• Ankianka84

    Fler som använder clearblues fertilitetsmonitor?

    Jag är själv inne på första månaden med fertilitetsmonitorn och det hade varit kul om vi varit fler som använder den och vill diskutera och följas åt på vår väg till ett +

    Jag och sambon har försökt ganska länge nu och i höstas förra året trodde vi äntligen att vi hade lyckats. Blev gravid men slutade tyvärr i missfall i v11

  • Svar på tråden Fler som använder clearblues fertilitetsmonitor?
  • Loncelot

    Jag använder den oxå, har haft båda två, 15månader försökte vi själva tills vi började med monitorn med första barnet vart då gravid på månad 3.

    Barn nr 2 på månad 1.

    Barn nr 3 på månad 2, hoppas nu nummer 4 går snabbt dock inne på månad 4 nu, inget max denna månad men tror mig känt av äl ändå, vart lite krångel med testerna denna månad, men håller tummarna nu

  • Ankianka84

    Åhhh hoppas verkligen vi båda plussar snabbt då

    Känns ju verkligen som att den kan hjälpa en på rätt väg då.. Har ju funkat för dig tre gånger redan

    Har inte fått maximal på någon av dagarna men haft 10 dagar nu med hög, tycker dock att jag känt av ÄL så hoppas på att de tar sig var låg i morse när jag kollade..:

  • Loncelot
    Ankianka84 skrev 2016-04-29 20:15:21 följande:

    Åhhh hoppas verkligen vi båda plussar snabbt då

    Känns ju verkligen som att den kan hjälpa en på rätt väg då.. Har ju funkat för dig tre gånger redan

    Har inte fått maximal på någon av dagarna men haft 10 dagar nu med hög, tycker dock att jag känt av ÄL så hoppas på att de tar sig var låg i morse när jag kollade..:


    Första gången jag har den nya monitorn men den har visat max dom tidigare 3 månaderna, så hoppas den bara missade denna gång var så extremt öm att det måste varit äl..
  • Loncelot
    Ankianka84 skrev 2016-04-30 18:55:11 följande:

    Håller tummarna för ett pluss

    När har du bim?

    Själv har jag de i slutet på nästa vecka...


    Runt den 5/5 hoppas hoppas, men då ja inte vet om ja haft äl så kan det ju vara längre fram än så tyvärr..
  • Ankianka84
    Loncelot skrev 2016-04-30 20:56:10 följande:

    Runt den 5/5 hoppas hoppas, men då ja inte vet om ja haft äl så kan det ju vara längre fram än så tyvärr..


    Ja men vi hoppas på att du haft äl trots att den inte visat de.

    väntan är såååå lång när man går och hoppas.
  • 5blir6

    Jag kör första månaden med monitorn, den gamla och jag har ju en äl-app oxå. Har haft Max igår och idag. Om jag ska markera äl i min app ska jag då ta det som igår eller 1-2 dygn efter första Max?

  • Ankianka84
    Ankianka84 skrev 2016-05-01 07:57:38 följande:

    Ja men vi hoppas på att du haft äl trots att den inte visat de.

    väntan är såååå lång när man går och hoppas.


    Hur har de gått för dej? Blev de något plus denna månaden?

    Själv kom mensen så jag hoppas på bättre tur nu istället.
  • Loncelot

    Mensen är precis över så bim runt 1/6 beroende på vilken dag äl kommer... Håller tummarna för juni

  • Loncelot
    5blir6 skrev 2016-05-01 10:25:54 följande:

    Jag kör första månaden med monitorn, den gamla och jag har ju en äl-app oxå. Har haft Max igår och idag. Om jag ska markera äl i min app ska jag då ta det som igår eller 1-2 dygn efter första Max?


    Jag brukar skriva i samma datum som maxdatumet, i min app kan man lägga in äl symbolen på fleradagar så jag brukar lägga den på 2dgr då det är 2dgr max
Svar på tråden Fler som använder clearblues fertilitetsmonitor?