• Anonym (bob)

    swedbank - jävla skitbank!

    Måste varna er andra för Swedbank. Urusel service. Sitter just nu i telefonkö till kundtjänst. Gissa hur lång väntetid? 83 samtal före mig och 45 (!) minuters väntetid!

    Vad har ni andra för erfarenheter av era banker? Har andra banker bättre kundtjänst?

  • Svar på tråden swedbank - jävla skitbank!
  • Anonym (bob)
    Snövits skrev 2016-04-27 21:05:07 följande:

    Jag har Nordea och är nöjd, men jag behöver aldrig ringa kundtjänst, allt går ju i princip att göra över nätet med BankId.


    Ja men det blir högst problematiskt när man väl tvingas ringa dem. Det här är ju värre än Försäkringskassans telefonkö.

    Har du någon koll på hur Nordeas telefonköer ser ut?
  • Harmagedon

    Min erfarenhet av Nordeas kundtjänst är att de svarar i princip direkt och dessutom har de varit extremt hjälpsamma.

  • Anonym (123)
    Anonym (bob) skrev 2016-04-27 20:55:43 följande:

    Måste varna er andra för Swedbank. Urusel service. Sitter just nu i telefonkö till kundtjänst. Gissa hur lång väntetid? 83 samtal före mig och 45 (!) minuters väntetid!

    Vad har ni andra för erfarenheter av era banker? Har andra banker bättre kundtjänst?


    Vad e så viktigt att du måste ha tag på dom nu ikväll ? Kundtjänst kan ju inte göra så mycket ändå .
  • ostpaj

    Jag bytte från Swedbank till nordea. Så mkt bättre! Jag tror jag fortfarande har ett konto hos Swedbank, med typ 40 öre på. De har ingen kontanthantering. Så jag kan varken sätta in pengar, ta ut pengar, eller stänga kontot..... Bank. Pfft!

  • Anonym (bob)
    Anonym (123) skrev 2016-04-27 21:25:50 följande:

    Vad e så viktigt att du måste ha tag på dom nu ikväll ? Kundtjänst kan ju inte göra så mycket ändå .


    Kortbedrägeri. Men du hade rätt. De visste inte mycket och kunde göra ännu mindre.
  • Anonym (lisa)
    ostpaj skrev 2016-04-27 21:25:56 följande:

    Jag bytte från Swedbank till nordea. Så mkt bättre! Jag tror jag fortfarande har ett konto hos Swedbank, med typ 40 öre på. De har ingen kontanthantering. Så jag kan varken sätta in pengar, ta ut pengar, eller stänga kontot..... Bank. Pfft!


    Lustigt jag satte in pengar igår.
  • Anonym (lisa)

    Har både Nordea och swedbank. Nordea tycker jag är usel. Långa köer och väntetider. Konstigt att man kan tycka så olika.

  • Anonym (bob)
    Anonym (lisa) skrev 2016-04-27 22:09:53 följande:

    Lustigt jag satte in pengar igår.


    Stockholm? Vad jag vet har de några få bankkontor kvar med kontanthantering. En finns i centrala Stockholm. Det finns ingen i Uppsala. Kanske finns det en i Göteborg och möjligtvis Malmö med.
  • Anonym (bob)
    ostpaj skrev 2016-04-27 21:25:56 följande:

    Jag bytte från Swedbank till nordea. Så mkt bättre! Jag tror jag fortfarande har ett konto hos Swedbank, med typ 40 öre på. De har ingen kontanthantering. Så jag kan varken sätta in pengar, ta ut pengar, eller stänga kontot..... Bank. Pfft!


    Haha stackare. Du kommer aldrig kunna tömma det kontot om du ska ta ut pengarna i kontanter.

    Kan man inte avsluta konton där det finns pengar? Kan du inte gå in på något bankkontor och föra över de pengarna till något konto som du har på Nordea?
Svar på tråden swedbank - jävla skitbank!