• Anonym (Äckligt!)

    Städar folk inte sina badrum?

    Har noterat hos flera av mina bekanta och vänner att de har sjukt äckliga badrum. Jag är inte pedant på något sätt, utan då syftar jag på sånt som typ bajsränder i toastol, hår överallt, hudavlagringar (eller vad det är?) som ligger som en matta osv. Är man generellt dåliga på att städa badrummen, jämfört med resten av sina hus/lägenheter? 
    Tycker det är lustigt eftersom många är ganska "fina" i övrigt om man ser till deras hem och yttre, tillskillnad mot mig som är mer jordnära eller hur man ska säga, bryr mig inte så mycket om senaste mode, kan gå ut på stan utan smink, går hellre flera timmar i skogen än ut på krogen osv - men jag har det alltid välstädat även i badrummet. Åldern på dessa personer ligger mellan 20-30 (känner även äldre, men de innefattas inte av "problemet"). Jag själv är också i den åldern. 

    Ingen egentlig viktig diskussion, utan mest en reflektion över något som jag tycker är ett ganska märkligt beteende och dessutom ganska äckligt! Glad

  • Svar på tråden Städar folk inte sina badrum?
  • cupcakemom

    Har bara stött på skitigt badrum nån enstaka gång du har nog mest otur framförallt städar man ju om man ska få främmande men jag far över toastolen och handfatet flera gånger i veckan

  • frökenelisabeth

    Städar väl det värsta i badrummet om vi ska ha gäster. Annars blir det nån gång i månaden, i bästa fall  

    Jag är kluven till det där med ränder i toastolen, jag har nån slags aversion mot toalettborstar. Då drar man ju upp bajset utanför toaletten i stället! Har aldrig riktigt fattat hur toaborstar kan vara så poppis, eller är det meningen att man ska använda sjukt mkt rengöringsmedel när man drar runt dem? 

    Ränderna får sitta kvar om de inte är väldigt stora eller luktar, då tar jag hellre bort dem med en bit papper som kan kastas direkt. 

  • Anonym (Sara)

    Vissa tänker kanske inte på det. Kanske har de inte fått lära sig. Själv städar jag toaletten oftare än övriga bostaden. Absolut minst två gånger i veckan plus inför varje gång vi ska ha gäster. Tycker det är vidrigt med smutsiga toaletter/handfat.

  • Rocket Mania
    frökenelisabeth skrev 2016-04-26 21:34:04 följande:
    Städar väl det värsta i badrummet om vi ska ha gäster. Annars blir det nån gång i månaden, i bästa fall smile2.gif  

    Jag är kluven till det där med ränder i toastolen, jag har nån slags aversion mot toalettborstar. Då drar man ju upp bajset utanför toaletten i stället! Har aldrig riktigt fattat hur toaborstar kan vara så poppis, eller är det meningen att man ska använda sjukt mkt rengöringsmedel när man drar runt dem? 

    Ränderna får sitta kvar om de inte är väldigt stora eller luktar, då tar jag hellre bort dem med en bit papper som kan kastas direkt. 
    Ja toaborstar kan väl vara det absolut äckligaste som finns, brrr. Men med två barn som på något sätt randar ner hela toa när dom bajsar (jag förstår inte hur dom gör, jag och tredje barnet lyckas aldrig smutsa ner som dom) är borsten ett måste här.

    Jag brukar gnugga bort skiten (pun intended) medan jag spolar och sedan ta lite toatvätt och köra ett varv till medan jag spolar. På så vis är borsten så ren den kan bli. Sedan byts den ofta. Och den är svart. För även om jag vet att det finns smuts där vill jag verkligen inte se den.

    Så. Nu ska jag nästan gå och kräkas.

    Gällande TS tycker jag de flesta jag känner har rätt rena toaletter/badrum men visst finns det folk som har stök där också.
  • Harmagedon

    Inte stött på fenomenet snarare tvärtom... Nog städar vi våra badrum men kommer du på spontanbesök hos oss kommer du få se tandkrämsrester i handfatet, små svarta fingrar på skåpet och ve o fasa bajsränder i toan om sonen varit sist på den. ( jag städar dem hellre själv än att han ska fara runt m toaborsten. Man vet aldrig var den hamnar då.) Vet jag att vi får besök kommer det vara rent förutom att de små svarta fingrarna med största sannolikhet letat sig tillbaka. Kanske har de passat på att kleta ut lite tvål över handfatet också...

  • Harmagedon
    Harmagedon skrev 2016-04-26 21:49:50 följande:

    Inte stött på fenomenet snarare tvärtom... Nog städar vi våra badrum men kommer du på spontanbesök hos oss kommer du få se tandkrämsrester i handfatet, små svarta fingrar på skåpet och ve o fasa bajsränder i toan om sonen varit sist på den. ( jag städar dem hellre själv än att han ska fara runt m toaborsten. Man vet aldrig var den hamnar då.) Vet jag att vi får besök kommer det vara rent förutom att de små svarta fingrarna med största sannolikhet letat sig tillbaka. Kanske har de passat på att kleta ut lite tvål över handfatet också...


    Och med det långa svamlet ville jag ha sagt att jag tycker alla andra har så fint. Rent o inga tandkrämsrester eller svarta fingrar trots att de har barn.
  • Anonym (123)

    Brukar ta hit en städfirma lite då och då. För tråkigt att göra själv

  • Jennie med ie
    Harmagedon skrev 2016-04-26 21:51:57 följande:
    Och med det långa svamlet ville jag ha sagt att jag tycker alla andra har så fint. Rent o inga tandkrämsrester eller svarta fingrar trots att de har barn.
    Vilket påminner mig om i julas när maken köpt hem en hemsk brun flytande tvål och det spillts på toalettstolen och... ja, du fattar...
  • Anonym (Cc)

    Jag tycker det är värre med badrum som är överfulla med prylar. Särskilt inredningsprylar så som växter, små skulpturer, tavlor, de samlar bara äckel. Och likaså med tidningar. Jag skulle inte vilja ta i dem ens med tång. Och allt småplock som ligger framme, som kan vara väldigt privata. Jag tar hellre en skitig toalett med minimalistisk inredning faktiskt.

  • Aikido

    Tycker ni är känsliga i överkant + ni borde fått göra lumpen hela högen. Har man bevistat bajamajor i kolmörker känns fartränder i toastolar och hår i duschen som ett mindre allvarligt problem resten av livet.

Svar på tråden Städar folk inte sina badrum?