• kokos

    Mycket pillig 2åring tips behöves!

    Hej

    Jag har en tvåårig son här hemma som är på allt som har skruvar, kablar osv. Han brukar ta en penna och säga att han ska byta batteri i en leksak

    Någon som har tips på någon leksak som skulle passa??

  • Svar på tråden Mycket pillig 2åring tips behöves!
  • mammalovis

    Nu är han ju liten så det framgår inte hur mycket saker han stoppar i munnen, men under vuxens uppsikt borde det kanske kunna funka med Hammerset och Mecano, tänker jag.

    Hammerset är en korkskiva med hammare, små nubb och olika former att spika fast.
    Meccano har funnits urlänge och finns både helt i plast och med vissa delar i trä. Barnet använder skruvar och muttrar och skruvar ihop olika långa bitar eller hjul med hål i. Det går bygga både efter egen fantasi och givna modeller när han blir äldre.

  • kokos
    mammalovis skrev 2016-04-28 13:19:02 följande:

    Nu är han ju liten så det framgår inte hur mycket saker han stoppar i munnen, men under vuxens uppsikt borde det kanske kunna funka med Hammerset och Mecano, tänker jag.

    Hammerset är en korkskiva med hammare, små nubb och olika former att spika fast.

    Meccano har funnits urlänge och finns både helt i plast och med vissa delar i trä. Barnet använder skruvar och muttrar och skruvar ihop olika långa bitar eller hjul med hål i. Det går bygga både efter egen fantasi och givna modeller när han blir äldre.


    Åh tack för tips!! Han stoppar knappt aldrig i munnen.
  • kokos
    BraGjortIKEA skrev 2016-04-28 16:40:16 följande:

    Brio- Mec, Knex, Lego.


    Lego sitter han mycket med men det behövs bytas ut. Han börjar bli trött på det Ska kolla upp brio och knex, tack!
  • Frostälva

    Om du vill komma billigt undan (mekano o dyl är ju ganska dyrt) så kan du köpa ett gäng sexkantsbult med tillhörande mutter på clas ohlson (kostar en ~30 spänn beroende på storlek för ett 10 pack) fick min pyssliga tvååring av sin morfar i julklapp, den bästa presenten den julen kan jag ju meddela :) (slog alla pedagogiska leksaker å dyrt duplo xD )


     
    Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown
  • ostpaj

    Jag såg en bild förut på ngn som byggt åt sitt barn, hade tagit ngn typ av träskiva och där skruvat fast typ gamla mobiler, nycklar fast i nyckelringar, små olika sorters lampor osv. Fanns massor att trycka, vrida, få låta, dra i och testa på på den "väggen". Såg skithäftigt ut!

Svar på tråden Mycket pillig 2åring tips behöves!