• Umman

    klämgrind

    Hej, 
    jag söker en barngrind som jag kan klämma fast, d.v.s vill inte skruva i väggen. Dörröppningen är 190 cm bred. Finns det ens så långa klämgrindar och var kan jag köpa det?

  • Svar på tråden klämgrind
  • Umman

    Tack för länken men jag ser bara att grinden kan förlängas till 100 cm och jag behöver 190 cm. Går den att förlänga ytterligare?

  • Alexi

    Sorry läste inte storleksdetaljen. Två meter är ju jättelångt. Jag tänker att om det finns en så bred grind blir den ju sjukt bred att öppna, dvs själva "dörren" blir ju jättebred.

    Fundera på typ kiddy guard istället?

  • Umman

    problemet är att den ju måste skruvas fast i dörrposten. Det är dörren till altanen vi vill "stänga" och nästa sommar är bebisen inte så liten att den ska stängas in så då vill vi bara kunna plocka bort grinden.

  • Alexi

    Vi körde en fällgrind till vår altanöppning, dvs den öppning som var i altanstaketet. Fällgrindar finns ju rätt långa. Men det är nog svårt att komma ifrån att skruva fast.

  • Ellie

    Vi har en Baby Dan Flex XL där vi köpt till en extra del. Den skall skruvas fast, men beroende på hur er dörr ser ut kan man kanske bara ställa den i halvcirkel runt dörren utan att bebisen kan flytta den? Vi har den stående kring vår eldstad, och vår 1-åring kommer inte åt någonting även om den inte är fastskruvad. Kanske ni har brädor eller annat som man kan knyta fast den i?

  • Umman

    Har också en sådan runt kaminen men där är den fastskruvad då vi räknar med att den ska stå kvar några år. Tror dock inte att hon kommer att låta en sådan grind stå kvar om den inte skruvas fast för hon är snabb på att flytta runt stolar och annat som är tyngre.

Svar på tråden klämgrind