• Äldre 27 Apr 19:51
    11097 visningar
    131 svar
    131
    11097

    BF i november

    Hej!

    Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

    Hör gärna av er!

  • Svar på tråden BF i november
  • Äldre 27 Apr 20:08
    #1

    jag är gärna med här då jag tycker det skrivs så mycket i de andra novembertrådarna så man knappt hinner med :P


    Väntar också första barnet i början på november, men bor dock inte i närheten av malmö :)


    Vad har du för bf datum? har du en bra graviditet? :)

  • Äldre 27 Apr 21:07
    #2

    Ja jag har sett de också, men blir lite rörigt att hoppa in så sent i tråden :)

    11/11 är det beräknat till. Jag har haft det väldigt lindrigt än så länge, förutom att jag är så galet trött, är som en zombie på eftermiddagarna.

    Hur har du det?

  • Äldre 27 Apr 21:35
    #3
    lkmw skrev 2016-04-27 21:07:14 följande:

    Ja jag har sett de också, men blir lite rörigt att hoppa in så sent i tråden :)

    11/11 är det beräknat till. Jag har haft det väldigt lindrigt än så länge, förutom att jag är så galet trött, är som en zombie på eftermiddagarna.

    Hur har du det?


    Ja precis!

    Härligt med lindriga graviditet :)

    Jag är beräknad runt 8/11. Har också haft det skapligt lindrigt, inge illamående iaf. Har däremöt problemet med blödningar, men tittade upp senast i måndags å den levde och utvecklas som den ska. Men det är dock sjukt frustrerande..

    Har du gjort något vul?

    Hur gammal är du? :)
  • Äldre 28 Apr 08:25
    #4
    pewwelin skrev 2016-04-27 21:35:40 följande:
    Ja precis!

    Härligt med lindriga graviditet :)

    Jag är beräknad runt 8/11. Har också haft det skapligt lindrigt, inge illamående iaf. Har däremöt problemet med blödningar, men tittade upp senast i måndags å den levde och utvecklas som den ska. Men det är dock sjukt frustrerande..

    Har du gjort något vul?

    Hur gammal är du? :)
    Ja visst är det :p

    Vad skönt att allt var som det skulle, men förstår att det är frustrerande, måste ju bli livrädd varje gång...

    Ja vi gjorde ett ul för ca 2 veckor sedan eftersom vi inte riktigt visste i vilken vecka det var i, det var antingen vecka 10 eller 14, så kände att det var en bra ide att kolla upp så att man får rätt på andra undersökningar som ska göras. Ska faktiskt göra ett KUB-test idag. Det ingår på den MVC vi går till, men vill mest göra det för ul:s skull =) Så nu är jag lite nervös!

    Jag är 28. du? Vart bort du förresten?
  • Äldre 28 Apr 09:15
    #5
    lkmw skrev 2016-04-28 08:25:36 följande:

    Ja visst är det :p

    Vad skönt att allt var som det skulle, men förstår att det är frustrerande, måste ju bli livrädd varje gång...

    Ja vi gjorde ett ul för ca 2 veckor sedan eftersom vi inte riktigt visste i vilken vecka det var i, det var antingen vecka 10 eller 14, så kände att det var en bra ide att kolla upp så att man får rätt på andra undersökningar som ska göras. Ska faktiskt göra ett KUB-test idag. Det ingår på den MVC vi går till, men vill mest göra det för ul:s skull =) Så nu är jag lite nervös!

    Jag är 28. du? Vart bort du förresten?


    Oh men det kommer gå kanon! Inga stora chanser det är nå avvikelser iaf :) vilken tur ni har som blir erbjudna sånt.

    Jag är 29, fyller 30 och bor i Dalarna :)
  • Äldre 28 Apr 17:05
    #6
    lkmw skrev 2016-04-27 19:51:31 följande:

    Hej!

    Vi väntar vårt första barn, och det är beräknat till början av november. Jag är den första av mina vänner som ska ha barn så tänkte att det hade varit kul att prata med andra som har BF ungefär i samma period, gärna i Malmö :) Det är ju så mycket som snurrar runt i huvudet på en.

    Hör gärna av er!


    Väntar också första barnet i början på november :)

    Bor i malmö. Himla mycket tankar och funderingar som snurrar. Hoppas KUB gick bra idag. Har också gjort ett och allt såg fint ut. Sån lättnad och glädje :)
  • Äldre 28 Apr 19:49
    #7

    Det gick jättebra :), en väldigt aktiv liten sak som stod på huvudet och sög på tummen, och väldigt liten risk för några kromosomfel.

    Vad kul att allt såg bra ut för dig också LillyE, är så skönt att få ett litet tecken på att allt går som det ska.

    Vilket datum är du beräknad till?

  • Äldre 29 Apr 10:02
    #8

    Hoppar in här :) beräknad 25/11 ..
    Hur mår ni? Ja har sån extrem magkatarr som gör att ja spyr hela tiden :( & trött

  • Äldre 29 Apr 10:53
    #9

    Låter inge skoj med magkatarr :(

    Jag mår ganska bra. Trodde jag blivit piggare, men har behövt sovit på em under veckan + 9-10 h under nätterna, så verkar ej som så :p. Tuttvärken börjar försvinna lite, men molvärken här kommit tillbaka å varit flera ggr per dag under snart 1 v. Är i 12+2.

  • Äldre 29 Apr 11:59
    #10
    pewwelin skrev 2016-04-29 10:53:30 följande:

    Låter inge skoj med magkatarr :(

    Jag mår ganska bra. Trodde jag blivit piggare, men har behövt sovit på em under veckan + 9-10 h under nätterna, så verkar ej som så :p. Tuttvärken börjar försvinna lite, men molvärken här kommit tillbaka å varit flera ggr per dag under snart 1 v. Är i 12+2.


    Jaha skönt att ändå må ganska bra ! Min molvärk har försvunnit & tuttvärken med för länge sen men annars känns de bra :)
Svar på tråden BF i november