• Henritta

    Dotterns pojkvän kör som en galning!!

    Min dotter är 15 och har en pojkvän som är 18.
    Hennes pojkvän har körtkort och bil
    men han kör som en fullständig idiot!
    Jag vill inte att min dotter ska åka med honom längre!

    Han kör oftast väldigt fort, som en galning.
    Vad jag vet har han krockat 2 gånger förut. 
    Ingen blev skadad eller nåt och min dotter var inte med då,
    men det är ju bara en tidsfråga innan det händer något riktigt allvarligt!!
    Han brukar ofta hämta min dotter från skolan, skjutsa henne dit när hon sovit hos honom och ja, dem är väldigt ofta med varandra och då åker de alltid runt i bilen.

    Har sagt till min dotter att det är farligt att hålla på och leka med bilen och att man inte kan köra som en galning! Har sagt att jag inte vill att hon ska åka med honom längre men hon skriker bara att det är jag som är galen. Hon säger att det är kul att åka fort och att Rasmus (hennes pojkvän) inte kommer låta nånting hända.

    Nu ska dem dessutom i helgen bila till Stockholm, över 100 mil ska hon åka med honom och man kan ju undra hur han kommer köra..

    Vad ska jag göra??
    Är alltid så orolig när hon åker med honom!

  • Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!
  • Griffinmedg

    Tipsa polis om en bil som kör väldigt fort och vårdslöst (hans bil, den han kör)

    Fråga han, älskar du min dottet ser du en framtid med henne (barn senare osv) för kör han ihjäl henne eller någon annan så är den framtiden som bortblåst. Är du rädd för att din dotter blir sur? Säg till på skarpen prata med grabben föräldrar osv. Hellre att din dotter är sur ett tag än att du får sätta blommor på hennes grav.

  • Anonym (?)
    Griffinmedg skrev 2016-04-27 14:48:16 följande:

    Tipsa polis om en bil som kör väldigt fort och vårdslöst (hans bil, den han kör)

    Fråga han, älskar du min dottet ser du en framtid med henne (barn senare osv) för kör han ihjäl henne eller någon annan så är den framtiden som bortblåst. Är du rädd för att din dotter blir sur? Säg till på skarpen prata med grabben föräldrar osv. Hellre att din dotter är sur ett tag än att du får sätta blommor på hennes grav.


    Vad har hans föräldrar med saken och göra dock? Killen är ju myndig.
  • Tom Araya
    Henritta skrev 2016-04-27 14:43:27 följande:

    Min dotter är 15 och har en pojkvän som är 18.
    Hennes pojkvän har körtkort och bil
    men han kör som en fullständig idiot!
    Jag vill inte att min dotter ska åka med honom längre!

    Han kör oftast väldigt fort, som en galning.
    Vad jag vet har han krockat 2 gånger förut. 
    Ingen blev skadad eller nåt och min dotter var inte med då,
    men det är ju bara en tidsfråga innan det händer något riktigt allvarligt!!
    Han brukar ofta hämta min dotter från skolan, skjutsa henne dit när hon sovit hos honom och ja, dem är väldigt ofta med varandra och då åker de alltid runt i bilen.

    Har sagt till min dotter att det är farligt att hålla på och leka med bilen och att man inte kan köra som en galning! Har sagt att jag inte vill att hon ska åka med honom längre men hon skriker bara att det är jag som är galen. Hon säger att det är kul att åka fort och att Rasmus (hennes pojkvän) inte kommer låta nånting hända.

    Nu ska dem dessutom i helgen bila till Stockholm, över 100 mil ska hon åka med honom och man kan ju undra hur han kommer köra..

    Vad ska jag göra??
    Är alltid så orolig när hon åker med honom!


    Snacka med grabben istället, kanske även hans föräldrar.
  • Anonym (?)
    Tom Araya skrev 2016-04-27 14:51:28 följande:
    Snacka med grabben istället, kanske även hans föräldrar.
    Finns inget hans föräldrar kan göra.
    Han är myndig!
  • Henritta
    Griffinmedg skrev 2016-04-27 14:48:16 följande:

    Tipsa polis om en bil som kör väldigt fort och vårdslöst (hans bil, den han kör)

    Fråga han, älskar du min dottet ser du en framtid med henne (barn senare osv) för kör han ihjäl henne eller någon annan så är den framtiden som bortblåst. Är du rädd för att din dotter blir sur? Säg till på skarpen prata med grabben föräldrar osv. Hellre att din dotter är sur ett tag än att du får sätta blommor på hennes grav.


    Kan finnas nån risk att han blir av med körkortet då kanske? Och min dotter skulle bli så sjukt arg på mig och troligen bosätta sig en längre tid hos honom då. Vet att det är värt att hon blir sur eftersom han faktiskt är galen i trafiken.. men vill inte bråka med henne ännu mer bara, har inte heller hans regnummer eller nåt
  • Tom Araya
    Anonym (?) skrev 2016-04-27 14:50:47 följande:
    Vad har hans föräldrar med saken och göra dock? Killen är ju myndig.
    Spelar ingen roll. Han bor troligen fortfarande hemma och hans föräldrar är troligen fortfarande en viktig del i hans liv. Att man är myndig innebär inte att omgivningen ska låta bli att påverka till ett bättre beteende.

  • Griffinmedg

    Okej

    Nr 1: hans föräldrarna kanske kan prata vett med grabben, ja han är myndig och gör som han vill men han kanske inte har förnuft som hans far eller mor!!

    Nr 2: ja finns risk att han blir av med körkort. Men jag ser ju hellre att han blir det än att han utsätter sig själv, din dotter och andra i fara.

  • Anonym (?)
    Tom Araya skrev 2016-04-27 14:55:13 följande:
    Spelar ingen roll. Han bor troligen fortfarande hemma och hans föräldrar är troligen fortfarande en viktig del i hans liv. Att man är myndig innebär inte att omgivningen ska låta bli att påverka till ett bättre beteende.
    Att han fortfarande bor kvar hemma (om han nu gör det), har inte alls något med saken att göra. Vet inte vart du får det ifrån. Såklart ingen förälder vill att ens barn ska köra som en tok, men finns inte mycket du som förälder kan göra åt det. Tyvärr! Han vet väl om att det finns stora risker med att köra som en galning, inte som att hans föräldrar kan ändra på det. Va inte så naiv.
  • Henritta
    Griffinmedg skrev 2016-04-27 14:58:28 följande:

    Okej

    Nr 1: hans föräldrarna kanske kan prata vett med grabben, ja han är myndig och gör som han vill men han kanske inte har förnuft som hans far eller mor!!

    Nr 2: ja finns risk att han blir av med körkort. Men jag ser ju hellre att han blir det än att han utsätter sig själv, din dotter och andra i fara.


    Han bor fortfarande hemma. Har aldrig träffat hans föräldrar eller ens pratat med dem så vet inte hur de är som personer eller nånting.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (?) skrev 2016-04-27 14:52:26 följande:

    Finns inget hans föräldrar kan göra.

    Han är myndig!


    Men snälla, även om han är myndig så kanske han lyssnar mer på sina föräldrar än en annan vuxen? Prata kan man väl göra med sina barn även om dom är vuxna?

    Åh är han bara 18 år så är det ju troligt att han fortfarande bor hemma. Kanske är föräldrarnas bil? Dom kanske betalar för den/bensin? Troligen står ju bilen i alla fall skriven på nån av föräldrarna. Då har dom definitivt nått att säga till om.
Svar på tråden Dotterns pojkvän kör som en galning!!