• Anonym (Kaffedraken)

    Hotellet kräver oss på pengar !?

    Jag är så förbannad och ledsen nu så jag finner inga ord.

    Jag och min sambo är utomlands (Serbien) på semester och bor på ett 3 stjärnigt hotell.

    När vi kom blev vi bemötta fint, men nu, 3 dagar efter har det blivit ett helvete.

    Jag och min sambo gick ut för att äta middag och var borta i cirka 2 timmar.

    När vi kommer tillbaka börjar receptionisten gapa på oss, hon säger att städerskan har varit på vårt rum och att vi har lämnat fläckar efter oss på väggen.

    När hon följer med in till rummet så är det fläckar på väggen, men inga fläckar som jag och min sambo såg när vi fick ut på middag.

    Jag luktar på fläcken och det luktar verkligen kaffe, men INGEN AV OSS TVÅ DRICKER KAFFE !!!

    Receptionisten ringer till chefen och chefens son kommer som är i 20 års åldern.

    Han kräver av oss 50 euro, vi vägrar ge och då hotar han med att booking kommer dra pengarna från vårt kreditkort som vi angav, alltså mitt kreditkort. Booking är alltså en hemsida där man bokar hotell.

    Vi bestämde oss till slut att ge 50 euro, TILL NÅGOT SOM VI INTE ENS HAR GJORT. 

    Allting kändes så uppgjort. Vi var stensäkra på att dom har spillt något med mening och kräver att vi ska betala för det.

    Jag och sambon går ut på stan och är borta 1 timma, när vi kommer tillbaka så upptäcker vi fläckar på en annan vägg.

    Jag går ner och ropar på receptionisten som då kommer upp och kollar på fläcken. Hon ringer till chefen och chefens son kommer igen.

    Den här gången blev det KAOS.

    Han kom in och började gapa på mig och min sambo. 

    Han gick raskt mot min sambo och stod honom SÅHÄR nära, jag blev så orolig att han skulle slå ner honom, min sambo försökte prata med honom lugnt men det gick inte, han gapade så man fick aldrig chansen.

    Då vände han sig mot mig och hotade mig. Han säger om jag kontaktar booking angående detta så kommer han slå sönder min laptop. Vad fan ger honom rätten att höja sin röst på detta viset?

    Han vill att vi omedelbart ska lämna hotellet. Vi vägrar gå eftersom vi har betalat för 7 nätter.

    Eftersom det nu finns andra fläckar på den andra väggen så kräver han 50 euro till.

    Denna gången vägrar vi betala.

    Min sambos pass ligger på sängen och då tar denna killen min sambos pass, han säger att vi får passet tillbaka när han har fått sina pengar, alltså 50 euro.

    Denna killen säger att vi inte ens ska försöka åka hem för vi kommer bli stoppade av polis på flygplasten.

    Jag har rest jätte många gånger men jag har aldrig stött på något sjukt som detta.

    Vad ska vi göra?

    Vi känner oss fastklämda?

    Ska vi kontakta den svenska ambassaden?

    Jag har skickat i väg ett mejl till booking och förklarat allting, men dem svarar inte.

    Hjälp !!!

  • Svar på tråden Hotellet kräver oss på pengar !?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Uj....Aldrig varit i Serbien så jag vet inte hur polisen är där. Men det är förbjudet att ta passet, och utan pass kommer ni inte hem utan problem....hade jag strandat där skulle jag kanske rådfråga ambassaden iaf.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Men gud vad obehagligt. Jag har inga råd att ge annat än att stå på er. Verkar som dem försöker lura er rejält.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (CL) skrev 2016-04-27 21:36:40 följande:

    Uj....Aldrig varit i Serbien så jag vet inte hur polisen är där. Men det är förbjudet att ta passet, och utan pass kommer ni inte hem utan problem....hade jag strandat där skulle jag kanske rådfråga ambassaden iaf.


    Polisen är mutbara här , så jag tror inte vi har någon chans..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ring ambassaden alt packa väskorna och åk dit NU! Detta låter ju farligt :O Att de stal din mans pass är droppen - det är förbjudet så det visslar om det! 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förbannad) skrev 2016-04-27 21:44:54 följande:

    Polisen är mutbara här , så jag tror inte vi har någon chans..


    Det har jag varit med om dock, reser själv alltid med dubbla pass efter en händelse med korrupta poliser i Tjeckien.

    Ta kontakt med ambassaden, hitta ett annat hotell och kolla om det inte är möjligt att anmäla via bokning så ni får pengar tillbaka för outnyttjad vistelse.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men snälla nån? Hur ska vi dra härifrån utan hans pass? Inte ska vi betala för ett provisoriskt pass.

    Han har sambos dokument, namn, person nummer osv, kommer han inte kontakta polisen och så blir vi stoppade på flygplasten?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förbannad) skrev 2016-04-27 21:58:58 följande:

    Men snälla nån? Hur ska vi dra härifrån utan hans pass? Inte ska vi betala för ett provisoriskt pass.

    Han har sambos dokument, namn, person nummer osv, kommer han inte kontakta polisen och så blir vi stoppade på flygplasten?


    Det är ju därför ni behöver ambassaden... De fixar nytt provisoriskt pass och så hoppas jag att ni har någon typ av försäkring?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Scoops skrev 2016-04-27 22:14:35 följande:
    Det är ju därför ni behöver ambassaden... De fixar nytt provisoriskt pass och så hoppas jag att ni har någon typ av försäkring?
    Har ambassaden öppet nu?
Svar på tråden Hotellet kräver oss på pengar !?