• kma

    Behöver råd angående vår framtid, hur hade ni gjort?

    Hej!

    Vår son är 7 månader nu och vi har tänkt att han ska börja hos dagmamma framöver när han är runt 1,5 år. Samtidigt så ska jag sadla om och börja plugga då jag bara har fått en massa extrajobb och aldrig fast. Jag har gått vidare till en utbildning men inte fått plats riktigt än och utbildningen börjar i slutet av augusti och sonen fyller 1 i september. Utbildningen är 1,5 år bara så inte så lång och det är på distans så jag kommer ju kunna träffa sonen ofta ändå.

    Sambon tänkte vara pappaledig när jag börjar plugga och vara det i några månader men sen lär ju han också börja jobba igen. Och när sonen skolas in vill man ju gärna vara med men jag kan ju inte ta ut mammadagar när jag pluggar så jag kommer ju inte kunna vara med på det.

    Men jag vill verkligen komma igång och få ett jobb och utbildning nu för om jag väntar till nästa höst med att börja då fyller sonen 2 år och vi har inte råd att vara hemma så länge. Och det skulle betyda att jag bara skulle jobba extra ett helt år och få sämre lön än när jag tar ut mammapenning.