• Anonym (Hallå­)
    Äldre 27 Apr 22:14
    15038 visningar
    107 svar
    107
    15038

    Förskolepersonal som ber om ursäkt

    Fsk-personalen på dotras fsk ber om ursäkt för de mest underliga saker.

    De ber om ursäkt om hennes kläder är smutsiga. Om han har sand överallt. Om hon har matfläckar på kläderna.

    Det får mig att fundera på om andra föräldrar blir sura över just de sakerna och klagar.

    Klagar du om ditt barn har fått kläderna nedsmutsade eller är sandig efter en dag på fsk?

  • Svar på tråden Förskolepersonal som ber om ursäkt
  • Anonym (meme)
    Äldre 27 Apr 22:19
    #1

    Nope. Jag klagar aldrig över sånt.

  • Anonym (5 ungar)
    Äldre 27 Apr 22:27
    #2

    Haha, ojdå. Det skulle jag aldrig förvänta mig ursäkter för. Sand och fläckar är ju bevis på att barnen haft roligt.

  • Äldre 27 Apr 22:32
    #3

    När de ha målat med pensel utan förkläde hade jag velat ha ursäkt för den färgen går inte alltid bort men inte annars

  • Äldre 27 Apr 22:38
    #4
    Lena skrev 2016-04-27 22:32:08 följande:
    När de ha målat med pensel utan förkläde hade jag velat ha ursäkt för den färgen går inte alltid bort men inte annars
    Är det inte sånt man får räkna med på en förskola?
  • Äldre 27 Apr 22:43
    #5
    Snövits skrev 2016-04-27 22:38:50 följande:

    Är det inte sånt man får räkna med på en förskola?


    Tänkte samma sak.
  • Anonym (Hallå­) Trådstartaren
    Äldre 27 Apr 22:43
    #6
    Snövits skrev 2016-04-27 22:38:50 följande:

    Är det inte sånt man får räkna med på en förskola?


    Lite så jag tänker. Jag skickar inte dit henne i kläder som vi är rädda om utan i kläder som ska få bli permanent fläcklade medan hon har roligt
  • Äldre 28 Apr 05:10
    #7

    Nej skulle aldrig falla mig in o bli arg över såna saker. E glad att de låter honom göra allt möjligt där o kläder e bara kläder

  • Anonym (Barn)
    Äldre 28 Apr 05:21
    #8

    Ja det finns föräldrar som blir arga för sånt precis som det finns föräldrar som blir arga för att barnet har ett hål i strumpan eller var så trött att den somnade i maten (när föräldern bestämt att barnet inte ska sova middag fast den behöver det).
    Själv ber jag inte om ursäkt för sådana saker... smutsiga kläder nämner jag nog inte ens om det inte är just målarfärg och liknande som "vi orsakat" men att barnen lekt i sandlådan får man räkna med :P Men jag har varit med om föräldrar som kommer till förskolan med barn och inte velat ta striden för "Hon ville ha sin fina klänning, men hon får inte gå ut i den!" där tanken är att vi ska ta striden om att byta kläder i stället. Det funkar ibland men inte alltid.

    Men de flesta föräldrar blir inte arga för sådant utan har förståelse för att det är barn. De behöver leka, utforska och upptäcka

  • Anonym (:-))
    Äldre 28 Apr 05:25
    #9

    Våran dotter är en riktigt napp-beroende och det vet vi ju självklart om. Trots att vi absolut inte bryr oss om hon har nappen mer än vid vila så brukar fröknarna ursäkta sig varför hon har det. Jag fick tillslut säga att det är inget jag reflekterar över, är hon ledsen så är hon.

  • Äldre 28 Apr 06:07
    #10

    Jag förväntar mig de faktiskt använder förkläden de har när de målar med pensel med färg som är hyfsat permanent. Kommer fläckar på ärmar eller liknande då bryr jag mig inte. Jag blir irriterad om de inte ber om ursäkt men inte om de gör det.

Svar på tråden Förskolepersonal som ber om ursäkt