:00 följande:

    Jag använde äl test denna månad och blev förvånad då jag hade äl först på dag 21! Inte konstigt att vi missat de tidigare månaderna! ????


    Mm, jag har köpt äl stickor, var 7 st i paketet. Frågan är vilken dag jag ska börja testa :) är ju så svårt det där.
  • Äldre 26 Apr 22:08
    #9

    Vi har två barn som är 2,5 och 9 månader. Närmar mig 40 med stormsteg och eg tänker vi rent logiskt att 2 barn räcker, så vi har ffa tid och händer nog för dem vi har men....jag känner mig bara inte färdig!

    Längtan efter ett tredje barn är stor och även om vi borde vänta lite talar inte åldern för detta. Så jag hänger lite i bakgrunden här medans vi försöker reda ut våra tankar och känslor.

  • Äldre 26 Apr 22:09
    #10
    Villhaentredje skrev 2016-04-26 20:36:17 följande:

    Hej!

    Vi blir 33 i år och har två barn sedan tidigare. Två tjejer på 6 och 9 år. 9 åringens högsta önskan är att få ett syskon till. Har aldrig varit med om någon som är så bebistokig! ??

    Vi är nu inne på vårt 4:e försök, och sitter nu med smått ömmande bröst och spänningar i magen. Håller tummarna för att det tagit sig! Testar på fredag om ingen mens kommer. ????


    Lycka till och hoppas att det inte kommer någon mens ???? Ja här vill tjejen på 8 år också gärna ha syskon. Hon älskar bebisar och vi fick reda på förra veckan att barnen ska få en kusin till på mannens sida och då sa ju tösa direkt: men då kan väl du och pappa också skaffa en bebis :) det låter ju så mysigt när hon säger så :)
Svar på tråden Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?